Pirmą kartą Lietuvoje – komiška G. Verdi opera „Falstafas“

Publikuota: 2018-03-30 Autorius: Beata Baublinskienė
Pirmą kartą Lietuvoje – komiška G. Verdi opera „Falstafas“

„Tai bus bene vienintelis operos spektaklis Lietuvoje, kuriame publika galės pajusti tiek daug jaunatviškos energijos“, – teigia jaunas dainininkas Ignas Melnikas, netrukus scenoje įkūnysiantis šekspyriškojo narcizo Falstafo vaidmenį. Balandžio 11 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje ir balandžio 13 d. Raudondvario dvaro menų inkubatoriuje Lietuvos muzikos ir teatro akademija pirmą kartą Lietuvoje pristato komiškąją Giuseppe’s Verdi operą „Falstafas“.

Paskutiniąją didžiojo italų meistro operą nuo A iki Ž rengia LMTA pajėgos. Solistai – paskutiniojo kurso Dainavimo katedros magistrantai, jiems talkina LMTA Mišrus choras (vadovai: prof. Dainius Puišys, doc. Gintautas Venislovas, prof. Jurijus Kalcas) ir LMTA Simfoninis orkestras, kurio meno vadovas Martynas Staškus visomis prasmėmis diriguoja „Falstafo“ muzikiniam parengimui.

Spektaklį stato LMTA Operos studijoje jau ne vienerius metus besidarbuojanti režisierė ir choreografė Jūratė Sodytė. Šviesų dailininkas – daugelio LMTA spektaklių šviesų dizainą kuriantis Giedrius Gurevičius. Ir tik scenografes ir kostiumų dailininkes teko kviestis iš kitur, tačiau – iš artimos akademinės terpės: Guoda Korsakaitė ir Marina Jasinskaja studijuoja Vilniaus dailės akademijoje.

Nors toks įvairių LMTA specialybių suvienytų pajėgų darbas atrodo logiškas ir natūralus, jį sukoordinuoti nėra visai paprasta. Tačiau dirigentas Martynas Staškus viliasi, jog su pirmą kartą Lietuvoje rodomu „Falstafu“ galbūt pavyks įtvirtinti naują akademinę ir meninę tradiciją – kaip baigiamąjį dainininkų darbą kurti visavertį operos pastatymą vien savomis meninėmis pajėgomis. Juo labiau, jog jauni atlikėjai natūraliu jaunatvišku entuziazmu suteikia nepaprastai daug žavesio ir patrauklumo pačiam veikalui.

Režisierė Jūratė Sodytė kurdama spektaklį orientavosi pirmiausia į tai, jog atlikėjai – jaunimas. Taigi Falstafas negali būti apkūnus pagyvenęs šekspyriškasis girtuoklis. LMTA Falstafas – tai tarsi Holivudo žvaigždė atrodantis jaunuolis, gavęs palikimą ir bebaigiantis jį iššvaistyti. „Veiksmas vyksta prabangiame lofte, kur užsitęsė kalėdinis vakarėlis iki pat Naujųjų metų“, – pasakojo režisierė („7 meno dienos“). Visi veikėjai – tai į teminį „crazy“ vakarėlį atėję svečiai, tarp kurių rezgasi įvairios intrigos.

Filharmonijos scena, kurioje turės tilpti ne tik solistai, bet ir simfoninis orkestras, palieka nedaug erdvės tradiciškai suvokiamam sceniniam vyksmui, todėl balandžio 11 d. solistai įveiksmins visą Filharmonijos salę. Žiūrovai greičiausiai taip pat bent šiek tiek bus įtraukti į pašėlusias veikėjų intrigas, tad publikos aprangos kodas, pasak režisierės, irgi galėtų būti „crazy“ stilius, atskleidžiantis įvairių kartų jaunimo polėkį.

„Personažų kostiumai yra nuoroda į jų charakterius: kai kurių menkas vertybes, kai kurių apsukrumą ir gudrumą“, – sako scenografės Guoda Korsakaitė ir Marina Jasinskaja. – „Vizualioji pusė yra šiuolaikinė, tačiau yra ir tolimas Renesanso prieskonis. Verdi rašė pagal Shakespeare’ą, o to laikotarpio pagrindinė kostiumo detalė buvo masyvios apykaklės. Šioje operoje kiekvienas turi tarsi nereikalingą daiktą ant savo kaklo, kuris atskleidžia jo vidines savybes.“

Kodėl būtent „Falstafas“? Iš tiesų tai buvo sena dirigento Martyno Staškaus svajonė – imtis paskutinės didžiojo muzikinių dramų kūrėjo G. Verdi operos, kuri – paradoksas! – yra komedija ir sykiu muzikinis, o gal net filosofinis kompozitoriaus testamentas. Kita vertus, pasak M. Staškaus, šiais metais LMTA baigia kaip niekad stiprus ir didelis dainininkų kursas. „Vienas geresnis už kitą“, – negaili pagyrų jauniesiems solistams maestro. Tad atsirado visos prielaidos svajonę realizuoti.

Dainuos baritonas Ignas Melnikas (Falstafas), baritonas Arminas Skirvainis (Fordas), sopranas Gabrielė Kupšytė (Alice), sopranai Lubov Skrebets ir Inesa Brazytė (Naneta), mecosopranas Aurelija Stasiulytė (Meg), mecosopranas Anastasia Lebedyantseva (Mrs. Quickly), tenoras Juozas Janužas (Fentonas), tenoras Edgaras Davidovičius (Dr. Caius), tenoras Dainius Viešūnas (Bardolfas), bosas Paulius Prasauskas (Pistolis), nebylų Tarno vaidmenį atliks Gediminas Paulauskas.

G. Verdi opera „Falstafas“ – balandžio 11 d. 19 val. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, balandžio 13 d. 18 val. Raudondvario dvaro menų inkubatoriuje. Raudondvaryje įėjimas laisvas.

Pastatymą remia LR Kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba.

Komentarai