„Kapulečiai ir Montekiai“ premjera
Romeo ir Džuljetos istorija įkvėpė šimtus kūrėjų, tarp jų – ir operų. Dažniausiai literatūros šaltinis būdavo Williamo Shakespeare’o tragedija. Tačiau ateidami į šį spektaklį, – pamirškite anglų poetą ir dramaturgą. V. Bellini opera „Kapulečiai ir Montekiai“ (libretas Felice’s Romani), pagrįsta Renesanso legenda, be abejo, įkvėpusia ir patį Shakespeare’ą. Jo pjesę ši opera primena tik pagrindinių veikėjų vardais, jų meilės istorija bei „apsimestinės mirties“ situacija. „Kapulečiai ir Montekiai“, kurios premjera įvyko 1830 m. kovo 11 d. Venecijoje, La Fenice teatre, buvo pirmoji V. Bellini opera šiam teatrui ir sulaukė milžiniškos sėkmės. Ji tapo žymiausiu bel canto epochos sceniniu veikalu apie Romeo ir Džuljetą, lyriškai pasakojančiu meilės istoriją ir išauginančiu ją iki tragiškos pabaigos.
„Kapulečių ir Montekių“ kūrybinė grupė prieš keletą metų šią operą jau yra pastačiusi Barselonos Gran Teatre del Liceu, Miuncheno Bayerische Staatsoper ir San Francisko operos teatruose. Režisierius Vincentas Boussard’as (Prancūzija) ir scenografas Vincentas Lemaire (Belgija) mūsų publikai žinomi iš elegantiško, įspūdingo J. Massenet „Manon“ pastatymo. Šį kartą spektaklį jie kuria su jaunu, talentingu italų maestro, dirigavusiu mūsų teatre Kristines Opolais koncertą, – Sesto Quatrini, puikiu itališkojo bel canto specialistu, taip pat ir LNOBT muzikos vadovu, dirigentu Robertu Šerveniku. Kostiumus operai sukūrė garsus prancūzų dizaineris, neretai tituluojamas mados pasaulio menininku, Christianas Lacroix. Pagrindinius vaidmenis rengia „Auksinių scenos kryžių“ laureatės Eglė Šidlauskaitė (šioje operoje Romeo vaidmuo parašytas mecosopranui) ir Viktorija Miškūnaitė (Džuljeta), taip pat dainuos jauna solistė Aistė Pilibavičiūtė.