Koncertų sezono pabaigai. „Carmina burana“
HEITOR VILLA-LOBOS – Pjesė Nr. 10 chorui ir orkestrui iš ciklo „Raudos“
JOAQUÍN RODRIGO – „Aranchueso koncertas“ (aranžuotė arfai ir orkestrui)
CARL ORFF – Sceninė kantata „Carmina burana“
Filharmonijos renginių 76-asis sezonas baigiasi įspūdingu simfoninės muzikos vakaru su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, maestro Modestu Pitrėnu, Kauno valstybiniu choru ir puikia solistų grupe – tai charizmatiškasis prancūzų arfininkas Xavier de Maistre bei Lietuvos dainininkų tercetas – Vera Talerko (sopranas), Algirdas Bagdonavičius (kontratenoras) ir Vytautas Juozapaitis (baritonas).
Koncerto programoje – tikra muzikinė puota klausytojams, kviečianti mėgautis ugningais ispanų kompozitoriaus Joaquíno Rodrigo „Aranchueso koncerto“ sąskambiais (beje, originaliai šis koncertas buvo parašytas klasikinei gitarai, o šįvakar skambės kūrinio solisto partijos aranžuotė arfai). Choras ir orkestras atskleis temperamentingojo brazilų kompozitoriaus Heitoro Villa-Loboso kūrybinį portretą atlikdami ko gero populiariausią šio autoriaus simfoninę pjesę iš ciklo „Raudos“ (dažniausiai muzikinėje literatūroje vartojamas pavadinimas portugalų kalba Chôros). Pasakojama, kad iš pradžių kompozitorius šioje pjesėje panaudojo poeto Catulo da Paixão Cearenses eiles, tačiau šio giminaičiai kreipėsi į teismą dėl autorių teisių ir Villa-Lobosas buvo įpareigotas poetinį tekstą pašalinti; vietoj jo tiesiog įrašė raidės „a“ vokalizavimą. Tačiau šiandien kūrinys dažniausiai atliekamas su poeto eilėmis.
Koncertą vainikuos pasaulinį populiarumą pelniusi Carlo Orffo sceninė kantata „Carmina Burana“. Jos tekstai paimti iš XIII a. rankraščių – kelių šimtų eilėraščių, 1803 m. surastų vienuolyne Bavarijos Alpių papėdėje. Orffas pasirinko eiles apie gamtą, meilę, užstalės ir satyrines dainas, o visam kūriniui parinko paantraštę cantiones profanae (pasaulietinės giesmės).