Justina Gringytė (mecosopranas) ir Petras Geniušas (fortepijonas)

Justina Gringytė (mecosopranas) ir Petras Geniušas (fortepijonas)
VAIDILOS TEATRAS
A. Jakšto g. 9, Vilnius 04117
19:00
2018-04-25
Trečiadienis
Įsigykite bilietą Įsigyti bilietą

2018 m. balandžio 25 d. 19 val.
Justina Gringytė (mecosoprtanas)
Petras Geniušas (fortepijonas)

Justina Gringytė

Lietuvoje gimusiai ir Vilniuje vokalo studijas pradėjusiai operos solistei Justinai Gringytei (mecosopranas) per kelerius pastaruosius metus pavyko atkreipti į save ir užsienio publikos bei kritikų dėmesį: 2015 metais Tarptautinius operos apdovanojimus teikiantis fondas paskelbė Justiną geriausia metų jaunąja dainininke, o dienraštis „The Times“ jos vokalo techniką pavadino „verčiančia iš kojų“. Itin daug komplimentų pelnė lietuvės Karmen Nacionalinėje Anglijos operoje ir Škotijos operoje.
Savo „tvirtu it plienas, aistringai frazuojamu ir nepriekaištingai valdomu” balsu („The Guardian“) ji „valdo sceną, pakaičiui išspjaudydama vokalines linijas arba švelniai prie jų prisiliesdama – valdinga ir čia pat trapi“ („The Scotsman“).
Šį koncertinį sezoną Justina sugrįš į Velso nacionalinę operą, kur jos laukia debiutas Giuseppe Verdi operoje „Likimo galia“ (režisierius David Poutney; Justina dainuos Preciosilą ir Kurą). Lietuvoje ji dalyvaus Georges Bizet operos „Karmen“ (pagrindinis vaidmuo) ir Vincenzo Bellini operos „Kapulečiai ir Montekiai“ (Romeo) pastatymuose Nacionaliniame operos ir baleto teatre. Be to, Justina dainuos Dalilą Camille Saint-Saënso „Samsone ir Daliloje“ (Vilniaus miesto operos projektas). 2018 metais solistė pasirodys „Royal Albert Hall“ scenoje Londone, kai čia bus atliekama Ludwigo van Beethoveno Devintoji simfonija.
Ir praėjęs sezonas dovanojo Justinai daugybę ryškių akimirkų: ji dainavo Karmen Lisabonoje ir Palerme, Vilniuje dalyvavo novatoriškame „e-Carmen“ projekte, o Maskvos didysis teatras pakvietė dainininkę į Hectoro Berliozo operos „Fausto pasmerkimas“ pastatymą. Be to, Velso nacionalinėje operoje Justina dainavo Feneną (Giuseppe Verdi „Nabukas“), Londono karališkoje operoje ir Madrido karališkajame teatre – Madaleną (Giuseppe Verdi „Rigoletas“), o Vilniuje – Joną (Engelberto Humperdincko „Jonas ir Greta“).
Justinos debiutinė kompaktinė plokštelėje, kurioje skamba kartu su pianistu Iainu Burnside’u įrašytos visos Sergejaus Rachmaninovo dainos, 2014 metais pretendavo į itin prestižišką įrašų studijos „Gramophone“ apdovanojimą.
Vokalo studijas pradėjusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, vėliau Justina įstojo į Velso karališkąjį muzikos ir teatro koledžą, lankė dainavimo pamokas Nacionalinės operos studijoje Londone.

Petras Geniušas

Tarp Lietuvos atlikėjų P. Geniušas išsiskiria muzikinių interesų įvairiapusiškumu ir nuolatinėmis, dažnai rizikingomis naujų išraiškos formų, nekasdieniškų muzikinių ir dvasinių potyrių paieškomis. Meistriškai įvaldęs platų klasikinių, romantinių ir šiuolaikinių kūrinių repertuarą, jis rengia rečitalius ir koncertuoja kaip solistas su simfoniniais orkestrais, įvairiais kameriniais ansambliais, solistais ir dirigentais.

Tačiau klasikinio pianisto amplua jam per siauras, todėl neretai jį galima pamatyti ant scenos akompanuojantį dramos spektakliams, baletui ir net kabaretui, dalyvaujantį džiazo ir įvairius muzikos stilius kryžminančiuose projektuose. Jis nenuilstamai plečia savo muzikinį akiratį - nuo įvairių pasaulio tautų folkloro iki avangardinės muzikos, džiazo ir elektronikos.
Grįžtamuoju ryšiu šie interesai praturtina ir Petro Geniušo klasikinio muzikavimo praktiką. Šalia išlavinto muzikinio skonio, technikos ir jautrumo garsui, tai, matyt, yra viena vertingiausių šio pianisto savybių.
_____________________________________________________

Gerbiami žiūrovai, prašome gerbti vieni kitus ir atkreipti dėmesį, jog vaikai iki 7 metų į „Vaidilos klasikos“ koncertus neįleidžiami.

#klasika21amziuje

Komentarai

Renginių kategorijos

Kalendorius

Prenumeruokite „Muzikos barus“!