„La bonne musique“
Spalio 15 d., sekmadienį, 16 val. Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje
Kamerinės muzikos koncertas „La bonne musique“
ČIURLIONIO KVARTETAS
ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)
Programa:
CLAUDE DEBUSSY – Styginių kvartetas, op.10 g-moll (L. 85)
ERNEST CHAUSSON – Styginių kvartetas, op. 35 c-moll
GABRIEL FAURÉ – „La bonne chanson“, op. 61 sopranui, fortepijonui ir styginių kvartetui
Bilietai – 5, 7 Eur
Nacionalinės premijos laureatų Čiurlionio kvarteto ir dainininkės Astos Krikščiūnaitės bei pianistės Audronės Kisieliūtės koncertas skirtas prancūzų impresionizmo kūrėjams. Koncerte skambės vienintelis Claude’o Debussy kūryboje Styginių kvartetas g-moll, kurį kritikai vadino fantastiniu ir rytietišku ir kuris išliko vienu vertingiausių ansamblinės literatūros pavyzdžių; nelaimingos meilės įkvėptas romantiškasis Ernesto Chaussono Styginių kvartetas c-moll, kurio premjera nuskambėjo 1900-aisiais, jau po tragiškos kompozitoriaus žūties dviračio avarijoje; koncertą vainikuos jausmingas Gabrielio Fauré devynių dainų ciklas apie meilę „La bonne chanson“, op. 61, sopranui, fortepijonui ir styginių kvartetui (pagal Paulio Verlaine’o tekstus), kuriame, pasak prancūzų muzikologo Jeano-Michelio Nectoux, „pasiektos beveik vokalo simfonijos proporcijos“.
„Dainininkė Asta Krikščiūnaitė puikiai jaučiasi kamerinėje scenoje ir kiekvienas jos atliekamas kūrinys virsta maža poema“; „Čiurlionio kvarteto garsas net sunkiausiuose pasažuose išlieka gražus. Laisvas muzikavimas, kaip savaime suprantamas dalykas, yra pagrindinis ansamblio bruožas“; pianistės Audronės Kisieliūtės interpretacijos vertinamos dėl „subtilaus kameriškumo, puikios stilistinės pagavos, ansamblio ir emocinės raiškos darnos bei jautrumo muzikinei aplinkai“, – tokiais žodžiais spaudoje apibūdinami šio vakaro atlikėjai, susibūrę atskleisti neišsemiamą interpretacijų lobyną – prancūzų impresionizmą ir... romantišką rudens nuotaiką.