LNSO koncertų sezono pradžia – su naujuoju vadovu

2015 Nr. 9–10 (452–453), MB inf.

Pirmasis Nacionalinės filharmonijos sezono koncertas buvo skirtas Mykolui Kleopui Oginskiui paminėti. Sezoną tradiciškai pradėjo Nacionalinis simfoninis orkestras su naujuoju meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu Modestu Pitrėnu.

M. K. Oginskis, Felixas Mendelsohnas, Giacchomo Rossini ir Maurice'as Ravelis – koncerte skambėjo populiarioji klasika. Naujasis simfoninio orkestro vadovas M. Pitrėnas prisipažino tokią muziką pasirinkęs todėl, kad pirmasis sezono koncertas – šventė.

M. Pitrėnui meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas perleido pusšimtį metų orkestrui vadovavęs Juozas Domarkas. Nuo šiol jis ­– garbės dirigentas.

Vieną populiariausių F. Mendelsohno Koncertą smuikui ir orkestrui kartu su Nacionaliniu simfoniniu orkestru griežė Dalia Kuznecovaitė.

Vakaro išskirtinumą, regis, juto ir publika, ir scenoje muzikuojantieji. Jau nuo pirmųjų M. K. Oginskio muzikos garsų užsimezgęs emocinis atlikėjų ir publikos kontaktas neišnyko visą koncertą. Oginskis, nors daugiausia dėmesio skyrė kitoms veiklos sritims, buvo gana produktyvus kompozitorius, kūręs mazurkas, polonezus, menuetus ir maršus fortepijonui. Koncerte atlikta Polonezų siuita simfoniniam orkestrui – 1943 m. lenkų kompozitoriaus Romano Palesterio (1907–1989) sudaryta ir aranžuota kompozicija. Meistriškai griežiamas mielas, paprastas, melodingas kūrinys žadino nostalgiškus sentimentus ir pasididžiavimą iškilia istorine asmenybe.

Mendelssohno Koncertas e-moll skambėjo taip, kaip šioje salėje, ko gera, dar nėra skambėjęs. Dalia Kuznecovaitė jį, regis, griežia nuo mažų dienų, kai dar mokėsi M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje. Šį kartą tai buvo brandžios menininkės interpretacija: kiekviena frazė įprasminta, suvokta, emocionaliai perteikta. Girdėjome ne tik virtuoziškai atliekamas natas, bet ir emocijas, slypinčias tarp natų. Beje, Dalia pirmą kartą griežė jai paskolintu XIX a. prancūzų meistro Paulio Bailly instrumentu. Puikiai jį girdėjome atliekant bisą – Johanno Sebastiano Bacho Sarabandą iš Pirmosios partitos h-moll.

Antroje koncerto dalyje visą meistrystės ir spalvų paletę atskleidė Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojamas Modesto Pitrėno. Skambėjo Rossini ir Respighi Siuita iš baleto „Stebuklingoji krautuvėlė“ (šio žaismingo kūrinio Filharmonijoje, regis, niekas nėra atlikęs) ir Ravelio choreografinė poema „Valsas“.

Po inauguracinio koncerto Lietuvą pasiekė žinia, kad Baltijos Asamblėjos 2015 m. meno premija paskirta dirigentui Modestui Pitrėnui už jo pastangas stiprinant Baltijos valstybių kultūrinius ryšius, diriguojant daugybę spektaklių bei koncertų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kelerius metus Latvijos nacionalinės operos orkestro meno vadovu ir vyriausiuoju dirigentu dirbęs M. Pitrėnas dabar su šiuo teatru turi mažiau ryšių, bet plėtojamas kitoks bendradarbiavimas – su filharmonijomis, koncertų salėmis, kurių Latvijoje ir Estijoje, skirtingai nei Lietuvoje, randasi vis daugiau. 

 

 

Prenumeruokite „Muzikos barus“!