Kristian Benedikt Vaidas Vyšniauskas

Dramatinis tenoras
Telefonas: +37068530739
Gimimo data: 1971-11-06
Gimimo vieta: Vilnius
Meno kūrėjo statusas

Meno kūrėjo statusas suteiktas 2016-10-03
LR Kultūros ministro įsakymu Nr. ĮV-745

Apdovanojimai

2011 m. „Operos ir baleto švyturių“ Metų operos solisto apdovanojimas už Otelo vaidmenį operoje „Otelas“ ir Eleazaro - operoje „Žydė“.
2011 m. TRIUMFO ARKA I vieta
2019 m. premijos AUKSINIS DISKAS  laureatas
2020 m. LIETUVOS MENO KŪRĖJŲ ASOCIACIJOS premija

 

Biografija

Lietuvių tenoras Kristian Benedikt (Lietuvoje žnomas kaip Vaidas Vyšniauskas) tarptautinėje arenoje išgarsėjo kaip vienas žymiausių Otelo (G. Verdi) vaidmens interpretatorių. Šį sudėtingą vaidmenį jis atliko jau daugiau nei 120 kartų: Meksiko „Opera de Bellas Artes” teatre, Veronos „Teatro Filarmonico”, Vienos valstybinėje operoje, Bavarijos Miuncheno valstybiniame operos teatre, Marijos teatre Sankt Peterburge, Modenos Luciano Pavaročio teatre, Piačencoje, Kaljaryje, Palerme, Jekaterinburge, Santjage, Grace, Bazelyje, Stokholmo Karališkojoje operoje, Latvijos operos festivalyje ir „Pacific Opera Victoria“ teatre, Monrealio operoje, Savonlinos operos festivalyje bei kitur.

2018 m. Benediktas debiutavo Metropoliteno teatre Niujorke Samsono vaidmeniu („Samsonas ir Dalila“), o artimiausiuose planuose – Kalafas („Turandot“) Lietuvos nacioanliniame operos ir baleto teatre (rež. R. Willson), Samsonas ir Germanas (su Asmik Grigorian) Vilniaus miesto operoje, Andrė Šenjė Trieste, Kalafo (su Marija Gulegina Turandot vaidmenyje) debiutas Buenos Airėse. Ateinantį sezoną jis dainuos Don Alvarą („Likimo galia“) Lisabonoje ir vėl bus laukiamas Metropoliteno teatre Germano („Pikų dama“) vaidmenyje, 2020 m. – Eriko („Skrajojantis olandas“ kartu su Brynu Terfeliu ir Iren Teorin) vaidmenyje debiutuos Bilbao teatre. 2019 m. dienos šviesą išvysta pirmasis Benedikto CD albumas, išleistas kompanjos DELOS.

Ankstesniais sezonais Benediktas dainavo Vienos valstybinėje operoje (Otelas), Londono Karališkajame Kovent Gardeno operoje (Kanijus), Marijos teatre (Otelas, Samsonas, Lohengrinas), Santjago Municipaliniame teatre (Otelas, Kalafas), Pekino Nacionalinio scenos menų centro operos scenoje (Samsonas), Maskvos Didžiajame teatre (Germanas), Vengrijos nacionalinėje operoje (Otelas, Germanas), Turino ”Regio” teatre (Samsonas), Barselonos ”The Gran Teatre del Liceu” (Rienci), Bergamo operoje (Kavaradosis), Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (Alfredas, Konradas, Don Chozė, Pinkertonas, Hercogas, Eleazaras, Otelas, Ernanis, Zygmundas, Kalafas), Suomijos nacionalinėje operoje (Dikas Džonsonas), ”Odeon” teatre Odensėje (Zygmundas), Vilniaus miesto operoje (De Grijė, Samsonas), Makedonijos nacionalinėje operoje (Kalafas), Savonlinos festivalyje (Otelas), Al Bustano festivalyje (Otelas), ”Opera pa Skaret” festivalyje (Don Chozė, Edgardas) ir kitose vietose.

Tarp žymesnių Benedikto repertuaro vaidmenų – Don Chozė („Karmen”), Kavaradosis („Toska”), Samsonas („Samsonas ir Dalila”), Kalafas („Turandot”), Pinkertonas („Madam Baterflai”), Kanijus („Pajacai”), taip pat tokie vaidmenys kaip Eleazaras („Žydė”), Manrikas („Trubadūras”), Dikas Džonsonas („Mergelė iš vakarų”), Edgardas („Liučija di Lamermur”), pagrindiniai vaidmenys operose „Andrė Šenjė”, „Ernanis”, „Rienzi”, „Lohengrinas” ir Hofmanas „Hofmano pasakose”.

Kristianas yra dainavęs su tokiais dirigentais kaip Antonio Pappano, Marco Armiliato, Marcello Votti, Riccardo Chailly, Maurizio Barbacini, Paolo Carigniani, Asher Fisch, Renato Palumbo, Valeri Gergiev, Alexander Vedernikov, yra dirbęs su tokiais režisieriais, kaip Giancarlo del Monaco, Damiano Michieletto, Willy Decker, David Alden, Calixto Bieito, Hugo de Ana, Dmitri Bertman, Eimuntu Nekrošiumi, Pier Francesco Maestrini.

Koncertiniame repertuare – G. Verdi „Rekviem”, G. Malerio „Daina apie žemę”, S. Rachmaninovo „Varpai”, A.L. Veberio „Rekviem”.

2008-2018 m. Benediktas mokėsi pas įžymų italų tenorą Džanfranko Čekelę, ypatingą dėmesį skirdamas italų operai ir perimdamas Mario del Monako vokalines tradicijas. Jis taip pat studijavo pas Virgilijų Noreiką, Jako Ryhaneną ir Robertą Loidą.

Svarbiausi darbai

Kristian Benedikt – Dramatic Tenor. Lithuanian tenor Kristian Benedikt has built up a reputation as one of the leading international singers of Verdi’s Otello. He sang this most demanding role more than 120 times: at Opera de Bellas Artes in Mexico, Teatro Filarmonico in Verona, Wiener Staatsoper, Bavarian State Opera Munich, at the Mariinski Theatre in St. Petersburg, Modena, Piacenza, Cagliari, Palermo, Ekaterinburg, Santiago de Chile, Vilnius, Graz, Basel, Stockholm, Latvian Opera Festival and at Victoria’s Pacific Opera, Montreal Opera, Savonlinna Festival and others.

In 2018 he made his debut at the Metropolitan Opera in New York with the role of Samson (Samson et Dalila) and his future engagements include Calaf (Turandot) at Lithuanian National Opera and Ballet Theatre (dir. R. Willson), Samson and Herman (with Asmik Grigorian) at Vilnius City Opera, Andre Chenier in Trieste, Calaf (with Maria Guleghina as Turandot) in Buenos Aires. Next season he will sing Don Alvaro (La forza del destino) in Lisbon and will be expected again in Metropolitan Opera as Herman (The Queen of Spades). In 2020 he will debut in Bilbao Theatre as Erik (The Flying Dutchman along with Bryn Terfel and Irene Theorin). Benedikt‘s first CD is released in 2019 by DELOS.

During his latest seasons Benedikt sung at the Wiener Staatspoer (Otello), London Royal Covent Garden Opera (Canio), Mariinsky Theatre (Otello, Samson, Lohengrin), Teatro Municipal de Santiago Chile (Otello, Calaf), Beijing NCPA (Samson), Moscow Bolshoi Theatre (Herman), Hungarian National Opera (Otello, Herman), Torino Regio (Samson), Barcelona Liceo (Rienzi), Bergamo Opera (Cavaradossi), Dresden Semperoper (Otello), Lithuanian National Opera and Ballet theatre (Alfredo, Corrado, Don Jose, Pinkerton, Duca, Eleazar, Otello, Ernani, Siegmund, Calaf), Finland National Opera (Dick Johnson), Odeon in Odense (Siegmund), Vilnius City Opera (Des Grieux, Samson), Macedonian National Opera (Calaf), Savonlinna Festival (Otello), Al Bustan Festival (Otello), Festival Opera pa Skaret (Don Jose, Edgardo), etc.

Among highlights of Benedikt’s repertoire are roles of Don Jose (Carmen), Cavaradossi (Tosca), Samson (Samson et Dalila), Calaf (Turandot), Pinkerton (Madama Butterfly), Canio (I pagliacci), as well as roles like Eleazar (La Juive), Manrico (Il trovatore), Dick Johnson (La fanciulla del West), Edgardo (Lucia di Lammermoor), Hoffmann (Les Contes d’Hoffmann), title roles of Andrea Chenier, Ernani, Rienzi and Lohengrin.

He has performed under the baton of conductors such as Antonio Pappano, Marco Armiliato, Marcello Votti, Riccardo Chailly, Maurizio Barbacini, Paolo Carigniani, Asher Fisch, Renato Palumbo, Valeri Gergiev, Alexander Vedernikov and is working with stage directors like Giancarlo del Monaco, Damiano Michieletto, Willy Decker, David Alden, Calixto Bieito, Hugo de Ana, Dmitri Bertman, Eimuntas Nekrošius or Pier Francesco Maestrini.

As a concert singer he has sung among others in Verdi’s Requiem, Mahler’s Das Lied von der Erde, Rachmaninov’s The Bells and Webber’s Requiem.

During 2008-2018 Benedikt has worked with famous Italian tenor Gianfranco Cecchele, paying special attention to the Italian opera and taking over vocal tradition of Mario del Monaco. He has also studied with Virgilijus Noreika, Jaakko Ryhänen and Robert Lloyd.

Repertoire 
Opera
Bellini, V. 
Norma Pollione
Bizet, G. Carmen Don José
Donizetti, G. Lucia di Lammermoor Edgardo
Giordano, U. Andrea Chénier Andrea Chénier
Halevy , J. La Juive Eleazar
Leoncavallo, R. I pagliacci Canio
Mascagni, P. Cavalleria rusticana Turiddu
Massenet, J. Manon Des Grieux
Offenbach, J. Contes d’Hoffmann Hoffmann
Ponchielli, A. 
La Gioconda Enzo
I lituani Corrado
Puccini, G. 
La fanciulla del West  Dick Johnson
Madama Butterfly Pinkerton 
Manon Lescaut Il tabaro Des Grieux Luigi
Tosca Cavaradossi
Turandot Calaf
Saint-Saens, C. Samson et Dalila Samson
Tchaikovsky, P. I. 
Eugene Onegin Lensky
The Queen of Spades Herman
Verdi, G. 
Aida Radames
Don Carlo Don Carlo
Ernani Ernani
La forza del destino Don Alvaro
Otello Otello
Il trovatore Manrico 
Wagner, R. 
Lohengrin Lohengrin
Parsifal Parsifal
Rienzi Rienzi
Tannhäuser Tannhäuser
Walküre Siegmund

Concerts/Oratorio

Beethoven, L.van 
Christ on the Mount of Olives
Missa Solemnis
9th Symphony
Dvorak, A. Requiem
Händel, G.F. Messiah
Mahler, G. Das Lied von der Erde
Rachmaninov, S. The Bells
Rossini, G. 
Petite Messe Solenelle
Stabat Mater
Stravinsky, I. Oedipus Rex
Verdi, G. Requiem
Webber, A. L. Requiem

 

Repertuaras

Opera
Bellini, V. Norma Pollione
Bizet, G. Carmen Don José
Donizetti, G. Lucia di Lammermoor Edgardo
Giordano, U. Andrea Chénier Andrea Chénier
Halevy , J. La Juive Eleazar
Leoncavallo, R. I pagliacci Canio
Mascagni, P. Cavalleria rusticana Turiddu
Massenet, J. Manon Des Grieux
Offenbach, J. Contes d’Hoffmann Hoffmann
Ponchielli, A. 
La Gioconda Enzo
I lituani Corrado
Puccini, G. 
La fanciulla del West  Dick Johnson
Madama Butterfly Pinkerton 
Manon Lescaut Il tabaro Des Grieux Luigi
Tosca Cavaradossi
Turandot Calaf
Saint-Saens, C. Samson et Dalila Samson
Tchaikovsky, P. I. 
Eugene Onegin Lensky
The Queen of Spades Herman
Verdi, G. 
Aida Radames
Don Carlo Don Carlo
Ernani Ernani
La forza del destino Don Alvaro
Otello Otello
Il trovatore Manrico 
Wagner, R. 
Lohengrin Lohengrin
Parsifal Parsifal
Rienzi Rienzi
Tannhäuser Tannhäuser
Walküre Siegmund

Concerts/Oratorio

Beethoven, L.van 
Christ on the Mount of Olives
Missa Solemnis
9th Symphony
Dvorak, A. Requiem
Händel, G.F. Messiah
Mahler, G. Das Lied von der Erde
Rachmaninov, S. The Bells
Rossini, G. 
Petite Messe Solenelle
Stabat Mater
Stravinsky, I. Oedipus Rex
Verdi, G. Requiem
Webber, A. L. Requiem

Publikacijos

Vaidas Vyšniauskas: „Dalinuosi balsu ir širdimi“
 2018 Nr. 11–12 (490–491), Ieva Kananavičiūtė
https://www.muzikusajunga.lt/zurnalas/muzikos-barai-345/vaidas-vysniauskas-dalinuosi-balsu-ir-sirdimi

 

Straipsniai

Kristian Benedikt is not only an expressive tenor, but also an actor, who credibly shows the way Cavaradossi changes from a flattering artist into a responsible person, when the crisis in society demands that of him.

“Helsingin Sanomat“, 05 11 2007

V. Vyšniausko Chosė - dramatiškas, impulsyvus, kintančios charakteristikos. Pati įspūdingiausia, labiausiai sukrečianti buvo finalinė, „mėšlungiško“ Don Chosė ir Karmen dialogo ir Karmen mirties scena. Don Chosė čia - ir nevilties apimtas, nuolankiai maldaujantis įsimylėjėlis, ir impulsyvaus, nevaldomo šėlsmo apimtas karštakošis. Kai Chosė, neleisdamas Karmen eiti pas Eskamilją, ją nuduria ir pats išgyvena nenusakomą siaubą ir skausmą, ima šiurpas. Nepaprastai įtaigi ir paveiki, kvapą gniaužianti scena, kurios išėjęs iš teatro negali pamiršti.

Gabija Svajonaitė, Operų savaitė Kaune, 7 meno dienos, 2009 05 08

Tai labai ekspresyvus spektaklis. I.Prudnikovaitė, Vaidas Vyšniauskas (Don Chozė), Liudas Norvaišas (Eskamiljas) ir visi kiti artistai įtikinamai perteikė aštrius ir prieštaringus jo personažų charakterius.

Jonas Bruveris, Lietuvos rytas, 2009 11 24

Vaido Vyšniausko vokalinėje partijoje ir kuriamo personažo linijoje lyriškumą stelbia dramatizmas, todėl turime kiek kitokį nei įprasta Don Chosė. Kartu tai sėkmingiausias, mano manymu, V. Vyšniausko vaidmuo iš Lietuvoje matytų.

Jūratė Katinaitė, Naujas „Karmen“ grimas, 
Premjera Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre,
„7 meno dienos“ Nr.43 (872), 2009 11 27

„Eleazaras dalyvauja kone visose operos scenose bei ansambliuose; dideli solo epizodai II veiksme, IV v. arija. Vokalo požiūriu partija sunkiai priskirtina konkrečiam tenoro balso tipui, jos atlikimui reikia įvairių galimybių. Vaidas Vyšniauskas (užsienyje Kristian Benedikt) turi visas. Jo balsas vienodai gerai skamba visuose registruose (ir dažnai pasitaikančiose aukštojo registro viršūnėse) bei garso stiprumo skalėje. Specialių vaidybos pastangų nematyti - elgseną, mimiką, judesių pobūdį diktuoja situacija ir būsena, kurios turinys aiškiausiai išreiškiamas balso tembro, stiprumo, frazės artikuliavimo bei kitomis ypatybėmis.“

7 meno dienos, 04 03 2011

„... tenoras ryškiai sužibo Otelo vaidmeniu. Artistas labai temperamentingas, jo balsas - stiprus ir ištvermingas. Tikras tenoras di forza! Anksčiau lyriškesniuose vaidmenyse jo temperamentas retkarčiais peršokdavo personažo emocines ribas, bet Otelo vaidmeniui jo vokalinė ir dvasinė struktūra pritiko idealiai.“

Menų faktūra, 25 03 2011