Tadas Girininkas

Dainininkas
Gimimo data: 1982-04-14
Meno kūrėjo statusas

Meno kūrėjo statusas suteiktas 2012-07-02
LR Kultūros ministro įsakymu Nr. ĮV-494

Apdovanojimai

S. Baro dainininkų konkurso II premija (2007),
Auksinis scenos kryžius 2014, už de Silvos vaidmenį G. Verdi operoje "Ernanis" ir Heinricho der Voglerio vaidmenį R. Wagnerio operoje "Lohengrinas",
Auksinis scenos kryžius 2021 už Dalando vaidmenį R. Wagnerio operoje "Skrajojantis olandas" ir  ir Henriko VIII vaidmenį G. Donizetti operoje "Ana Bolena".

Biografija

Gimė Šiauliuose, 2000 m. baigė saksofono specialybę Klaipėdos E. Balsio menų gimnazijoje, tais pačiais metais grojimo saksofonu studijas tęsė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Susidomėjęs soliniu dainavimu 2003 m. T. Girininkas pradėjo vokalo studijas pas prof. Vladimirą Prudnikovą, 2009 m. jas baigė, įgijo magistro laipsnį. 

T. Girininkas 2007 m. dalyvavo „Yamaha“ dainininkų konkurse, tais pat metais tapo S. Baro dainininkų konkurso antros premijos laureatu. 2009 m. jis pelnė finalisto diplomą tarptautiniame „Klaudia Taev“ dainininkų konkurse (Estija). 2011 m. T.Girininkas atrinktas į prestižinį konkursą (Neue Stimmen) Vokietijoje.

Dainininkas bendradarbiauja su Lietuvos valstybiniu orkestru operų pastatymuose:
Ginkluotas vyras - W. A. Mozarto operoje „Užburtoji fleita“, 2007,
Johanas – J. Massenet operoje „Verteris“, 2008,
Rotnij, Zareckij – P. Čaikovskio operoje „Oneginas“, 2010 m.
Žerontas – G.Pučinio operoje „Manon Lesko“ (2012),
Don Alfonso – W.A.Mozarto operoje „Visos jos tokios“ (2013).

Klaipėdos muzikiniame teatre T.Girininkas sukūrė
Charono vaidmenį C. Monteverdi operoje „Orfėjas“ (2007), dirigentas Martin Lutz (Vokietija), režisierius Jonas Vaitkus, scenografas Gintaras Makarevičius
Seneką C. Monteverdi operoje „Popėjos karūnavimas“ (2010), dirigentas Andris Veismanis (Latvija), režisierė Jūratė Vansk (Šveicarija), scenografas Arvydas Nekrošius 
Frankensteiną A. Žigaitytės operoje-fantasmagorijoje „Frank‘ Einsteinas XXI amžius“ (2010), dirigentas Modestas Barkauskas, režisierė Marija Simona Šimulynaitė, scenografas Arvydas Nekrošius
Sparafučilę G.Verdi operos „Rigoletas“ koncertiniame atlikime (2010), dirigentas Normunds Vaicis (Latvija)
Simonas G. Puccinni operoje-„Džanis Skikis“, 2011 m.

Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre T.Girininkas dainavo boso partijas:
Cuniga G.Bizet opera „Karmen“ 2011 m. 
Sparafučilė G. Verdi operoje „Rigoletas“ 2011 m.

Dainininkas sukūrė vaidmenį ir Ritos Mačiliūnaitės operoje „Nebūti ar nebūti“. 

2010 metų vasarą jis dalyvavo XVI-ame Tarptautiniame senosios muzikos festivalyje Rundalės pily (Latvija) su simfonie Ryga, čia atliko Licomedo vaidmenį G.F. Handel operoje „Deidamia“. 

Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Operos studijoje T. Girininkas sukūrė Sparafučilės, Don Alfonso, Falstafo ("Die lustigen Weiber von Windsor"), Nortono, bei Cunigos vaidmenis.

2012 m. dainininkas nominuotas metų „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimui.

2013 metų vasarą T. Girininkas dalyvavo bendrame Lietuvos-Estijos meniniame projekte - N. R. Korsakovo operos „Caro sužadėtinė“ pastatyme, pristatytame Parnu ir Birgitta tarptautiniuose operos festivaliuose Estijoje, kuriame dainininkas sukūrė Maliutos Skuratovo vaidmenį.

Tadas Girininkas pelnė Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro „Švyturio“ apdovanojimą už ryškiausius vaidmenis 2013 m. šiame teatre: Karalius R. Wagnerio operoje „Lohengrinas“ ir Silva G.Verdi operoje „Ernanis“.

Nuo 2009 m. dainininkas yra Kauno valstybinio muzikinio teatro solistas. Čia sukūrė
2009, Eskamiljas – G.Bizet operoje „Karmen“
2010, Tristanas - F.von Flotow operoje „Marta“
Vabalas su Ūsais - Z.Bružaitės operėlėj balete „Voro vestuvės“
2010, Kapuletis - Ch.Gounod operoje „Romeo ir Džuljeta“
2011, Vagneris - operoje „Margarita“ (Faustas)
Generolas Houelas - C.Porter miuzikle „Bučiuok mane Keit“
Flevilis - U.Giordano operoje „Andrė Šenjė“
Raimondas - G.Donizetti operoje „Liučija di Lamermur“
2011, Atila - G.Verdi operoje „Atila“
2013, Nortonas G.Rossini operoje „Vedybų vekselis“
2013, Simonas G.Puccini operoje „Džanis Skikis“
2013, Maliuta Skuratovas N.Rimskio-Korsakovo operoje „Caro sužadėtinė“

Tado Girininko repertuaro boso partijos stambios formos kūriniuose:
W.A. Mozart „Missa Brevis“ su Lietuvos muzikos ir teatro studentų Simfoniniu orkestru
G.Puccini „Messa di Gloria“ su Kauno miesto simfoniniu orkestru.

T. Girininkas bendradarbiavo su dirigentais: M. Lutz, J. Wallnig, E. Pehk, N. Vaiciu, A. Veismaniu, G. Rinkevičiumi, R. Šerveniku, D.Katkumi, M. Pitrėnu, J. Geniušu, M. Staškumi, V. Visockiu.

Dainuoja Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro, Klaipėdos muzikinio teatro, Bohemiečių (nuo 2012 Vilniaus miesto opera) spektakliuose, festivaliuose. Atlieka stambios formos vokalinių simfoninių kūrinių solo partijas.

Svarbiausi darbai

Frank’Einstainas A. Žigaitytės "Frank’Einstainas – XXI amžius"
Eskamiljas G. Bizet "Karmen"
Sparafučilė G. Verdi "Rigoletas"
Atila G. Verdi "Atila"
de Silva G. Verdi "Ernanis"
Heinrichas der Vogleris R. Wagnerio "Lohengrinas"
Dalandas R. Wagnerio "Skrajojantis olandas"
Maliuta Skuratovas N. Rimskio‑Korsakovo "Caro sužadėtinė"
Henrikas G. Donizetti "Ana Bolena"

Publikacijos

Tadas Girininkas: taisyklė „viską žinau“ R. Wagneriui netinka
Publikuota: 2020-07-15 Autorius Žaneta Skersytė

Rugpjūčio 1-ąją Klaipėdos senajame elinge pirmą kartą dainuos operos solistas, sodraus boso savininkas Tadas Girininkas, vaidinantis garsių užsienio teatrų scenose. Karjeros laiptais sparčiai kopiantis atlikėjas su jauduliu laukia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rengiamos Richardo Wagnerio operos „Skrajojantis olandas“ premjeros: tikisi, kad jaunystės mieste jo pasiklausyti susirinks buvę klasės draugai ir pedagogai.

T. Girininkas – palangiškis, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos auklėtinis. Kaip geriausias operos solistas jis pelnė „Operos švyturio“ ir „Auksinio scenos kryžiaus“ apdovanojimus.

2014 m. T. Girininką pastebėjo ir ėmė globoti operos teatrų prodiuseriai iš Danijos. Netrukus operos bosas debiutavo Švedijos festivalyje, Danijoje dainavo Antonino Dvoržako „Requiem“, pasirodė garsiame Liucernos festivalyje Šveicarijoje, Niurnbergo operos teatre. Dar platesni kūrybos horizontai solistui atsivėrė po pasirodymo Jacques'o Fromentalio Halevy operoje „Žydė“ Vokietijos mieste Konstance... Užsienyje dirbantis ir Lietuvą Europoje garsinantis solistas džiaugiasi galėdamas dainuoti Klaipėdoje, kur kažkada prasidėjo jo muzikinė karjera.

Įsimintinas debiutas KVMT scenoje

Grįždamas į Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sceną, solistas jaučiasi ypatingai, nes būtent čia įvyko jo teatrinis debiutas: baigęs studijas, T. Girininkas atliko Charono partiją Claudio Monteverdi operoje „Orfėjas“. „Buvo 2007-ieji. Didžiulis dainavimo scenoje įspūdis. Pirmasis žingsnis į operos pasaulį... Visa tai buvo Klaipėdoje. Visi solistai mena savo pirmus pasirodymus, nesvarbu, kuriame teatre tai įvyko. Gauti sceninės patirties teatre buvo kiekvieno studento svajonė. Su metais tos patirties prisirinko nemažai, sukurta jau daug vaidmenų. Kai laisviau jautiesi scenoje, ir vokalinė branda jaučiama“, – sako į Klaipėdą sugrįžęs T. Girininkas.

Solistas, kurio mama gyvena Palangoje, tikina, kad dainuoti pajūryje jam bus didžiulis malonumas. „Čia mokiausi vienuolika metų. Tikiuosi premjeroje išvysti žmones, su kuriais kuriais kartu mokėmės ar tiesiog bendravome. Ypač jaudinuosi laukdamas savo pedagogų, kuriems teks įrodyti, kad jų pastangos atsipirko“, – juokiasi T. Girininkas.

Saksofoną iškeitė į dainavimą

Būdamas paauglys T. Girininkas tvirtino, kad niekada nedainuos. „Šeštoje klasėje pradėjau groti saksofonu. Jis man atrodė viskas, o iš choro ir vokalo pamokų bėgiodavau. Į Lietuvos teatro ir muzikos akademiją įstojau kaip saksofonininkas, visiškai negalvojantis apie dainavimą. Tik pradėjus studijuoti mano požiūris kardinaliai pasikeitė, kai išvydau pirmuosius spektaklius Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Jie paliko tokį įspūdį, kad saksofoną iškeičiau į dainavimą ir ėmiau atkakliai siekti naujo tikslo. Susidomėjęs soliniu dainavimu, baigiau vokalo studijas pas profesorių Vladimirą Prudnikovą. Net neįsivaizduoju kito kelio, kuriuo galėčiau eiti. Patinka džiazas, kiti muzikiniai žanrai, bet klasikinė opera yra mano meilė“, – tikina pašnekovas.

Įdomu, ar solistui svarbu dirbti vienoje trupėje, ar, kaip tam Olandui, geriau klajoti iš vieno teatro į kitą ieškant savo vienintelio, nepakartojamo vaidmens?.. „Negalėčiau atsakyti kategoriškai. Esu išbandęs abu variantus – dirbau trupėse ir dainavau kaip kviestinis solistas. Pasirinkau laisvai samdomo solisto kelią... Kai yra viena trupė, vienas teatras, mažiau galimybių išvykti dainuoti svetur. O aš galiu keliauti po daug šalių bei daug teatrų, ir, manau, tai padeda sparčiau tobulėti profesinėje veikloje. Susitinki su aukščiausio lygio profesionalais ir iš jų mokaisi, semiesi profesinės patirties. Yra ko pasimokyti ir iš mūsų šalies solistų. Kiekviena patirtis svarbi: tiek ta, kurią atsiveži iš užsienio, tiek ta, kurią gauni čia“, – tvirtina garsus solistas.

Opera svarbiausia

Kiek solistui svarbi operos režisūra? Ar jis mėgsta kūrybinius eksperimentus? „Opera – tai muzika, išreikšta drama. Tad pirmiau kompozitorius, o paskui režisūra... Dalando partijos dar nesu dainavęs. Ji taps antruoju mano susitikimu su R. Wagnerio kūryba. Tai vienas iš sudėtingiausių kompozitorių, kurio muzikai atlikti prireikia daug kruopštumo ir nuoseklaus darbo. Taisyklė „išmokau ir jau viską žinau“ R. Wagneriui netinka. Nors „Skrajojantis olandas“ – viena iš ankstyvųjų kompozitoriaus operų, ne tokia sudėtinga kaip „Tristanas ir Izolda“ ar „Nibelungo žiedas“, džiaugiuosi, kad jau turiu patirties, leidžiančios drąsiai imtis R. Wagnerio kūrinių“, – sako T. Girininkas.

Karaliaus Henriko partija R. Wagnerio operoje „Lohengrinas“ ir De Silvos partija Giuseppe’s Verdi operoje „Ernanis“ atnešė jam pirmąjį pripažinimą: solistas buvo tituluotas „Operos švyturiu“ kaip geriausias 2013 m. Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistas.

T. Girininko negąsdina tai, kad Dalando partiją teks dainuoti atviroje aikštėje Klaipėdos elinge: „Seniai ten nebuvau ir šią vietą sunkiai pamenu, tad bus puiki proga sugrįžti. Manau, Dalando partija prie marių puikiai skambės. Dar mažai susidūriau su „Skrajojančio olando“ pastatymo kūrėjais, bet širdimi jaučiu, kad rezultatas bus neeilinis“.