Kauno valstybinį chorą Kanarų salose lydėjo šlovė ir komplimentai

Publikuota: 2019-01-29 Autorius: Mb.info
Kauno valstybinį chorą Kanarų salose lydėjo šlovė ir komplimentai

Kauno valstybinis choras sugrįžo iš 35-ojo Kanarų salų tarptautinio muzikos festivalio, kuriame su didžiuliu pasisekimu atliko vieną gražiausių G. Verdi kūrinių – „Requiem“. Chorui talkino solistai Bryn Terfel, Celso Albelo, Mariangela Sicilia ir Marianna Pizzolato bei Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, dirigavo Karel Mark Chichon.

„Kelionė buvo sunki, – pasakojo choro vadovas prof. Petras Bingelis. – Tačiau vertėjo, nes patekome į aukščiausio lygio festivalį, kuris mums buvo ir didelis išbandymas, ir puiki kūrybinė patirtis“.

„Labai džiaugiamės galėdami pakviesti žymiausius Europos ir pasaulio muzikos kolektyvus ir atlikėjus, pasiūlyti programą, kuri dovanoja nepamirštamų akimirkų: pažintį su tarptautinės klasės atlikėjais ir orkestrais, įvairių epochų muzikos korifėjų kūryba, nuostabiais solistais“, – sakė festivalio organizatoriai.

Festivalyje dalyvavo Hamburgo ir Sankt Peterburgo filharmonijų simfoniniai orkestrai, Bremeno filharmonijos kamerinis orkestras, Kadakeso (Katalonija) orkestras, garsi Argentinos pianistė Martha Argerich ir žinomas senovinės muzikos ansamblis „Hisperion XXI“ bei kiti pripažinti atlikėjai.

„Kauno chorui talkino puikus Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, kurio atlikėjai surinkti iš įvairių pasaulio šalių, – pasakojo Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta. – Pasiruošimas koncertams vyko keturias dienas, labai intensyviai ir atsakingai. Pirmiausia choras repetavo su koncertmeisteriu, po to su orkestru, o paskutines dvi dienas ir su solistais. Atrodytų, gerai pažįstamas kūrinys, kurį Kauno choras atlieka daugelį metų, tačiau šį kartą užduotys buvo gerokai skirtingos".

Šis italų kompozitoriaus kūrinys Kanarų salų klasikinės muzikos festivalyje buvo atliktas pirmą kartą. Pirmasis koncertas vyko Tenerifėje, „Auditorio de Tenerife Adan Martin“ salėje, po to kitoje Kanarų saloje – Gran Kanarijoje, „Auditorio Alfredo Kraus“ salėje.

Dirigentas K. M. Chichonas jau pirmoje repeticijoje pasakė, kad jis visiškai kitaip įsivaizduoja Verdi „Requiem“. Šio „Requiem“ koncepcija, dirigento manymu, visai kita nei W. A. Mozarto, H. Berliozo ar J. Brahmso „Requiem“. K. M. Chichonas šį kūrinį prilygino G. Verdi operoms, su joms būdinga dramaturgija ir dinamika.

K. M. Chichonas yra buvęs žymiausio G. Verdi specialisto Riccardo Muti asistentu ruošiant „Requiem“ (beje, ne kartą su Muti Verdi „Requiem“ dainavo ir Violeta Urmanavičiūtė-Urmana), dirbo ir su garsiuoju Kurtu Masuru. Todėl galėjo palyginti dvi labai skirtingas – itališką ir vokišką – kūrinio interpretacijas.

„Kauno choras Verdi „Requiem“ dar niekad nebuvo taip dainavęs, – įspūdžiais dalinosi maestro P. Bingelis. – Interpretacija absoliučiai priklauso nuo dirigento, kaip jis supranta kūrinį. K. M. Chichon diriguoja daug G. Verdi ir G. Puccini operų, puikiai išmano italų muziką. O šis Verdi kūrinys reikalauja ypatingo vokalinio išraiškingumo, remiasi dramaturgine linija, panašiai kaip operos. Dirigento reikalavimai atlikėjams buvo maksimalūs, todėl labai malonu, kad juos sugebėjome patenkinti. Atsisveikindamas jis ištarė: „Iki greito pasimatymo“. Ir publika mus priėmė nuostabiai. Didžiąją salės dalį sudarė svečiai iš Skandinavijos ir Vokietijos. Koncerto metu salėje vyravo mirtina tyla. Jautėme didelį klausytojų dėmesį ir pagarbą vyksmui scenoje“.

Kauniečius sužavėjo salių akustika. Šios dvi, regis visai nedidelės salos turi puikias sales, kviečia žymiausius pasaulio atlikėjus. Verdi „Requiem“ taip pat dainavo garsūs solistai: sopranas Mariangela Sicilia, mecosopranas Marianna Pizzolato ir bosas seras Bryn Terfel, o su jauos kartu į bendrą itin kokybišką solistų kvartetą įsiliejo ir debiutuojantis jaunas Tenerifės tenoras Celso Albelo. Ypač šiltai apie Kauno chorą atsiliepė B. Terfel: „Jūsų chorą priskiriu prie pačių stipriausių pasaulio chorų, su jumis dirbti garbė ir gera patirtis“.

„Labai malonu buvo matyti, kaip pasibaigus koncertams dirigentas ir publika dėkoja atlikėjams, – įspūdžiais dalinosi J. Krėpšta. – Tradiciškai didžioji aplodismentų dalis tenka solistams, tačiau šį kartą ypač didelių ovacijų sulaukė choras. Kai į sceną išėjo maestro Petras Bingelis ir pristatė chorą, salė tiesiog sprogo nuo plojimų ir šauksmų lavinos. Tokią publikos reakciją retai tenka matyti“.

Susiję nuotraukų galerijos

Susiję nariai

Petras Bingelis

Petras Bingelis

Choro ir orkestro dirigentas, pedagogas, Lietuvos ir Kauno miesto politinis bei visuomenės veikėjas

Inga Gudavičienė

Inga Gudavičienė

Dainininkė

Kęstutis Jakeliūnas

Kęstutis Jakeliūnas

Choro dirigentas, Kauno valstybinio choro artistas, Kauno m. mišraus choro „Kamertonas“ meno vadovas ir vyr. dirigentas, Kauno vokalinio ansamlio „ACUSTO“ meno vadovas

Justinas Krėpšta

Justinas Krėpšta

Pianistas, Kauno valstybinės filharmonijos vadovas, Pažaislio muzikos festivalio koordinatorius

Komentarai