Kompozitorius V. Germanavičius ėjo raudonu kilimu Vietname

Publikuota: 2014-10-30 Autorius: Asta Andrikonytė, lrytas.lt
Kompozitorius V. Germanavičius ėjo raudonu kilimu Vietname

Beveik tuo pat metu kaip „Gaida“, į šiuolaikinės muzikos šventę kūrėjus iš viso pasaulio sukvietė Pirmasis tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis „Asia-Europe“ Hanojuje. Garsių kompozitorių nestokojančios Kinijos kaimynai vietnamiečiai pagaliau pradėjo plaukti į plačiuosius šiuolaikinės muzikos vandenis.

Iš Hanojaus festivalio grįžusiam lietuvių kompozitoriui Vytautui Germanavičiui vietnamiečių ambicijos ir optimizmas padarė didelį įspūdį: „Vietnamo kūrėjai trokšta keistis ir veikti“.

Hanojus sutraukė muzikus iš daugelio Vakarų Europos šalių, Skandinavijos, JAV. Rytų Europai festivalyje atstovavo tik Lietuvos ir Lenkijos kompozitoriai. V.Germanavičius gavo asmeninį kvietimą pateikti festivaliui muzikos – kūriniai šventės programai buvo atrenkami specialiai surengtame konkurse.

Lietuvis Hanojuje prisistatė pjese fortepijonui solo „Pacific Bell“. Ją paskambino pianistas Aidas Puodžiukas.

Anksčiau viešėjęs Japonijos, Australijos, Naujosios Zelandijos, Mongolijos šiuolaikinės muzikos forumuose V.Germanavičius dabar galėjo save įvertinti vėl naujame kontekste – greta Vietnamo ir tokių mums egzotiškų kraštų kaip Laosas, Kambodža, Filipinai, Tailandas autorių. Azijos muzika festivalyje buvo pristatoma plačiausiai.

Be to, svečiai buvo nuplukdyti į garsųjį Vietnamo rojaus kampelį – Halongo įlanką – pasiklausyti tradicinės vietnamiečių muzikos bei azijietiško popso.

„Vietnamo šiuolaikinė kūryba neprilygsta Japonijos, Pietų Korėjos, Kinijos, Australijos kompozitorių muzikai, bet jaunimas jau mąsto įdomiau negu vidurinioji karta. Mat dauguma jos atstovų mokėsi Rusijoje ir perėmė rusų mokyklos tradicijas, – pasakojo V.Germanavičius – Vietnamiečių kūryboje ne tokia ryški ir liaudies muzikos įtaka kaip japonų, kiniečių ar korėjiečių“.

Pasak kompozitoriaus, „Asia-Europe“ festivalio lygį gelbėjo Vakarų kūrėjai ir atlikėjai. Neliko nepastebėtas ir A.Puodžiuko pasirodymas – kiti pianistai net paprašė „Pacific Bell“ natų kopijų.

Tačiau labiausiai lietuvius nustebino šventės pompastika: šiuolaikinės muzikos forumą vietnamiečiai pristatė kaip valstybinės reikšmės įvykį.

Festivalis vyko Hanojaus operos teatre, kuris yra identiškas Paryžiaus „Palais Garnier“ rūmams. Svečiai į teatrą traukė raudonu kilimu. Lietuviai pasiklydę netyčia pateko į VIP kambarėlį kartu su JAV ambasadoriumi Kinijoje. Festivalį pagerbė ir kitų šalių diplomatai, Vietnamo valdžios atstovai. Šalies prezidentas surengė dalyviams priėmimą savo rūmuose.

Šiomis dienomis lietuvių muzika skamba ir be jokios pompastikos gerose Vakarų koncertų salėse. Vykinto Baltako „Lift to Dubai“, sukurtas vokiečių „Ensemble Modern“ užsakymu, buvo atliktas Budapešto muzikos centre Peterio Eötvöso šiuolaikinės muzikos fondo 10-mečio proga.

Ramintos Šerkšnytės simfoninį kūrinį „Aisbergas“ griežė „Deutsche Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalz „ orkestras, diriguojamas Mirgos Gražinytės, Ludvigshafene (Vokietija).

O Lietuvoje, dar nespėjus įsibėgėti „Gaidai“, startuoja kitas tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis – kasmetinis kamerinis, keliaujantis per Lietuvą „Muzikos ruduo“. Jo metu žinomi menininkai atliks savo mėgstamus kūrinius dešimtyje miestų ir miestelių.

Pirmasis renginys – jau šį trečiadienį Žiežmarių kultūros centre. Spalio 30-ąją Kaune, naujoje koncertų salėje Donelaičio g.60, „Muzikos ruduo“ pristatys V.Germanavičiaus ir Arvydo Malcio kūrinių premjeras.

Komentarai