Orkestro ir fagoto metamorfozės Valdovų rūmuose

Publikuota: 2019-02-05 Autorius: Skirmantė Valiulytė
Orkestro ir fagoto metamorfozės Valdovų rūmuose

Obojus ar batuta? Tokią dilemą kadaise sprendė dirigentas Vilmantas Kaliūnas, studijavęs obojaus ir dirigavimo specialybes. Pastaroji paėmė viršų. O štai pučiamųjų specifikos išmanymas dirigentui neabejotinai praverčia ir šiandien. Tuo galėsime įsitikinti vasario 9 d. Valdovų rūmuose V. Kaliūno diriguojamame Lietuvos kamerinio orkestro koncerte „Orkestro ir fagoto metamorfozės“. Solo fagotu gros žinomas fagotininkas iš Prancūzijos Guilhaume’as Santana.

Guilhaume’as Santana Lietuvoje koncertuos pirmą kartą. Gimęs Tulūzoje, G. Santana iš pradžių mokėsi griežti smuiku, vėliau pasirinko fagotą, studijavo Hanoverio muzikos universitete ir Herberto von Karajano akademijoje Berlyne, yra pelnęs Mendelssohno prizą bei pirmą premiją „Wattrelos“ jaunųjų atlikėjų konkurse. Labai svarbus atlikėjo karjerai buvo susitikimas su legendiniu maestro Caudio Abbado Gustavo Mahlerio jaunimo orkestre. Dirigentas pakvietė fagotininką prisijungti prie Liucernos festivalio orkestro bei Mozarto orkestro (MO), pastarajame G. Santana groja jau daugiau kaip dešimtmetį. O maestro C. Abbado ir jaunojo fagotininko bendradarbiavimą vainikavo prestižinės „Deutsche Grammophon“ išleista kompaktinė plokštelė su Wolfgango Amadeus Mozarto Koncertu fagotui ir orkestrui KV191.

G. Santana yra ne tik Mozarto orkestro (MO), bet ir Vokietijos radijo filharmonijos bei Liucernos festivalio orkestrų fagotininkas, taip pat kviestinis pagrindinis Berlyno filharmonijos, Amsterdamo karališkojo „Concertgebouw“ ir Europos kamerinio orkestrų fagotininkas. Kaip solistas koncertavo su daugeliu pasaulio kolektyvų, diriguojant tokiems dirigentams kaip Caudio Abbado, Karelas Markas Chichonas ir Mirga Gražinytė-Tyla. Fagotininko įrašų yra išleidusios žinomos kompanijos „Deutsche Grammophon“ ir „Claves“.

Su LKO ir dirigentu V. Kaliūnu parengtoje solisto programoje skambės koncertai fagotui ir orkestrui, kuriuos įrašęs G. Santana ketina išleisti naują savo kompaktinę plokštelę. Plėsdamas repertuarą, pats solistas padarė Josepho Haydno Koncerto smuikui ir orkestrui Nr. 2 G-dur transkripciją fagotui, tad iškiliojo Vienos klasiko muzika koncerte įgaus naujų spalvų. Išgirsime ir originalų XX a. prancūzų kompozitoriaus, pasaulyje žinomo kaip modernių koncertų pučiamiesiems instrumentams autoriaus Henri Tomasi Koncertą fagotui ir kameriniam orkestrui.

Greta koncertų fagotui, Lietuvos kamerinis orkestras pateiks subtilią Onutės Narbutaitės muzikinę drobę „Was There a Butterfly?“ („Ten buvo drugelis?“), Lietuvoje pirmą kartą Šv. Kristoforo kamerinio orkestro atliktą 2014 m. festivalyje „Gaida“, o pasaulinė kūrinio premjera įvyko daugiau nei pusmečiu anksčiau Suomijoje, grojo Ostrobotnijos kamerinis orkestras, kurio užsakymu tas kūrinys ir parašytas. Koncerte taip pat išgirsime gilaus lyrizmo ir apmąstymų persmelktas Richardo Strausso „Metamorfozes“ styginiams.

Programai diriguosiantis Lietuvos scenoje vis dažniau matomas talentingas dirigentas Vilmantas Kaliūnas yra Kauno miesto simfoninio orkestro dirigentas, buvęs Sarluiso (Vokietija) apskrities simfoninio orkestro meno vadovas, dirbęs su tokiais orkestrais kaip „Berliner Sinfonietta“, Sarbriukeno „Collegium Instrumentale“, „Thüringen Philharmonie Gotha“, „Jenaer Philharmonie“, Bulgarijos „Pazardjik Symphony Orchestra“ ir kt., koncertuojantis su ARD konkursų jaunaisiais laureatais ir solistais, tarp kurių buvo ir Guilhaume’as Santana.

Ilgą laiką pats grojęs obojumi orkestruose, 2010-aisiais V. Kaliūnas žengė ant dirigento pakylos. „Manau, lengviausia būtų pasilikti groti orkestre. Tačiau iš visų vaikystėje skaitytų pasakų žinau, kad kuo sunkesnis kelias, tuo didesnis apdovanojimas laukia nugalėtojo. Nutariau palikti šiltą vietelę ir nerti į naujus nepatirtus vandenis“, – sakė dirigentas „Lietuvos žinioms“.

Vilmanto Kaliūno diriguojamo LKO ir prancūzų fagotininko Guilhaume’o Santanos koncertas „Orkestro ir fagoto metamorfozės“ vyks vasario 9 d., šeštadienį, 19 val. Valdovų rūmų Didžiojoje renesansinėje menėje.

 

 

Komentarai