Senosios muzikos seminaras su Rodrigo Calveyra

Publikuota: 2016-04-22 Autorius: MB inf.
Senosios muzikos seminaras su Rodrigo Calveyra

Pastaraisiais dešimtmečiais augantis domėjimasis senąja muzika ir istoriškai pagrįstu jos atlikimu sukėlė didžiulį perversmą pasaulio muzikos akademijose – aukšto lygio studijos tapo nebeatsiejamos nuo gilaus, specializuoto teorinio ir praktinio mokymo apie konkrečių epochų muziką. Istoriškai pagrįstas senosios muzikos atlikimas – tai specifinis būdas atlikti viduramžių, renesanso ar baroko kūrinius, remiantis laikotarpio, kuriuo jie buvo sukurti, estetiniais kriterijais, siekiant perteikti muziką taip, kaip ją sumanė ir norėjo girdėti pats kompozitorius. Tam būtinos specifinės žinios, gaunamos tyrinėjant originalius laikmečio šaltinius – traktatus, faksimiles, kitus dokumentus, o pati muzika turi būti atliekama istoriniais instrumentais (ar jų kopijomis). Šiandien tokias žinias suteikiančios senosios muzikos katedros įsteigtos daugumoje Europos šalių, tarp jų ir mūsų kaimynių – Latvijos, Estijos, Lenkijos akademijose, tačiau Lietuvoje vis dar nėra galimybės įgyti tokį išsilavinimą.

Trejus metus Lietuvoje aktyviai dirbantis senosios muzikos žinovas, ansamblio „Canto Fiorito“.  meno vadovas Rodrigo Calveyra balandžio 25-26 dienomis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje praves senosios muzikos seminarą, siekdamas prisidėti prie akademijos pastangų įsteigti senosios muzikos katedrą ir užpildyti mūsų muzikinio lavinimo spragas. Calveyra įgijo Senosios muzikos instituto „Schola Cantorum Basiliensis“ (Šveicarija) išilginės fleitos magistro diplomą, „Hochschule für Musik Trossingen“ (Vokietija) korneto magistro diplomą ir toliau gilina žinias muzikologijos doktorantūroje Paryžiaus Sorbonos universitete (Prancūzija). Jis – nuolatinis ansamblio „Capella Mediterranea“, kuris šiuo metu oficialiai yra „Opera Garnier“ Paryžiuje senosios muzikos ansamblis, narys. Calveyra ne kartą skaitė senosios muzikos paskaitas ir vedė meistriškumo pamokas įvairių šalių akademijose bei senosios muzikos festivaliuose.

Pirmąją seminaro dieną R. Calveyra išdėstys bazines teorines žinias, kurios būtinos pradedant muzikuoti pagal istoriškai pagrįsto atlikimo principus. Antrąją seminaro dieną atvirose pamokose bus demonstruojama, kaip šie pricipai taikomi praktikoje, atliekant trijų stilių kūrinius: italų ankstyvojo baroko, prancūzų ir vokiečių vėlyvojo baroko vokalines ir instrumentines kompozicijas. Atvirose pamokose kūrinius atliks savo žinias gilinti siekiantys Vilniuje įsikūrę senosios muzikos ansambliai – „Affectus“, „Chiaroscuro“ ir „Duo Barocco“, jėgas taip pat išbandys LMTA studentų ansamblis. Projekto iniciatorius R. Calveyros vadovaujamas ansamblis „Canto Fiorito“ ir projekto partnerė Lietuvos muzikos ir teatro akademija tikisi, kad Lietuvos kultūros tarybai suteikus paramą, tokie seminarai taps tęstiniais ir Lietuvos studentams bei profesionaliems atlikėjams suteiks galimybę mokytis vis iš kitų senosios muzikos specialistų. Tikimasi, kad LMTA studentai šiame seminare įgis bazines istoriškai pagrįsto atlikimo žinias, todėl kituose seminaruose dalyvaus vis aktyviau.

Į R. Calveyros seminarą kviečiami ne tik akademijos studentai ir dėstytojai, bet ir visi besidomintys senąja muzika. Tai galimybė tapti išmanančiais klausytojais ir išgirsti bei išsamiai išanalizuoti garsių baroko meisrų – Claudio Monteverdi, M. P. Monteclaire’o, Marin Marais ir G. F. Telemano kūrinius.

Seminaro tvarkaraštis

Balandžio 25 d., pirmadienį, 18:00–21:00
LMTA II rūmų (Tilto g. 16) 227 auditorijoje

Istoriškai pagrįsto senosios muzikos atlikimo pagrindai
Teorinė dalis

Balandžio 26 d., antradienį, 10:00–13:15  ir 16:30–19:15
LMTA II rūmų (Tilto g. 16) 219 auditorijoje

Istoriškai pagrįsto atlikimo principų taikymas praktikoje
Atviros pamokos:
10:00–10:30 XVII a. pirmosios pusės barokas Italijoje – teorinis įvadas
10:30–11:30 Claudio Monteverdi, duetas „O come sei gentile“, 7-oji madrigalų knyga
Atviroje pamokoje dalyvauja ansamblis „Duo Barocco” (dainininkės Renata Dubinskaitė, Saulė Šerytė, klavesinininkė Dovilė Savickaitė)
11:45–12:15 XVII a. antrosios pusės –XVIII a. pradžios barokas Prancūzijoje – teorinis įvadas
12:15–13:15 Michel Pignolet de Monteclaire, kantata „Pan et Syrinx“
Atviroje pamokoje dalyvauja ansamblis “Chiaroscuro” (dainininkė Rūta Vosyliūtė, išilginės fleitos atlikėja Ieva Baublytė, klavesinininkė Dovilė Savickaitė)
16:30–17:30 Marin Marais, „Pieces en trio“, siuita Nr. 5 e-moll
Atviroje pamokoje dalyvauja ansamblis “Affectus” (smuikininkė Rima Švėgždaitė, traverso fleitos atlikėjas Vytenis Giknius, klavesininkė Vaiva Eidukaitytė-Storastienė)
17:45–18:15 XVIII a. pirmosios pusės barokas Vokietijoje – teorinis įvadas
18:15–19:15 Georg Philipp Telemann, Sonata fagotui f-moll
Atviroje pamokoje dalyvauja LMTA studentų ansamblis (dėst. doc. Vaida Paukštienė)

Projektą organizuoja: „Canto Fiorito“ (VšĮ „Suonatori del granduca“) ir Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Projektą remia Lietuvos kultūros taryba
Daugiau informacijos: www.cantofiorito.lt tel.: 8 687 85713

Komentarai