Vasario 14-osios vakarui pasaldinti – operos solistės Eglės Šidlauskaitės debiutas „Karmen“

Publikuota: 2015-02-04 Autorius: Balsas.lt
Vasario 14-osios vakarui pasaldinti – operos solistės Eglės Šidlauskaitės debiutas „Karmen“

Svečiose scenose dažniau nei Lietuvoje pasirodanti operos solistė Eglė Šidlauskaitė vasario 14 d. debiutuoja Georges Bizet operoje „Karmen“. Erotiškos, nepriklausomos, fatališkos moters mitą vienoje populiariausių pasaulyje operų ji kurs Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Prestižinėje Milano Giuseppe Verdi konservatorijoje dainavimo studijas baigusi lietuvaitė šiandien sudėtingas mecosoprano roles atlieka Vokietijos, Austrijos, Didžiosios Britanijos ir Italijos teatruose, kuria vaidmenis operose „Užburtoji fleita“, „Parsifalis“, „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“, „Trubadūras“, „Nabukas“ ir kitose. Gavusi pasiūlymų mielai grįžta ir į Lietuvą, pasirodo LNOBT, Vilnius City Opera pastatymuose. Pasak E. Šidlauskaitės, Karmen vaidmuo jai – didelis iššūkis, kuriam ruošėsi ilgai ir atsakingai. „Karmen apskritai reikalauja didelės patirties, ne tik vokalinės, bet ir artistinės brandos. Su tokia role debiutuoti užsienyje kol kas būtų pernelyg drąsu,“ – įsitikinusi trejus metus profesionalioje scenoje dainuojanti solistė. Jos manymu, populiariausios G. Bizet operos pastatymai Lietuvoje ir svetur labai skiriasi. „Karmen“ pastatymas Klaipėdos muzikiniame teatre – tradicinis, klasikinis. Tuo tarpu didžiuosiuose užsienio teatruose ima ryškėti tendencija Karmen charakteriui suteikti raganos bruožų. „Neretai iš Karmen daromas monstras, pabaisa ar vudu karalienė. Man tokia koncepcija nepriimtina. Karmen matau kitaip. Pirmiausia, ji – išmintinga moteris, turinti gilią gyvenimo filosofiją ir, priešingai nei kiti šios operos veikėjai, puikiai suprantanti, koks iš tiesų yra gyvenimas,“ – sako solistė. Anot E. Šidlauskaitės, vakaruose interpretuojant G. Bizet „Karmen“ nevengiama ir hyperseksualumo, tačiau jis čia anaiptol nėra svarbiausias: „Karmen pakeri vyrus ne todėl, jog yra seksuali gražuolė, bet dėl to, kad jos niekas negali užkariauti. Juk vyras visuomet svajoja tą padaryti. Todėl ir habaneroje Karmen dainuoja, jog vyras ją lyg ir turi, o ji ima ir pasprunka. Štai čia ir slypi kerai.“ Karmen personažą keletą mėnesių analizavusi solistė mano, jog prie tragiškos Karmen ir Don Chosė meilės istorijos pabaigos veda pačios Karmen susikurti stereotipai. „Ji mano esanti nepažeidžiama, neperkalbama, laisva, savo norų šeimininkė. Kartkartėmis ji lyg ir nori būti moteriška, mylinti ir mylima, tačiau neleidžia sau šių jausmų niekam atskleisti. Su Chosė ji visur ir visada elgiasi kaip jo valdovė. Turbūt, ši istorija ir negalėjo baigtis kitaip: ji pati save nuveda į spąstus, iš kurių ištrūkti nebepavyksta,“ – aiškino jaunoji atlikėja. E. Šidlauskaitė džiaugėsi, jog Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre jai pirmąkart teks dirbti ir su batutos patriarchu maestro Juozu Domarku. „Jei mūsų muzikinės idėjos sutaps, rezultatas turėtų būti labai geras. O žiūrovai, manau, išvys kitokią Karmen – lyriškesnę, ne tokia čigonišką, laukinę. Bandysiu „ištraukti“ iš jos daugiau moters nei raganos. Realybėje tokia vyrus tik atbaidytų“, – šypsodamasi kalbėjo solistė. Drauge su E. Šidlauskaite G. Bizet operoje „Karmen“ debiutuos teatro tenoras Aurimas Raulinavičius (Don Chosė). 1998 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre vieną populiariausių pasaulyje operų pastatė dirigentas Juozas Domarkas, režisierius Eligijus Domarkas, dailininkas Henrikas Ciparis, choreografas Jurijus Smoriginas.
 

Komentarai