Naujienos

Muzikinio teatro darbuotojai: apie laisvę, atsakomybę ir kūrybą

Muzikinio teatro darbuotojai: apie laisvę, atsakomybę ir kūrybą

2021-02-12

Ar žinote kas bendro tarp laisvės, sniego ir kūrybos? Sniegas – laisvės įsikūnijimas: elegantiškai sninga tada, kai nesitiki, nelauki ar nenori. Pabandysi užtvenkti – nukris ant tavęs kaip didžiulė lavina arba privers susimąstyti, palies taip giliai, kaip netikėtai atrastas spektaklis ar simfonija. Tokiai stichijai priešintis beprasmiška, kaip ir vidiniam laisvės pojūčiui. Kiekvienas kūrėjas per gyvenimą yra sulaukęs klausimo, ar galėtų nekurti. Negali, net jei sako kitaip, nes kūryba – tai jo laisvė. Valstybės įtvirtinta laisvė. Būkime laisvi lyg sniegas, lyg kūrėjai, nežinantys savo būties be kūrybos. Vasario 16-osios proga siunčiame Jums Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro bendruomenės pamąstymus apie laisvę.

„Pirmas pasimatymas“ su ambicingais Muzikinio teatro naujokais

„Pirmas pasimatymas“ su ambicingais Muzikinio teatro naujokais

2021-02-10, Žaneta Skersytė

Vasario 14-ąją 18 valandą Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras publiką kviečia į virtualų koncertą "Pirmas pasimatymas". Jaunų ir ambicingų solistų, neseniai pradėjusių dirbti Muzikiniame teatre, atliekama programa panardins į pirmojo pasimatymo kvaitulį ir primins jaunatvišką skubėjimą mylėti.

Ieva Tijūnėlienė: „Liaudies daina – gyvoji tradicija muzikiniame ugdyme“

Ieva Tijūnėlienė: „Liaudies daina – gyvoji tradicija muzikiniame ugdyme“

2021-02-09, Jolanta Zakarevičiūtė

2020 m. pabaigoje dienos šviesą išvydo antroji smuiko mokytojos Ievos Tijūnėlienės autorinė knyga – „Smuikelės giesmė 2“. Liaudies melodijų pagrindu sudarytas nuotaikingas, spalvotas, šiuolaikiškas leidinys – parankus vadovas ne tik pradedančiajam, bet ir patyrusiam mokytojui ar vakaro knyga – dainuoti mėgstantiems mažyliams ir jų tėveliams.

Fagotininką Irmantą Pazdrazdį link debesų pakylėja ne tik muzika

Fagotininką Irmantą Pazdrazdį link debesų pakylėja ne tik muzika

2021-02-05, Žaneta Skersytė

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninio orkestro fagotininkas, fagotų grupės reguliatorius Irmantas Pazdrazdys sako, kad jo veikla yra laimė, trunkanti daugiau nei trisdešimt metų. Visgi groti publikai, būti aukšto lygio profesionalų kolektyvo dalimi – didžiulė atsakomybė, nuo kurios muzikantas puikiai pailsi skraidydamas parasparniu.

LNOBT spektaklių kostiumai: kuriam pastatymui jų prireikė daugiausia?

LNOBT spektaklių kostiumai: kuriam pastatymui jų prireikė daugiausia?

2021-02-02, Renata Baltrušaitytė

Pokalbyje su LNOBT kostiumų dailininko asistente jau dešimtmetį dirbančia menininke Marta Vosyliūte – apie tai, dėl ko kyla konfliktinės situacijos su režisieriais ir ką dailininkai dažniausiai sako kostiumo spalva ar forma nepatenkintoms solistėms.

Altininkas Larion Dyakov: „Per muziką suprantu ir priimu pasaulį“

Altininkas Larion Dyakov: „Per muziką suprantu ir priimu pasaulį“

2021-01-29, Žaneta Skersytė

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestre altu tris metus groja kompozitorius, įvairių projektų organizatorius Larion Dyakov. Muzikantas sako, kad Klaipėda ir Kaliningradas tokie geografija ir prūsiška istorine praeitimi artimi miestai, kad jis nesijaučia niekur išvykęs ar pakeitęs gyvenamos vietos.

Keturiasdešimtmetį švenčiantis Mindaugas Rojus nori į sceną

Keturiasdešimtmetį švenčiantis Mindaugas Rojus nori į sceną

2021-01-25, Žaneta Skersytė

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas Mindaugas Rojus sausį pasitinka karantine užšaldytą 40-ąjį gimtadienį bei penkiolikos metų kūrybinę sukaktį. Geriausia dovana, kai tik baigsis pandemijos apribojimai, jam taptų galimybė vėl dainuoti ir mėgautis spektakliais bei koncertais.

Jubiliejų pasitikusi Irena Zelenkauskaitė: „Greitieji būna tik kreditai, o vaidmenų greitų nebūna“

Jubiliejų pasitikusi Irena Zelenkauskaitė: „Greitieji būna tik kreditai, o vaidmenų greitų nebūna“

2021-01-22, Renata Baltrušaitytė

Operos solistė Irena Zelenkauskaitė atšventė gražią savo gyvenimo sukaktį. Ta proga siūlome muzikologės Eglės Ulienės parengtą pokalbį su LNOBT artiste, kurią daugelis operos klausytojų įsiminė kaip neprilygstamą Lietuvos scenos Čio Čio san Giacomo Puccini operoje „Madam Baterflai“.

LNOBT orkestro koncertmeisteriu tapo Dainius Peseckas

LNOBT orkestro koncertmeisteriu tapo Dainius Peseckas

2021-01-20, Renata Baltrušaitytė

Didžiausio šalies teatro simfoninio orkestro koncertmeisterio konkursą laimėjo 37-erių metų smuikininkas Dainius Peseckas, anksčiau grojęs Lietuvos nacionaliniame simfoniniame orkestre bei kameriniame orkestre „Kremerata Baltica“.

Susipažinkime: Aušrinė Stundytė I

Susipažinkime: Aušrinė Stundytė I

2021-01-16, Benigna Marija Nekrošiūtė

2016 m. "Muzikos barai" Nr. 11-12. Liono operos premjeroje – lietuvių solistai. Apie operos „Ugnies angelas“ pastatymą Benigna Marija Nekrošiūtė kalbasi su Aušrine Stundyte ir Almu Švilpa.

Susipažinkime: Aušrinė Stundytė II

Susipažinkime: Aušrinė Stundytė II

2021-01-16, Gabrielė Sližytė

2019 m. "Muzikos barai" Nr. 5-6. Gabrielės Sližytės pokalbis apie D. Šostakovičiaus operą "Katerina izmailovą": "Aušrinės Stundytės sėkmė Paryžiaus Bastilijos operos teatre". Paryžiaus operoje visą balandžio mėnesį dainavusi solistė žiūrovus dar kartą įtikino savo dramatiniu talentu. Jos sukurtas Katerinos vaidmuo Prancūzijos žurnalistų nuomone, „užėmė visą sceną“ tiek emociškai, tiek vokalo požiūriu. 

Naujame „Liepaičių“ choro albume – lietuviškos sutartinės su Afrikos būgnų ritmais

Naujame „Liepaičių“ choro albume – lietuviškos sutartinės su Afrikos būgnų ritmais

2021-01-14, Gabrielė Tamutytė

Naujame „Liepaičių“ choro albume – lietuviškos sutartinės su Afrikos būgnų ritmais. Netikėtais būgnų ir balsų sąskambiais septyniose sutartinėse pasakojama apie laiko ratą, naują pradžią, viltį, gyvenimą tolyn, buvimo dovaną, gentį bei žemės amžinumą ir likimą, kartais nežinia kur nubloškiantį.

Solistas Artūras Kozlovskis: bosams princais tapti nelemta

Solistas Artūras Kozlovskis: bosams princais tapti nelemta

2021-01-08, Žaneta Skersytė

Pernai 25-erių metų kūrybinę sukaktį bei gruodį 55-ąjį jubiliejų atšventęs Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas Artūras Kozlovskis interviu pasakoja apie savo kūrybinio kelio pradžią, lemtingus dėstytojus, įvykius scenoje, kurie publikai atrodė labai juokingi, o atlikėjams - tragiški.

Violeta Urmana: „Mano balsas nebuvo nei labai skambus, nei galingas”

Violeta Urmana: „Mano balsas nebuvo nei labai skambus, nei galingas”

2021-01-07, Eglė Ulienė

Violeta Urmanavičiūtė-Urmana – pirmoji iš lietuvių operos atlikėjų, kuriai prieš kelis dešimtmečius atsivėrė svarbiausios pasaulio scenos. Šiandien, atsigręždama į prabėgusius metus, solistė netikėtai pripažįsta, kad Lietuvoje buvo nemažai geresniais balsais gamtos apdovanotų dainininkų negu ji. Tačiau jai pavyko susiformuoti savo idealą ir pakako užsispyrimo jo siekti... Valensijoje Kalėdas sutikusią Violetą Urmaną kalbino muzikologė Eglė Ulienė.