Jules Massenet MANON

Jules Massenet MANON
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras
A. Vienuolio g. 1, Vilnius LT-01104
18:30
2016-10-14
Penktadienis
Kaina 5.00 Eur
Įsigykite bilietą Įsigyti bilietą

Muzikos vadovas ir dirigentas Cyril Diederich (Prancūzija);
Dirigentas Julius Geniušas 
Režisierius, kostiumų dailininkas Vincent Boussard (Prancūzija) 
Scenografas Vincent Lemaire (Belgija)
Šviesų dailininkas Levas Kleinas
Choro meno vadovas Česlovas Radžiūnas

Bendras LNOBT, San Francisko operos ir Izraelio operos pastatymas

Premjera 2015 m. rugsėjo 18 d.

Publikos numylėtinė J. Massenet opera Manon kartu su Gounod Faustu ir Bizet Karmenyra viena žinomiausių prancūzų operų teatrų repertuare. LNOBT Manon premjera įvyko 2015 m. rugsėjo 18 d. Spektaklis iš karto patraukė visų dėmesį, sulaukė itin palankių publikos ir kritikų įvertinimų. Pasak teatro generalinio diektoriaus Gintauto Kėvišo, renkantis statytojus šiam spektakliui, svarbiausias kriterijus buvo artimumas prancūzų operos tradicijai. Tad scenoje iš tiesų šurmuliuoja Paryžiaus gatvės, sklinda La Belle Époque žavesys.

Kuo ši opera tebežavi, prabėgus net 130 metų nuo jos premjeros 1884 m. sausio 19 d. Opéra Comique teatre Paryžiuje? Jau pats Manon siužetas aprėpia gausybę istorinių, psichologinių, socialinių prasmių, sėkmingai pasiekiančių ir šių dienų žmogaus sąmonę, užkabinančių ir kiekvieno asmeninius jausmus. Vis dėlto centrinė operoje – moters asmenybės drama, jos prieštaringų išgyvenimų, atrodytų, nesikeičiančių šimtmečiais, „partitūra”. Talentingas melodijos kūrėjas ir lyrikas Massenet buvo ir įžvalgus psichologas, gebantis perteikti jausmus, subtiliai piešti herojų, ypač moterų, portretus. Jautriai niuansuota ir nuoširdaus intymumo kupina jo muzika iki šiol verčia publiką jaudintis ir išgyventi dėl veikėjų likimo.

Massenet be ypatingos instrumentų gausos kuria efektingą skambesį. Jis gebėjo prancūziškam tekstui pritaikyti lanksčias melodijas, jo muzika palanki solistų balsams. Žavi švelni, rami, rafinuota ir subtili, žmogiškų jausmų kupina jo muzika, jo išskirtinis orkestrinis virtuoziškumas, kuriame dera žaižaruojantis žvalumas ir skaidrumas, jo neklystamas teatrinis instinktas. Visos jo operos iki šiol žavi kaip gražiausi ir inteligentiškiausi vieno kultūriškai turtingiausių istorijos laikotarpių, La Belle Époque, pavyzdžiai. Manon, populiariausia iš jų, sulaukė milžiniško pasisekimo – didžiuosiuose Europos ir Amerikos operos teatruose viena operos premjera sekė paskui kitą. 1885 m. ji buvo pastatyta Liverpulyje ir Niujorke, 1891 m. – Londono Royal Opera House, 1895 m. – Metropolitan Opera (čia parodyta per 300 įvairių jos pastatymų spektaklių!), 1924 m. – San Francisko operos teatre. Iki mūsų dienųManon spektakliai skaičiuojami tūkstančiais. Vien Opéra Comique dar 1919 m. parodė 1000-ąjį, o 1952 m. – 2000-ąjį spektaklį. Lietuvoje Manon 1939 m. pastatyta Kaune, 1964 m. – Vilniuje. Operabase duomenimis, 2012–2013 m. Massenet buvo dvidešimtas pagal populiarumą pasaulyje operos kompozitorius ir ketvirtas iš kūrėjų prancūzų – po G. Bizet, J. Offenbacho ir Ch. Gounod.

Komentarai

Renginių kategorijos

Kalendorius

Prenumeruokite „Muzikos barus“!