Jules Massenet. Opera „Manon“

Jules Massenet. Opera „Manon“
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras
A. Vienuolio g. 1, Vilnius LT-01104
19:00
2016-06-12
Sekmadienis
Kaina 10.00 Eur
Įsigykite bilietą Įsigyti bilietą

Atlikėjai

Muzikos vadovas ir dirigentas CYRIL DIEDERICH (Prancūzija)

Dirigentas JULIUS GENIUŠAS

Režisierius ir kostiumų dailininkas VINCENT BOUSARD (Prancūzija)

Scenografas VINCENT LEMAIRE (Belgija)

Šviesų dailininkas LEVAS KLEINAS

Choro meno vadovas ČESLOVAS RADŽIŪNAS

Dainuoja: Viktorija Miškūnaitė, Michael Spadaccini (Belgija), Eugenijus Chrebtovas, Julija Karaliūnaitė, Vilhelma Mončytė, Joana Stanelytė, Liudas Mikalauskas, Šarūnas Šapalas, Rafailas Karpis, Vladas Bagdonas

Diriguoja CYRIL DIEDERICH (Prancūzija)

Programa

Publikos numylėtinė J. Massenet opera „Manon“ kartu su Gounod „Faustu“ ir Bizet „Karmen“ yra viena populiariausių prancūzų operų teatrų repertuare. LNOBT „Manon“ premjera įvyko 2015 m. rugsėjo 18 d. Spektaklis iš karto patraukė visų dėmesį, sulaukė itin palankių publikos ir kritikų įvertinimų. Pasak teatro generalinio direktoriaus Gintauto Kėvišo, renkantis statytojus šiam spektakliui, svarbiausias kriterijus buvo artimumas prancūzų operos tradicijai. Tad scenoje iš tiesų šurmuliuoja Paryžiaus gatvės, sklinda La Belle Époque žavesys.

Kuo šis veikalas tebežavi, prabėgus net 130 metų nuo jo premjeros 1884-ųjų sausio 19 d. „Opéra Comique“ teatre Paryžiuje? Jau pats „Manon“ siužetas aprėpia gausybę istorinių, psichologinių, socialinių prasmių, kurios pasiekia ir dabarties žmogaus sąmonę, paveikia kiekvieno jausmus. Vis dėlto centrinė operoje – moters asmenybės drama, jos prieštaringų išgyvenimų, regis, nekintančių šimtmečiais, „partitūra“. Talentingas melodijos kūrėjas bei lyrikas Massenet buvo ir įžvalgus psichologas, gebantis perteikti jausmus, subtiliai piešti herojų, ypač moterų, portretus. Jautriai niuansuota ir nuoširdaus intymumo kupina jo muzika iki šiol verčia publiką jaudintis dėl veikėjų likimo.

Massenet be didesnės instrumentų gausos kuria efektingą skambesį. Jis gebėjo prancūziškam tekstui pritaikyti lanksčias melodijas, jo muzika palanki solistų balsams. Mus žavi švelni, rami, rafinuota ir subtili, žmogiškų jausmų sklidina jo muzika, orkestrinis virtuoziškumas, kuriame dera žaižaruojanti energija ir skaidrumas, jo neklystantis teatrinis instinktas. Visos jo operos tebėra gražiausi ir intelektualiausi vieno kultūriškai turtingiausių istorijos laikotarpių, La Belle Époque, pavyzdžiai. „Manon“, populiariausia iš jų, turėjo milžinišką pasisekimą – didžiuosiuose Europos ir Amerikos operos teatruose viena premjera ėjo paskui kitą. 1885 m. ji buvo pastatyta Liverpulyje ir Niujorke, 1891 m. – Londono „Royal Opera House“, 1895 m. – „Metropolitan Opera“ (čia parodyta per 300 įvairių jos pastatymų spektaklių!), 1924 m. – San Francisko operos teatre. Iki mūsų dienų „Manon“ spektakliai skaičiuojami tūkstančiais. Vien „Opéra Comique“ dar 1919 m. parodė 1000-ąjį, o 1952 m. – 2000-ąjį spektaklį.

Lietuvoje „Manon“ 1939 m. pastatyta Kaune, 1964 m. – Vilniuje. Operabase duomenimis, 2012–2013 m. Massenet buvo dvidešimtas pagal populiarumą pasaulyje operos kompozitorius ir ketvirtas iš kūrėjų prancūzų – po G. Bizet, J. Offenbacho ir Ch. Gounod.

Komentarai

Renginių kategorijos

Kalendorius

Traviata