Sienos netrukdo muzikuoti kartu

2018 Nr. 1–2 (480–481), Daiva Tamošaitytė

Fortepijonų salono „Organum“ koncertų salėje praėjusių metų gruodžio 10 dieną skambino pianistų duetas – Viktoras Liadovas (Rusija) ir Ala Bendoraitienė (Lietuva). Įspūdingos akustikos, instrumentų kokybės ir ne mažiau kerinčio interjero buveinėje, kurioje, manau, norėtų pagroti kiekvienas iškilus mūsų pianistas, skambėjo, sakytum, pedagoginis repertuaras –W. A. Mozarto sonatų E. Griego aranžuotės. Koncertą vedusi Laimutė Ligeikaitė pateikė įdomių įžvalgų apie kūrinius, kuriuos atliko patyrę pedagogai.

„E. Griegas labai mėgo ir vertino W. A. Mozartą. 1877-ųjų žiemą jis aranžavo keturias iš devyniolikos jo fortepijoninių sonatų, sukurdamas joms antrojo fortepijono partiją. Originalus Mozarto tekstas liko nepakeistas, o susipynęs su Griego akompanuojančia partija įgijo gaivių romantizmo spalvų. Taip susitiko skirtingi kūrėjų pasauliai. E. Griego pridėtoji partija – tai didžiojo norvego pagarbus žėrinčios Mozarto klasikos komentaras“, – pasakojo muzikologė.

Manytina, kad norvegų kompozitorius ne tik pats mėgo skambinti įvairias aranžuotes, bet ir tokiu būdu siekė ankstesnių šimtmečių kūrybą padaryti labiau prieinamą, savą romantizmo epochos atlikėjams ir savo mokiniams.

Tą vakarą dviejų dalių koncerte girdėjome sonatas C-dur K. 545, G-dur K. 283, F-dur K. 533/494, c-moll K. 457 ir fantaziją c-moll K. 475. Greičiausiai tai buvo pirmas šių kūrinių atlikimas viešoje Lietuvos scenoje. Įdomus ir visapusiškai naudingas ciklas anais laikais buvo inspiruotas atlikti V. Liadovo pedagogės Tatjanos Nikolajevos.

Elegantiškas, muzikalus skambinimas leido natūraliai klausytis neįprasto „romantinio“ Mozarto, stiliaus klausimą atidėjus į šalį tiesiog mėgautis garsų visuma. Pirmasis naujojo dueto koncertas žadėjo gražią perspektyvą, todėl reikėtų jam palinkėti įveikiant atstumą ieškoti naujų repertuaro perlų, galimybių šlifuoti interpretacijas.

 

Traviata
Prenumeruokite „Muzikos barus“!