Bayreutho festivalis 2017 | Video įrašų galerija
Festivalio istorija – įdomi ir ypatinga
* Bairoitą R.Wagneris kadaise pasirinko dirigento H.Richterio patartas, kai ieškojo erdvės savo didingoms operinėms misterijoms atlikti. 1870 m. atvykęs į Bairoitą, kompozitorius įsitikino, kad barokinėms operoms skirtas teatras netinka.
* Kompozitorius kreipėsi į burmistrą su pasiūlymu statyti naują teatrą, o mieste rengti festivalį. Burmistras sutiko. Tačiau įtikinti Vokietijos kanclerį O.von Bismarcką skirti nemenkų lėšų atgimstančio Vokietijos reicho dainiui nepavyko.
* Tuomet savo draugo ir gerbėjo E.Hackelio paskatintas, R.Wagneris įkūrė gerbėjų „klubus“ – Wagnerio draugijas, tačiau entuziastai tiek lėšų suaukoti negalėjo.
* Nieko kita nebeliko, kaip kreiptis į savo buvusį užtarėją, keistoko būdo Bavarijos karalių Liudviką II, su kuriuo R.Wagneris tuomet buvo susipykęs. Liudvikas II skyrė 100 tūkst. talerių naujo teatro ir Vanfrydo vilos, kurioje apsigyveno Wagnerių šeima, statyboms.
* Kompozitoriaus svajonių teatrą architektas O.Bruckwaldas projektavo R.Wagnerio prižiūrimas. Pirmavaizdžiu tapo graikų amfiteatrai. Siekta, kad didelis R.Wagnerio operų orkestras negožtų dainininkų balsų, bet ir pats puikiai būtų girdimas.
* Kiekvienas, patekęs į Bairoito „Festspielhaus“ – festivalio teatrą – nustebs, kad nemato orkestro: jis susodintas po scena, atlikėjai nemato dirigento, o garsas sklinda iš po scenos, tačiau jį puikiai girdi ir žiūrovai, ir dainininkai.
* Festivalio atidarymas įvyko 1876 m. monumentalaus visų keturių operų ciklo „Nybelungo žiedas“ premjera.
* Bairoito festivalis ypatingas ir tuo, kad iki šiol išlieka Wagnerių šeimos rankose.
Richard Wagner - Die Meistersinger von Nürnberg
Paul Kaufmann Balthasar Zorn, Zinngießer Christopher Kaplan Ulrich Eisslinger, Würzkrämer Stefan Heibach Augustin Moser, Schneider Raimund Nolte Hermann Ortel, Seifensieder Andreas Hörl Hans Schwarz, Strumpfwirker Timo Riihonen Hans Foltz, Kupferschmied Klaus Florian Vogt Walther von Stolzing Daniel Behle David, Sachsens Lehrbube Anne Schwanewilms Eva, Pogners Tochter Wiebke Lehmkuhl Magdalene, Evas Amme Georg Zeppenfeld Ein Nachtwächter Chor und Orchester der Bayreuther Festspiele Dirigent Philippe Jordan
Festspiel-Premiere in Bayreuth Die Festwiese als Nürnberger Prozess. Alles Wagner oder was? Barrie Kosky inszeniert "Die Meistersinger von Nürnberg" erstaunlich unterhaltsam - und thematisiert statt Wagners Antisemitismus allgemeine Judenfeindlichkeit.
„Niurnbergo meisterzingeriai" – istorija apie XVI-ojo amžiaus viduryje iškilusį vokiečių meninį judėjimą: meisterzingerių (meistriškųjų dainių) gildiją. Tuo metu Niurnbergas mėgavosi laisvojo imperatoriškojo miesto titulu ir galėjo save vadinti vienu iš Renesanso Šiaurės Europoje centrų. Gildijos varomoji jėga buvo amatininkai (pagal luomą dažniausiai iš viduriniosios klasės), turėję meninę gyslelę ir šalia savo pagrindinių darbų kūrę poeziją, prozą, muziką ir t.t. Jų, kaip amatininkų, veiklos specifika (tikslumo reikalavęs darbas) labai aiškiai atsispindi ir meninėje srityje. Miesterzingerių nuostatos labai konkrečiai apibrėžė tiek muzikos, tiek poezijos kūrimo bei atlikimo taisykles. Žymiausias iš meisterzingerių (ženkliai prisidėjęs prie pačios gildijos suformavimo bei iškilimo) buvo batsiuvys Hansas Sachsas, gyvenęs 1494–1576 metais ir po mirties palikęs daugiau nei 6000 kūrinių.
„Niurnbergo meisterzingeriai" - vienintelė (iš 13-os) Richardo Vagnerio komiška opera, taip pat vienintelė, kurioje nerasime taip kompozitoriaus mėgtų stebuklų, magijos ir misticizmo. Šešerius metus kurta opera (kurios premjera įvyko 1868-aisiais) tapo tikru paminklu vokiečių liaudies dainiams, apie kuriuos pats kompozitorius yra pareiškęs, kad jie buvo paskutiniai vokiečių liaudies kūrybinės dvasios atstovai. Operoje galima atsekti sąsajas ir su pačiu R. Wagneriu bei jo meto aplinka. Pavyzdžiui, į H. Sachso lūpas kompozitorius įdėjo savo paties liūdesį dėl gyvenime viešpataujančių nelaimių ir beprotybės. Dar daugiau autobiografinių detalių galima atrasti kitame operos personaže – Valterio fon Štolcingo asmenyje. Šis veikėjas yra aistringas, romantiškas menininkas, griaunantis nusistovėjusią rutiną ir taip iššaukiantis senųjų papročių sergėtojų kritiką bei nepasitenkinimą. (R. Wagneris istorijoje įsitvirtino kaip paskutinysis romantikas ir didysis operos reformatorius). Savo kritikus ir priešus „Niurnbergo meisterzingeriuose“ R. Wagneris įamžino kvailo ir pasipūtusio Bekmeserio asmenyje.
Bayreutho 2017 atidarymo šventė Svečiai
GERMAN HISTORY ARCHIVE
PRENUMERUOTI 131SUBSCRIBE SUBSCRIBED UNSUBSCRIBE
Germany 1934 - Bayreuth Adolf Hitler - Richard Wagner Festspiele http://www.germanhistoryarchive.com/m... http://www.germanhistoryarchive.com/p... original unpublished footage World War II & Germany 1927-1945 https://www.youtube.com/playlist?list... The Bayreuth Festival (German: Bayreuther Festspiele) is a music festival held annually in Bayreuth, Germany, at which performances of operas by the 19th-century German composer Richard Wagner are presented. Wagner himself conceived and promoted the idea of a special festival to showcase his own works, in particular his monumental cycle Der Ring des Nibelungen and Parsifal. Performances take place in a specially designed theatre, the Bayreuth Festspielhaus. Wagner personally supervised the design and construction of the theatre, which contained many architectural innovations to accommodate the huge orchestras for which Wagner wrote as well as the composer's particular vision about the staging of his works. The Festival has become a pilgrimage destination for Wagner enthusiasts, who often must wait years to obtain tickets. In the 1920s, well before the rise of the Nazi Party, Winifred Wagner became a strong supporter and close personal friend of Adolf Hitler; her correspondence with Hitler has never been released by the Wagner family. She and other festival leaders were members of Nazi chief ideologue Alfred Rosenberg's Kampfbund für deutsche Kultur, which actively suppressed modernist music and works by "degenerate" artists. The festival maintained some artistic independence under the Third Reich. Ironically, Hitler attended performances that included Jewish and foreign singers, long after they had been banned from all other venues across Germany (including heldentenor Max Lorenz, married to a well-known Jewish woman). Winifred's influence with Hitler was so strong that Hitler even wrote a letter (at her behest) to anti-fascist Italian conductor Arturo Toscanini, begging him to lead the festival. Toscanini refused. From 1933 to 1942, the festival was conducted principally by Karl Elmendorff. It was under the Third Reich that the festival made its first break from tradition, abandoning the deteriorating 19th century sets created by Richard Wagner. Many protested at the changes, including prominent conductors such as Toscanini and Richard Strauss, and even some members of the Wagner family. In their view, any change to the festival was a profanation against "the Master" (Wagner). Nevertheless, Hitler approved of the changes, thus paving the way for more innovations in the decades to come. During the war, the festival was turned over to the Nazi Party, which continued to sponsor operas for wounded soldiers returning from the front. These soldiers were forced to attend lectures on Wagner before the performances, and most found the festival to be tedious. However, as “guests of the Führer”, none complained. opera Oper Lohengrin Geschichte Doku documentary Musik Opernhaus Tristan Isolde The Ring Meistersinger von Nürnberg Parsifal Der fliegende Holländer Tannhäuser Der Ring des Nibelungen Flying Dutchman Rienzi video youtube google
Hitler und der Wagner Clan Reportage über den Wagner Clan und Hitler
Winifred Wagner, bis zuletzt reulose Unterstützerin von Adolf Hitler, gilt heute als Inbegriff der unverbesserlichen "Altnazi". Sie ließ Hitler nicht nur das Papier zukommen, auf dem er in seiner Festungshaft das Propagandawerk "Mein Kampf" schrieb. Sie machte dem Dritten Reich auch die weltberühmten Bayreuther Festspiele dienstbar, in denen Hitler die Essenz seiner Germanentümelei zu finden glaubte. Die Schwiegertochter von Richard Wagner starb 1980, ohne je ein Wort des Bedauerns für ihre Freundschaft zu Hitler gefunden zu haben. Immer wieder fragt man sich heute, wie weit Hitler ohne die gesellschaftliche Patronanz von Winifred Wagner überhaupt gekommen wäre. "Spiegel TV"-Autor Michael Kloft hat ihre Lebensgeschichte gemeinsam mit der Wiener Historikerin Brigitte Hamann rekonstruiert. Mit unveröffentlichten Dokumenten, Filmaufnahmen und Fotos, sowie in Gesprächen mit Zeitzeugen zeichnet der Film ein faszinierendes Bild von "Hitlers Bayreuth" und räumt dabei mit so mancher Legende auf.
Atsisveikinimas su Wolfgangu Wagneriu