Du koncertai Vilniaus rotušėje

2016 Nr. 7–8 (462–463), Jūratė Petrikaitė

Koncertų gausa yra tapusi tokia įprasta ir kasdieniška, kad nebestebina, tačiau iš gegužės mėnesio muzikinių renginių norėtųsi išskirti du koncertus Vilniaus rotušėje.

Gegužės 12 d. buvo pristatyta Sonatos ir Roko Zubovų fortepijoninio dueto įgrota kompaktinė plokštelė „Prancūziški žaidimai“. Joje – prancūzų kompozitorių George´o Bizet, Gabrielio Fauré, Maurice´o Ravelio ir Eriko Satie siuitos fortepijonui keturioms rankoms.

Nors Sonata ir Rokas Zubovai aktyviai koncertuoja beveik dvidešimt metų, šis CD – pirmas atlikėjų kūrybinėje biografijoje. Sumanymo būta dvejopo: įrašyti tai, kas grota festivaliuose ir koncertuose, ir padaryti šiuos kūrinius prieinamus jauniesiems pianistams – plokštelėje PDF formatu pateikiamos įrašytų kūrinių natos.

Koncerte rotušėje skambėjo Sonatos ir Roko Zubovų  atliekami G. Bizet „Vaikų žaidimai“, G. Fauré „Dolly“, M. Ravelio „Mano motutė žąsis“ ir E. Satie „Ekscentriška gražuolė“. Pianistai pademonstravo ne tik gerą ansambliškumą, bet ir kiekvienas atskleidė savo individualumą. Kūrinius publikai pristatė Rokas Zubovas.

Prancūzų fortepijono muzikos vakaras  sulaukė didelio publikos susidomėjimo, koncerte apsilankė ir padėkos žodį tarė Prancūzų  instituto Lietuvoje kalbos atašė Nicolas Torresas.

Gegužės 16 d. koncerte skambėjo kompozitorės Onutės Narbutaitės choriniai ir fortepijoniniai kūriniai vaikams, juos atliko Vilniaus chorinio dainavimo mokyklos „Liepaitės“ 2-os klasės (vadovė Jurgita Dirgėlaitė), jaunučių (vadovė Edita Jaraminienė) ir jaunių (vadovė Audronė Steponavičiūtė-Zupkauskienė) chorai, muzikavo jaunosios pianistės ir jų pedagogės. Šis renginys buvo ankstesnių „Liepaičių“ mokyklos koncertų tąsa, kurių sumanymas  – įsilieti į „Poezijos pavasario“ renginius per lietuvių poetų eiles muzikoje. Tokie koncertai pradėti rengti prieš kelerius metus,  viena svarbiausių jų organizatorių yra mokytoja metodininkė Jurgita Dirgėlaitė.

Birželį 60-mečio jubiliejų paminėjusios O. Narbutaitės kūriniai mokyklos pedagoginiame repertuare yra jau nuo seno. Šios autorės dainos originalios, tiek pedagogams, tiek mokiniams priimtina jų muzikinė kalba, emocionalumas, vaikams patogios išraiškos priemonės. Kompozitorės pasirinktos mėgstamų poetų (pirmiausia Sigito Gedos) eilės, o neretai ir pačios autorės sukurti poetiniai tekstai įveda mažuosius atlikėjus į jiems pažįstamą pasaulį.

Koncerte girdėjome dainas „Laumės“ (L. Gutausko ž.), „Pelėda“ (lietuvių liaudies dainos išdaila), „Riešutų žydėjimas“ (S. Gedos ž.), „Vasara“ (O. Narbutaitės ž.) ir kitas, taip pat Tris pjeses dviem mažiems pianistams ir Pjeses fortepijonui keturioms rankoms. Skambėjo ir ankstyvoji O. Narbutaitės kūryba, dainos chorams, parašytos autorei dar besimokant M. K. Čiurlionio meno mokykloje: „Vaikai po lelijom“ (S. Gedos ž.), „Jūrų veršiukėlis“ (S. Gedos ž.; pirmas atlikimas), „Aš verpčiau ploną“ (lietuvių liaudies ž.). Dera pastebėti, kad iš minėtų O. Narbutaitės chorinių kūrinių ypač populiari „Vasara“ – ją atlieka moterų choras „Liepos“, kamerinis choras „Aidija“, Nacionalinio radijo ir televizijos vaikų choras ir kt. Beje, netrukus po aptariamo koncerto VI tarptautiniame chorų konkurse „Šiauliai cantat“ „Liepaičių“ mokyklos jaunučių choras, padainavęs „Vaikai po lelijom“, buvo apdovanotas specialiuoju prizu „Už meistrišką šiuolaikinio lietuvių kompozitoriaus kūrinio atlikimą“.

Onutė Narbutaitė labiau žinoma kaip stambių formų ir žanrų kūrėja, tad šis  koncertas buvo maloni staigmena muzikinei visuomenei, suteikė progą pažinti mažiau žinomą kompozitorės kūrybos barą. 

 

Beethovenui 250
Traviata