Skambina Paulius Anderssonas

2017 Nr. 11–12 (478–479), Rita Bieliauskienė

„Vaidilos“ teatro salėje pianistas Darius Mažintas ėmėsi misijos pristatyti įdomius menininkus, augančią atlikėjų pamainą. Spalio 22 d. jaukioje puikios akustikos kamerinėje erdvėje koncertavo jaunuoju talentu vadinamas dvylikos tarptautinių konkursų laureatas pianistas Paulius Anderssonas. Jis pasirinko sudėtingą programą: tris romantiškas J. Vītolo pjeses, L. van Beethoveno, F. Chopino kūrinius, du stambius veikalus – F. Schuberto Fantaziją „Klajūnas“ ir M. Ravelio fortepijoninį ciklą „Nakties Gasparas“.
Programa ir jos atlikėjas intrigavo, nes Lietuvos muzikos ir teatro akademijos prof. Zbignevo Ibelhaupto klasės studentas metus studijavo Diuseldorfo Roberto Schumanno muzikos akademijoje, prof. Paolo Giacometti klasėje.
J. Vītolo „Lopšinė“, Preliudas, Valsas-kapričas atskleidė bręstantį pianistą. Romantiškos pjesės skambėjo elegantiškai, stilingai, skaidrią kantileną lydėjo minkštas tušė. L. van Beethoveno dviejų dalių sonatai Fis-dur, op. 78, buvo rasta kameriška intonacija.
Taip jau atsitiko, kad Lietuvoje retai atliekamas Franzo Schuberto „Klajūnas“ tą patį mėnesį skambėjo du kartus. Lapkričio 11 d. pirmą kartą Lietuvoje F. Schuberto fantazijos F. Liszto redakciją su Nacionaliniu simfoniniu orkestru atliko Mūza Rubackytė, o Paulius savo koncerte grojo originalų opusą. Šiame aukščiausio atlikimo meistriškumo reikalaujančiame kūrinyje sonatos forma jungiama su variacijomis, sudėtingoje faktūroje susipina dainos „Klajūnas“ intonacijos, melodijos transformacijos. Prisiminiau anksčiau Pauliaus skambintus S. Prokofjevo Koncertą Nr. 1 Des-dur, S. Rachmaninovo Koncertą Nr. 3 d-moll ir pajutau, kad tai buvo savotiškas angažavimasis sudėtingajam „Klajūnui“. Jaunas pianistas dabar jau gali viską, tik reikia nepasiduoti bėgimui, neforsuoti garso. Šį kartą buvo gilinamasi į poetinį fantazijos turinį, ieškoma kontrastų prasmių.
F. Chopino Baladėje Nr. 4 f-moll P. Anderssonas pajuto tragizmo atspalvį, atlikdamas M. Ravelio „Nakties Gasparą“ rado dar daugiau emocinių, spalvinių viražų, buvo išlaisvėjusio mąstymo, skoningo improvizavimo momentų.
Koncerte apsilankęs „Carnegie Hall“ dirbantis muzikas ir medikas Samuelis Tacas pasveikino jauną atlikėją, palinkėjo sėkmingų koncertų. „Paulius tiek pasiekė! Manau, kad jis grojo dar negimęs! Tai pasirengęs pianistas, jam reikia plačiai koncertuoti“, – sakė svečias.
Paulius Anderssonas rengiasi baigti LMTA bakalauro studijas, magistro laipsnio sieks Diuseldorfe.

Prenumeruokite „Muzikos barus“!