Kauno choro triumfas Kanarų salų muzikos festivalyje

2019 Nr. 1–2 (492–493), MB inf.

Kauno valstybinis choras sugrįžo iš 35-ojo tarptautinio Kanarų salų muzikos festivalio, kuriame su didžiuliu pasisekimu atliko vieną gražiausių G. Verdi kūrinių „Requiem“. Chorui talkino solistai Brynas Terfelis, Celso Albelo, Mariangela Sicilia ir Marianna Pizzolato bei Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, dirigavo Karelas Markas Chichonas.

„Kelionė buvo sunki, – sakė choro vadovas prof. Petras Bingelis, – tačiau patekome į aukščiausio lygio festivalį, kuris mums buvo ir didelis išbandymas, ir puiki kūrybinė patirtis.“

Renginio organizatoriai džiaugėsi galėję pakviesti žymiausius Europos ir pasaulio atlikėjus, pasiūlyti įvairių epochų muzikos programą. Festivalyje dalyvavo Hamburgo ir Sankt Peterburgo filharmonijų simfoniniai orkestrai, Brėmeno filharmonijos kamerinis orkestras, Kadakeso (Katalonija) orkestras, garsi Argentinos pianistė Martha Argerich, žinomas senovinės muzikos ansamblis „Hespèrion XXI“.

„Kauno chorui talkino puikus Gran Kanarijos filharmonijos orkestras, kuriame griežia atlikėjai iš įvairių pasaulio šalių, – pasakojo Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta. – Pasiruošimas koncertams vyko keturias dienas, dirbta labai intensyviai ir atsakingai. Pirmiausia choras repetavo su koncertmeisteriu, paskui su orkestru, paskutines dvi dienas – ir su solistais.“

Atrodytų, Verdi „Requiem“ – gerai pažįstamas kūrinys, jį Kauno choras atlieka daugelį metų, tačiau dirigentas K. M. Chichonas jau pirmoje repeticijoje pasakė, kad jo koncepcija kitokia, nes šis „Requiem“ skiriasi nuo Mozarto, Berliozo ar Brahmso to paties žanro opusų. K. M. Chichonas kūrinį prilygino G. Verdi operoms su joms būdinga dramaturgija ir dinamika.

K. M. Chichonas yra buvęs žymiausio G. Verdi specialisto Riccardo Muti asistentu šiam ruošiant „Requiem“ (beje, ne kartą su Muti jį dainavo Violeta Urmanavičiūtė-Urmana), dirbo ir su garsiuoju Kurtu Masuru, todėl galėjo palyginti dvi labai skirtingas – itališką ir vokišką – kūrinio interpretacijas.

G. Verdi „Requiem“ Kanarų salų muzikos festivalyje skambėjo pirmą kartą. Pirmasis koncertas vyko Tenerifėje, Adán Martíno salėje, paskui kitoje saloje – Gran Kanarijoje, Alfredo Krauso salėje.

„Kauno choras Verdi „Requiem“ dar niekad nebuvo taip dainavęs, – įspūdžiais dalinosi maestro P. Bingelis. – Interpretacija visiškai priklauso nuo dirigento supratimo. K. M. Chichonas diriguoja daug G. Verdi ir G. Puccini operų, puikiai išmano italų muziką. Šis Verdi kūrinys reikalauja ypatingo vokalinio išraiškingumo, jo dramaturgija panašiai į operos. Dirigento reikalavimai atlikėjams buvo maksimalūs, todėl labai malonu, kad juos sugebėjome patenkinti. Atsisveikindamas K. M. Chichonas ištarė: „Iki greito pasimatymo!“ Salėje daugiausia buvo svečių iš Skandinavijos ir Vokietijos. Publika mus priėmė nuostabiai, koncerto metu vyravo mirtina tyla. Jautėme didelį klausytojų dėmesį ir pagarbą vyksmui scenoje.“

Kauniečius sužavėjo puikios, regis, visai nedidelių salų salės, jų akustika. Nenuostabu, kad čia koncertuoja žymiausi pasaulio atlikėjai. Verdi „Requiem“ taip pat dainavo garsūs solistai sopranas Mariangela Sicilia (Italija), mecosopranas Marianna Pizzolato (Italija), bosas seras Brynas Terfelis (Jungtinė Karalystė), kartu su jais pasirodė debiutuojantis jaunas Tenerifės tenoras Celso Albelo. B. Terfelis labai šiltai atsiliepė apie kauniečius: „Jūsų chorą priskiriu prie pačių stipriausių pasaulio chorų, dirbti su jumis – garbė ir gera patirtis.“

„Labai malonu buvo matyti, kaip pasibaigus koncertui dirigentas ir publika dėkoja atlikėjams, – sakė J. Krėpšta. – Paprastai didžioji aplodismentų dalis tenka solistams, tačiau šį kartą ypač didelių ovacijų sulaukė choras. Kai į sceną išėjo maestro Petras Bingelis ir pristatė chorą, salė tiesiog sprogo nuo plojimų ir šauksmų lavinos. Tokią publikos reakciją retai tenka matyti.“

 

Prenumeruokite „Muzikos barus“!