Susitikimas su dainininke Gintare Skeryte

Susitikimas su dainininke Gintare Skeryte
Muzikos svetainė
Gedimino pr. 32-2, Vilnius 01104
16:00
2020-02-09
Sekmadienis

Susitikimas su dainininke Gintare Skeryte

Dalyvauja Vilniaus chorinio dainavimo mokyklos moksleivės A. Gegužytė, L. Gedvilaitė, E. Jarmalavičiūtė, I. Jankauskaitė, D. Kuncevič, I. Maniušytė, O. Paslaitytė, L. Mačiuitytė ir mokytojai J. Danienė, J. Armonas, Ch. Ruebens

Bus demonstruojamas Dalios Kutavičienės sukurtas filmas "Žvaigždele tu mano"

REGISTRUOTIS:
info@muzikusajunga.lt
+370 68614066

***

Ištrauka iš knygos: 
Dagytė Mituzienė, Ina. DAINUOKIM: „Tegul skambės Liepaičių dovana – tėvynei liepų ir visų tėvynei“. Vilnius: „Petro ofsetas“, 2018. 108 p.
Antroji dalis „Vardai, veidai ir mintys / 25 sociokomunikaciniai portretai“ P. 83-85

MOKYKLOS BALSO LAVINIMO MOKYTOJA, BALSO LAVINIMO METODINĖS GRUPĖS PIRMININKĖ GINTARĖ SKĖRYTĖ

Motto: „Anksčiau bendravimas su paauglėmis mane gąsdino, o dabar jomis žaviuosi ir labai myliu“

Dainininkė tampa vokalo pedagoge. Daugeliui operinės ir kamerinės muzikos mylėtojų Gintarė Skėrytė visų pirma yra subtili gražaus išlavinto balso savininkė, atsakingai savo repertuarą pasirenkanti solistė. Šiandien ją dažniau išvysi Vilniaus chorinio dainavimo mokykloje „Liepaitės“ nei koncertinėse salėse. Kaip sako pati Gintarė, prie “liepaičių‘ ji norėjo prisiglausti efemeriškai, tačiau šios pareikalavo visos pedagogės esybės. Ir pasirodė, kad Mokytoja Gintarė Skėrytė turi tokių bruožų, apie kuriuos šalia dainininkės esantys klausytojai nepagalvodavo. Gintarė - aštrialiežuvė, mėgsta paaugles šokiruoti. O kaip kitaip - „trumpiausiu būdu“ - priversi atsiverti, priimti mergaitėms dar nesuprantamą, bet reikalingą informaciją, pastebėjimus, patirtį.

Anksčiau Gintarei Skėrytei atrodė, kad šio įnoringo – paauglystės - laikotarpio mergaites ji gerai pažino, ugdydama dvi savo dukras. Tačiau čia, mokykloje, vokalo pedagogė suprato: vyresnieji ir paauglės – skirtingi žemynai, niekada dvasiškai nesusiliesiantys, bet galintys vieni kitiems padėti, „uždegti“. Mokytoja Gintarė moka kurti santykius. Tuo pačiu ji vis dar mokosi iš šiandieninių paauglių. Ko? Kad ir konkretumo, pvz., to, kad klausimą, užduotį reikia suformuluoti tiksliai. Antraip susiklostys tokia situacija, kokia prieš kurį laiką pasitaikė jai: paprašė mergaičių surasti ansamblio pavyzdžių - ir „pasipylė“ variantų įvairovė. Gi tereikėjo rasti ansamblių, kuriuose dalyvauja balsas.

Mėgstama G. Skėrytės frazė: „Paauglėms reikia duoti du pagrindinius dalykus: šaknis ir sparnus“. Mergaičių genetinių mamų jau nebestebina dažna mokytojos telefoninio pokalbio pradžia: „Skambinu dėl mūsų bendro vaiko.“ Nes Gintarei šaknys, kaip ir medžio šakos, „Liepaičių“ medžio dvasiniame kamiene yra bendros. Čia verta prisiminti seną iš amerikiečių folkloro atkeliavusį pastebėjimą apie vieningumo kūrimą. „Nė vienas medis neturi tokių kvailų šakų, kurios kovotų tarpusavyje“, sako šiame žemyne populiari sentencija.

Kūrybos procese „Liepaičių“ mokytojai ir mokinės nekovoja. Būdami drauge, jaučia vienybę, jėgą. Tačiau tam, kad choras suskambėtų tokiu gražiu garsu, kokį dažnai girdi klausytojai, vokalo pedagogei tenka „ pačiupinėti“ kiekvienos mergaitės balsą. Ir ne tik jį, bet ir pačią asmenybę. Reikia svarios darbo ir laiko atkarpos, kol mergaitė pajunta tartum iš pačios sielos gelmių dygstančius „sparnus“. Jie pakelia jauną žmogų iš atlikimo į muzikavimo erdves.

Ko moko dainavimas chore ir ko reikia išmokti individualiose dainavimo pamokose? Chore mokoma paklusti dirigento mostui. Čia visas choras yra instrumentas. Jame galioja grandininio kvėpavimo dėsnis – dainininkės kvėpuoja natūraliai, kiekviena įkvepia tada, kai pritrūksta oro. Kai dainininkė atsistoja prieš klausytoją viena, ji turi tiksliai suderinti muzikines mintis, frazes su kvėpavimu. Balso lavinimo pamokos padeda įgyti tokių įgūdžių.

Individualiose vokalo pamokose reikia mokytis reikšti savo valią – muzikinę valią. Pasijusti savarankišku žmogumi. Pajusti savo vertę. Vokalo pedagogė neretai pastebi, kaip mergaitė, atėjusi į klasę gausiai „auskaruota“, „kampuotos“ laikysenos, po kurio laiko „atranda“ harmoningesnę savo tapatybės dalį, ugdo save kaip asmenybė. Tada ji ima ir išoriškai keistis – išsitiesia, tampa labiau pasitikinti, ekstravaganciją keičia mergaitiška elegancija.

Mokytoją džiugina pozityvi kaita. Vadinasi, ugdytinė pajuto ugdytojos nužymėto tikslo trauką: einanti tobulėjimo keliu mergaitė turi tapti stipri. Tada ji paklus chorvedės batutai ne iš įpročio laukti nurodymo, o iš suvoktos būtinybės – laisvai. Ir balso lavinimo pamokoje atsiskleis ne tiek verčiama, kiek besidžiaugdama – juk gali ir turi ką pasakyti kitiems. Konfliktų - išorinių ir vidinių – visada ir visur buvo, bus. Gyvenimas neturi šiltnamio atmosferos. Tačiau žinome: tai, kas mūsų nesužlugdo, padaro stipresnius.

Susiję nariai

Gintarė Skerytė

Gintarė Skerytė

Dainininkė

Komentarai

Renginių kategorijos

Kalendorius

Traviata