„Viva Vivaldi!“ Vivica Genaux ir „Les Accents“

„Viva Vivaldi!“ Vivica Genaux ir „Les Accents“
Lietuvos nacionalinė filharmonija
Aušros vartų g. 5, Vilnius
19:00
2021-06-06
Sekmadienis
Kaina 50.00 Eur
Įsigykite bilietą Įsigyti bilietą

„Viva Vivaldi!“ Vivica Genaux ir „Les Accents“
Solistė VIVICA GENAUX (koloratūrinis mecosopranas, JAV)
Baroko muzikos orkestras LES ACCENTS (Prancūzija)
Meno vadovas, dirigentas ir solistas THIBAULT NOALLY (smuikas, Prancūzija)

Programa
ANTONIO VIVALDI (1678–1741)

Koncertas styginiams C-dur, RV 115
Allegro
Largo
Allegro

Arija „Alma oppressa“ iš operos „La fida ninfa“ („Ištikimoji nimfa“)
Arija „Gelido in ogni vena“ iš operos „Farnace“ („Farnakas“)

Koncertas smuikui ir styginiams e-moll, RV 275
Vivace
Adagio
Allegro

Arija „Come in vano il mare irato“ iš operos „Catone in Utica“ („Katonas Utikoje“)

Koncertas smuikui ir styginiams g-moll, RV 326
Allegro
Grave
Presto

Arija „Sovvente il sole“ iš pastišo-serenados „Andromeda liberata“ („Išvaduotoji Andromeda“)
Arija „Agitata da due venti“ iš operos „Griselda“ („Grizelda“)

Solistė VIVICA GENAUX (koloratūrinis mecosopranas)
Orkestro vadovas ir solistas THIBAULT NOALLY (smuikas)
Baroko muzikos orkestras LES ACCENTS

Prieš porą metų Vilniaus festivalyje publiką ypatingai sužavėję atlikėjai sugrįžo!

Aliaskoje gimusi dainininkė VIVICA GENAUX šiuo metu daugiausia dėmesio skiria baroko muzikai. Per daugiau kaip 20 karjeros metų solistė yra dainavusi Händelio, Vivaldi, Scarlatti, Glucko, Donizetti, Rossini, Meyerbeerio ir kitų kompozitorių operose ir oratorijose. Jos gastrolių keliai driekiasi per Europą, Izraelį, Australiją, Šiaurės ir Pietų Ameriką. Ne veltui, atsakydama į klausimą, kur buvusi aliaskietė dabar gyvena, ji pamini Italiją ir juokdamasi priduria gyvenanti savo lagaminuose!

V. Genaux dainuoja garsiausiuose pasaulio teatruose, koncertų salėse ir festivaliuose, tarp kitų – Niujorko „Metropolitan Opera“ ir „Carnegie Hall“, Vienos valstybinė opera ir „Konzerthaus“, Ženevos didysis teatras, Paryžiaus „Théâtre des Champs-Élysées“, Vokietijos valstybinė opera Berlyne, Los Andželo, Šanchajaus operos teatrai. Solistė yra pelniusi daugybę įvairių apdovanojimų, apie ją sukurtas dokumentinis filmas.

„Tai, ką gali Vivica Genaux, yra fenomenalu – jos koloratūrų atlikimo greitis ir precizika, gebėjimas užtikrintai šuoliuoti itin plačiame diapazone tarp stipraus ir skambaus krūtininio registro ir aukščiausių natų, nepailstanti atlikimo ištvermė bei temperamentas yra tikra retenybė. Kartais atrodo, kad ji viršija žmogaus galimybių ribas“, – „7 meno dienose“ rašė Renata Dubinskaitė.

Prancūzų baroko muzikos orkestras LES ACCENTS susibūrė 2014 metais. Ansamblis atlieka vokalinę ir instrumentinę XVII–XVIII a. muziką, prikelia iš užmaršties Antonio Caldaros, Nicolos Porporos, Giovanni Bononcini, Alessandro Stradellos kūrinius, įvairių kompozitorių motetus ir bažnytines kantatas. Taip pat orkestro dėmesio centre – tų laikų smuiko muzika.

„Les Accents“ koncertavo su dainininkais: Philippe’u Jaroussky’u, Blandine Staskiewicz, Anthea Pichanick, Ana Quintans ir kitais. Ansamblio įrašyta kompaktinė plokštelė „Venezia 1700“ pelnė muzikinio žurnalo „Classica“ prizą „Chocs de l’année“.

Kolektyvui vadovauja smuikininkas THIBAULT NOALLY, bendradarbiaujantis su įvairiais ansambliais: „Ensemble Baroque of Limoges“, „Concerto Köln“, „Matheus Ensemble“, „Les Musiciens of the Louvre Grenoble“, „Orkiestra Sinfonia Varsovia“, „Ensemble Syntonia“.

Kaip solistas jis pasirodo Paryžiaus „Salle Pleyel“, Vienos „Staatsoper“, „Opera City Tokyo“, „Auditorio Nacional Madrid“, Šanchajaus koncertų salėje, Honkongo „Kong Center of Arts“, Amsterdamo „Concertgebouw“, Berlyno „Deutsche Staatsoper“, Provanso Ekso festivalyje, „MozartWoche“ Zalcburge. T. Noally koncertuoja su dainininkais: Cecilia Bartoli, Anne Sofie von Otter, Philippe’u Jaroussky’u, Vivica Genaux.

Antonio Vivaldi, Venecijos šv. Morkaus katedros smuikininko sūnus, gavo dvasininko ir muziko išsilavinimą (italai jį meiliai vadindavo „raudonplaukiu kunigu“ (il Prete rosso). Jis labai anksti išgarsėjo kaip smuikininkas virtuozas, tapo maestro di violino, vėliau – orkestro dirigentu, koncertų vadovu, konservatorijos direktoriumi, itin produktyviu kompozitoriumi: be kitų opusų, sukūrė apie 50 operų ir daugiau kaip 500 koncertų įvairiems instrumentams, simfonijų, sonatų, kantatų, motetų, oratorijų.

Kaip tik A. Vivaldi buvo lemta užbaigti beveik pusantro šimtmečio – nuo XVII a. pradžios iki XVIII a. vidurio – trukusią instrumentinio koncerto raidą. Įprastinė tapo jo naudojama trijų dalių forma (greita energinga pirmoji, neilga melodinga antra dalis ir gyvas finalas). Šiems kūriniams būdingos šviesios, raiškios melodijos, veržlus, energingas ritmas. Koncertuose juntama tam tikra dramatinė įtampa tarp solisto ir orkestro, kartu solistui leidžiama pasireikšti kaip dominuojančiai individualybei. Solinis instrumentinis koncertas buvo skirtas didesnei klausytojų auditorijai ir turėjo teatrališkumo bruožų.

XVII a. pabaigoje Italijoje idealu tapo vadinamasis bel canto (it. „gražus dainavimas“), kurio svarbiausi bruožai – gražus niuansuotas garsas, virtuoziškas pagražinimų atlikimas ir turtinga išraiška. Operų pastatymai buvo prabangūs, kas ir būdinga baroko epochai. Venecijos opera koncentravosi į dramatizmą ir reginius, ją veikė triukšmingas ir šventiškas šio miesto gyvenimas, karnavalai.

Viename laiške A. Vivaldi sakosi parašęs 95 operas, bet šiuo metu žinoma apie 50 jo sukurtų šio žanro kūrinių, išliko jų dar mažiau. Tarp kitų – „Darijaus karūnavimas“, „Ištikimoji nimfa“, „Įniršęs Rolandas“, „Katonas Utikoje“, „Farnakas“, „Olimpiada“.

Daugiausiai tai operos seria, yra ir vadinamų pastišų – tai kompiliacinis opusas, sudarytas iš kelių kompozitorių kūrinių fragmentų.

Programos tekstą parengė redaktorė Justa Adomonytė-Šlekaitienė

 

 

 

Bilietai – 20, 30, 40, 50 Eur

Koncertas atkeltas iš 2020 m. birželio 6 d., bilietai galioja

Susiję video įrašų galerijos

No video gallery found

Susiję nuotraukų galerijos

Komentarai

Renginių kategorijos

Kalendorius

Prenumeruokite „Muzikos barus“!