„Apeigos orkestrui“

„Apeigos orkestrui“
Lietuvos nacionalinė filharmonija
Aušros vartų g. 5, Vilnius
19:00
2017-03-01
Trečiadienis
Kaina 7.00 Eur
Įsigykite bilietą Įsigyti bilietą

NIJOLĖ SINKEVIČIŪTĖ – „Kryžkelės apeigos“ violončelei solo ir styginiams
PIOTR ČAIKOVSKIJ – Serenada styginių orkestrui C-dur, op. 48
JOHN TAVENER – „Apsauganti skraistė“ („The Protecting Veil“) violončelei ir styginiams

Pirmą pavasario dieną Filharmonijos scenoje pasirodo Klaipėdos kamerinis orkestras (KKO), vienas jauniausių ir dinamiškiausių profesionalių šio pobūdžio kolektyvų Lietuvoje. Neblėstantis jo narių užsidegimas nuolat tobulinti kamerinio muzikavimo įgūdžius ir plėsti stilistinę atliekamos muzikos įvairovę subrandino išskirtinį skambesį. Ilgainiui KKO tapo patraukliu kūrybos partneriu, rengiančiu ambicingas programas su tarptautinį pripažinimą pelniusiais dirigentais ir solistais.

Nuo 2009 m. orkestro meno vadovas – vienas ryškiausių savo kartos Lietuvos violončelininkų Mindaugas Bačkus. Šiuolaikinė ir senoji muzika jau seniai tapo svarbiais jo veiklos leitmotyvais: ekspresyvia interpretacine maniera pasižymintis violončelininkas dažnai koncertuoja šiuolaikinės muzikos festivaliuose, atlieka premjerinius opusus, kartais juos inspiruoja.

Koncerto pradžioje skambės Nijolės Sinkevičiūtės „Kryžkelės apeigos“ violončelei solo ir styginiams.Pasak kompozitorės, žmogų, esantį kryžkelėje, ištinka nesvarumas arba pereinamoji būklė, virsmas. Jame tarytum susikerta visos žemiškos ir dangiškos, šviesiosios ir tamsiosios jėgos.Serenadą styginių orkestrui C-dur, op. 48 Piotras Čaikovskis parašė norėdamas pagerbti savo dievaitį Mozartą. „Tai mano duoklė Mozartui; serenada sumanyta kaip jo stiliaus imitacija, džiaugčiausi, jei būčiau priartėjęs prie šio pavyzdžio“, – rašė kompozitorius apie vieną populiariausių savo kūrinių.

Emocine koncerto kulminacija turėtų tapti žinomo britų kompozitoriaus Johno Tavenerio kūrinys „The Protecting Veil“ („Apsauganti skraistė“).Autoriaus žodžiais, šiame kūrinyje jis norėjęs atskleisti didžiulę, neišmatuojamą Švč. Mergelės Marijos galią ir globą. Kaip tik violončelės partija simbolizuoja Dievo Motiną – jos giesmė nenutrūksta per visą kūrinį. Kompozitorius sakė: „norėjau nutapyti ikoną ne dažais, o muzikos garsais, ne teptuku, o violončelės giesme…“ 

Komentarai

Renginių kategorijos

Kalendorius