Agnė Buškevičiūtė-Tumalavičienė
Muzikos svetainės užimtumas nuo 13:00 iki 14.30 val.
Muzikos svetainės užimtumas nuo 15.00 val. iki 16.30 val.
VšĮ Vilniaus sakralinės muzikos choras „Adoramus“ LIETUVOS LITURGINĖS MUZIKOS KOMPOZICIJŲ KONKURSO NUOSTATAI
Kvėpavimas - vokalinio meistriškumo pagrindas. Nusipelniusi Ukrainos artistė (2009 m.), Charkovo nacionalinės operos ir baleto teatro solistė, Charkovo I. P. Kotliarevskio nacionalinio menų universiteto docentė, operos režisierė Marina Čiženko atvyksta į Vilnių pristatyti savo unikalią profesionalaus vokalinio dainavimo metodiką. Jos studentai ir mokiniai yra daugelių nacionalinių ir tarptautinių konkursų laureatai bei diplomantai: Stanislavas Maslyanka (tarptautinio konkurso „Srbniy Dzvin“ Grand-Prix laureatas), Anastasija Šabelnikova (tarptautinių konkursų laureatė, Sankt Peterburgo valstybinės konservatorijos absolventė), Darja Parkhomenko (nacionalinio konkurso Odesoje (Ukraina), laureatė). Susitikimas su Marina Čiženko žada tapti įdomiausia patirtimi ne tik patiems dainininkams, bet ir visiems klausytojams.
Muzikinio teatro spektaklio „Retrotopija“ (režisierius Sjaron Minailo, šviesų menininkas Maarten Warmerdam, Olandija) premjera, įvyksianti lapkričio 9, 10 d. Tai koliažas iš skirtingų XVII–XVIII a. kompozicijų (ansamblis REVERSIO), į kurį įpinamas legendinės lietuvių aktorės Jūratės Onaitytės monologas. Spektaklis – savotiškas šiuolaikinės žmonijos būklės tyrimas, kai ją nuolat apėmęs nepaaiškinamas nesaugumo jausmas, o nerimas sukelia ateities baimę ir begalinį praeities troškimą. Jūratė Onaitytė įkūnija bevardę figūrą, įstrigusią tarp praeities ir ateities. Kai ji bando paneigti savo baimę dėl artėjančios ateities ir preities idealizavimo, jos dabartis tampa vis labiau nepakeliama.
Muzikinio teatro spektaklio „Retrotopija“ (režisierius Sjaron Minailo, šviesų menininkas Maarten Warmerdam, Olandija) premjera, įvyksianti lapkričio 9, 10 d. Tai koliažas iš skirtingų XVII–XVIII a. kompozicijų (ansamblis REVERSIO), į kurį įpinamas legendinės lietuvių aktorės Jūratės Onaitytės monologas. Spektaklis – savotiškas šiuolaikinės žmonijos būklės tyrimas, kai ją nuolat apėmęs nepaaiškinamas nesaugumo jausmas, o nerimas sukelia ateities baimę ir begalinį praeities troškimą. Jūratė Onaitytė įkūnija bevardę figūrą, įstrigusią tarp praeities ir ateities. Kai ji bando paneigti savo baimę dėl artėjančios ateities ir preities idealizavimo, jos dabartis tampa vis labiau nepakeliama.
Festivalyje MEDYNĖS 2019, išilginių fleitų kvartetas Sirena Recorder Quartet (Danija, Švedija). Programa "DABAR IR TADA" Keturių išilginės fleitos atlikėjų – Pios Loman, Karinos Agerbo, Marit Ernst Bock ir Pios Brinch Jensen suburtas kvartetas pasižymi novatoriškumu ir neįprasta muzikine „choreografija“. Jungtinio švedų ir danų ansamblio atliekama muzika apima platų spektrą – nuo renesanso, baroko iki šių laikų kompozitorių kūrinių. Senosios ir naujosios muzikos repertuarai, kuriuos taip entuziastingai ir spontaniškai savo virtuozišku atlikimu supina SIRENOS, yra tarsi savitas pasakojimas nūdienos publikai. SIRENOS be jokių pastangų juda nuo ankstesnių muzikos laikotarpių prie šiuolaikinių kompozicijų, taip sudarydamos tarpusavyje sąveikaujančią visumą, įtraukdamos ir publiką, kuri tampa lygiai svarbi kaip ir pati muzika. Keturios muzikantės groja ne tik erdvėje, bet sykiu su ja kuria „choreografiją“ – mimika, gestu ar judesiu sustiprindamos muzikinę kalbą. SIRENŲ atlikimas pasižymi neįprasta koncertine forma ir suteikia klausytojams unikalią muzikinę patirtį.
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejus spalio 24 d. 18 val. kviečia į jubiliejinį vakarą ir LRT dokumentinio filmo „Scenos ąžuolas. Jonas Stasiūnas“ premjerą.
Festivalis MEDYNĖS 2019 Gelminė melodija“ – taip pavadintą koncertinę programą pristatys džiazo ketveriukė iš Varšuvos: Krzysztof Lenczowskiof Lenczowski – violončelė, Grzech Piotrowski Piotrowski – saksofonas, Jan Smoczyńskiyński – Hammondo vargonai, Harry Tomasz Waldowski – mušamieji. Šių „garso alchemikų“ kompozicijos primena ne amerikietišką, o europietišką improvizacinės muzikos dvasią, pasižyminčią gyliu neapčiuopiamoje tamsoje.
Penktą kartą Marijampolėje vyksiantis tarptautinis festivalis „Medynės“ jau šį spalį kviečia įvairių stilių muzikos gerbėjus į kamerinę kokybiškos ir profesionalios muzikos šventę. Šių metų programa driekiasi muzikos erdvėlaikiais – tai ir muzika tradicijoje, ir tradicija kaip atliekamos muzikos interpretacijos / transformacijos terpė bei šaltinis. Joje svarbus ir laiko modusas, klausiant – kas yra praeitis, dabartis, ateitis? Klasikinės muzikos interpretacijos pinasi su šiuolaikinio, apps‘ų programėlėmis pajungto žmogaus jausenomis, siūlydamos publikai galimybę atrasti naujas, neįtikėtinai paslaptingas muzikos gelmes. Daugiau informacijos: http://www.reversio.org/Medynes-Festival/
Festivalis MEDYNĖS 2019 CAROL ROBINSON (Prancūzija / JAV) - birbynė "New Music for Birbynė acoustic and with electronics" Carol Robinson, bene vienintelė užsienio atlikėja, į savo repertuarą įtraukusi ir lietuviškosios birbynės skambesį. Garso menininkė parengė solinę 2 dalių programą „Elektroakustinė muzika birbynei“.Koncerte skambės šešios specialiai lietuviškajam instrumentui sukurtos Jürgo Frey‘jaus, Nadiro Vassenos, Janio Petraskevics‘iaus, Zado Moultakos ir pačios Carol Robinson kompozicijos.
Paroda veiks iki 2019 m. spalio 28 d. Parodoje pagrindinis dėmesys skiriamas laikotarpiui, kai kompozitorius kūrė, dirbo ir gyveno Vilniuje. Atskira tema iškyla lietuviška tematika sukurti kompozitoriaus kūriniai – baladė „Trys Budriai“, kantatos „Milda“, „Nijolė“ ir „Krūminė“ (nebaigta). Vilniuje kompozitorius sukūrė keturias „Aušros Vartų litanijas“, didelio populiarumo sulaukusį „Namų dainyną“, operą „Halką“ tapusią lenkų tautine opera bei kitus kūrinius.