„Aterballetto“ šokio trupė Lietuvoje pristatys Mauro Bigonzetti darbus

Publikuota: 2014-06-02 Autorius: MB inf.
„Aterballetto“ šokio trupė Lietuvoje pristatys Mauro Bigonzetti darbus

Muzikinę vasarą Vilniuje tradiciškai atveriantis Vilniaus festivalis šiemet šventę pradėti kviečia efektingu Italijos šiuolaikinio šokio trupės „Aterballetto“ pasirodymu. Trupė Lietuvoje pristatys vieno žymiausių nūdienos šokių kūrėjų, choreografo Mauro Bigonzetti darbus „Come un respiro“ (pagal Händelio muziką) ir „Rossini cards“ (pagal Rossini muziką).

Nuotraukos ČIA

„Aterballetto“ – modernaus baleto kompanija, kurios trupę sudaro šokėjai solistai, meistriškai įvaldę ir klasikinio baleto techniką, ir modernaus šokio dinamiškumą bei ekspresiją. Išraiškingi ir tikslūs judesiai šios trupės pasirodymuose dera su estetiška žmogaus kūno plastika, įspūdingi spektakliai pripažinimą pelnė visame pasaulyje. Beveik 18 metų, nuo pat įkūrimo trupei vadovavo garsus choreografas Amedeo Amodio; vėliau, 1997–2007 m., meno vadovu paskirtas tarptautinį pripažinimą pelnęs šokio spektaklių kūrėjas Mauro Bigonzetti, dabar – trupės pagrindinis choreografas; nuo 2008 m. meno vadove paskirta Cristina Bozzolini, buvusi šokio organizacijos „Maggio Musicale Fiorentino“ primabalerina. Nemažą dalį trupės repertuaro sudaro Mauro Bigonzetti choreografijos, būtent jo darbus išvysime ir Vilniuje.

2009 m. sukurto šokio spektaklio „Come un respiro“, pagal G. F. Händelio muziką, idėją galima apibūdinti kaip išgrynintos ir subtiliai interpretuojamos žmogaus kūno plastikos ir mus supančios erdvės begalybės harmoniją. Spektaklio premjera įvyko viename svarbiausių šiuolaikinio šokio renginių, diktuojančių pagrindines modernaus šokio kultūros tendencijas Europoje, – Volfsburgo festivalyje „Movimentos Festwochen“ Vokietijoje. Kompozicijos „Come un respiro“ pavadinimas (it. kaip atokvėpis) netiesiogiai sietinas su galantiškos barokinės muzikos vėriniu – šokių ištraukose iš Händelio klavyrinių siuitų (spektaklyje naudojamas garsiojo pianisto Keitho Jarretto įrašas!) mainosi svajingų alemandų, poetiškų sarabandų, nuotaikingų žigų ar kurančių skambesys, kuris praturtina keturiolikos šokėjų kuriamą kamerišką ir intymią šokio judesio istoriją.

2004 m. Modenos „Teatro Comunale“ pirmą kartą parodytame šokio spektaklyje „Rossini Cards“, pagal G. Rossini muziką, į Rossini kūrybą pažvelgiama pasitelkiant gal ir netikėtas asociacijas – balansavimą ties erotikos, tuštybės ir ironijos riba. Statytojai meistriškai jungia paralelines istorijas ir vaizdinius, scenoje kuriamą dramatišką pasakojimą čia pat paverčia komiška situacija. Šis šmaikštus šokio spektaklis tarsi priešpriešinamas pakiliai ir dvasingai choreografinei kompozicijai pagal Händelio muziką. Anot kūrėjų, „Rossini Cards“ vengiama nuoseklaus siužeto, gausu vaizdinių ir judesio abstrakcijų. Margaspalvį šokio divertismentą sudaro ir jaudinantis meilės duetas (skambant fragmentui „Ouf! Les petits pois“), ir elegantiškas balerinos solo („Prélude Fugassé“) ar klasikinio baleto šokėjų duetas („Prélude Inoffensive“). Originaliai įsiterpia puotą prie didžiulio stalo perfrazuojanti scena („Questo e un nodo avviluppato“), o spektaklio pabaigoje kyla tikras dioniziškas šėlsmas skambant nuotaikingai operos „Šarka vagilė“ uvertiūrai. Spektaklio muziką gyvai atlieka pianistas Stefano Menozzi.

 

Vilniaus festivalį pradėsiantis italų šiuolaikinio šokio trupės „Aterballetto“ pasirodymas vyks birželio 2 d., 19 val. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.

Komentarai