Naujienos

Muzikiniam teatrui Klaipėdoje – 200 metų: laikmečių dramos, tragedijos ir komedijos

Muzikiniam teatrui Klaipėdoje – 200 metų: laikmečių dramos, tragedijos ir komedijos

2020-01-09, Daiva Kšanienė

Muzikologė prof. Daiva Kšanienė savo mokslinėje studijoje nuosekliai tyrinėja Muzikinio teatro raidą Klaipėdoje nuo jo ištakų iki šių dienų. „Nesinorėtų, kad Klaipėda liktų miestu be kultūrinės atminties ir rinktųsi užmarštį. Juk 1820 m. prasidėjo Klaipėdos profesionalaus vokiečių muzikinio teatro, arba Operos, era“, – sako profesorė.

„Spragtukas“ tapo elegantiška 2019-ųjų kulminacija

„Spragtukas“ tapo elegantiška 2019-ųjų kulminacija

2019-12-28, Žaneta Skersytė

Besibaigiančius metus pajūrio teatralams vainikavo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera, kurioje netrūko sąmojo, grakštumo, išradingumo bei blizgesio.

Baimės Lietuva ir pomirtinė atjauta

Baimės Lietuva ir pomirtinė atjauta

2019-12-27, Tomas Bakučionis

Politinė kultūra (arba jei norite – „raštingumas“) nėra tik Politikų elgesio kodekso reglamentuojama sritis ir samprata. Tai taikytina visai visuomenei. Ši samprata apima ir paprasčiausią žmogišką atjautą, pilietinę drąsą (kad ir kaip nuvalkiotą), pagaliau elementarų sąžiningumą ir protingumą, kurie, beje, yra ir vieni iš kertinių teisės bei teisinės demokratinės valstybės principų.

Atgimusi skambanti istorija: klavišiniai muzikos instrumentai

Atgimusi skambanti istorija: klavišiniai muzikos instrumentai

2019-12-22, Vilimas NORKŪNAS

Pamenu įvairiausių situacijų, kai mane pagaudavo smalsumas ir noras sužinoti, išgirsti, kaip skambėdavo senųjų laikų muzika ir jos instrumentai. Tų laikų, kai buvo išrasti hidrauliniai vargonai – jų oro slėgį palaikydavo vanduo. Tų laikų, kai karalius Dovydas skambindavo lyra; ir dabar, atsivertus žydų klasikinę poeziją, turiu omenyje psalmes, ten galima perskaityti nuorodas: „su instrumentų pritarimu“ arba „choro vadovui“. Tų laikų, kai dar neegzistavo fortepijonas, bet jau buvo pustuzinis klavišinių instrumentų. Kai kelis šimtus metų „prieš mus“ karaliavo mediantinis derinimas: tiek muzikai, tiek teoretikai ieškojo atsakymo į klausimą, kaip suderinti instrumentą, kad juo būtų galima išgauti arba kuo darnesnius sąskambius (harmonijas), arba kuo daugiau skirtingų tonacijų.

„Spragtukas“ kaip naktinis baras: klaipėdiečių premjera sužibėjo sostinėje

„Spragtukas“ kaip naktinis baras: klaipėdiečių premjera sužibėjo sostinėje

2019-12-21, Žaneta Skersytė

Pilnutėlėje Vilniaus „Siemens“ arenoje penktadienio, gruodžio 20 d. vakarą į sceną žengė paskutinė šių metų Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera – Piotro Čaikovskio „Spragtukas“.

Performansui „Saulė ir jūra“ – apdovanojimų lavina

Performansui „Saulė ir jūra“ – apdovanojimų lavina

2019-12-20, Mb.info

Kas dvejus metus rengiama tarptautinė Venecijos šiuolaikinio meno bienalė laikoma prestižiškiausia šiuolaikinio meno paroda pasaulyje. Lietuva joje dalyvauja nuo 1999 metų, šiemet mūsų šalis prisistatė 11-tą kartą. Lietuvos nacionaliniame paviljone rodytam Rugilės Barzdžiukaitės, Vaivos Grainytės ir Linos Lapelytės operai-performansui „Saulė ir jūra (Marina)“ paskirtas pagrindinis bienalės apdovanojimas – „Auksinis liūtas“.

Darius Užkuraitis: „Muzikiniame sporte objektyvumo nėra“

Darius Užkuraitis: „Muzikiniame sporte objektyvumo nėra“

2019-12-06, Rūta Giniūnaitė, nuotraukos - Ryčio Šeškaičio

Jo balsą galbūt pažįstate iš nacionalinės „Eurovizijos“ konkurso, LRT OPUS ar LRT RADIJO stočių, „Vilnius Mama Jazz“ festivalio ar kitų projektų. Nesuklysiu sakydama, jog tai vienas iš nedaugelio muzikos ekspertų Lietuvoje, išmanančių ne tik muzikinę istoriją, bet ir dabartinės industrijos ypatumus. Tai muzikologas D. Užkuraitis, kas savaitę perklausantis šimtus naujų albumų ir atrenkantis įdomiausius radijo klausytojų ausims.

„Vilniaus Halka“. Moniuškos šedevro atgimimas

„Vilniaus Halka“. Moniuškos šedevro atgimimas

2019-12-06, Audronė ŽIGAITYTĖ

Varšuvos kamerinė opera 2019 m. gruodžio 3 d. Lietuvos rusų dramos teatre parodė Stanislavo Moniuškos „Vilniaus Halką“, t. y. tą operos redakciją, kurią 1847 metais Vilniuje užbaigė Stanislavas Moniuška ir kuri 1848 m. sausio 1 d. pirmą kartą buvo parodyta Miulerių name (Vokiečių g.), o 1854 m. kukliai pastatyta dabartinės Vilniaus rotušės pastate įsikūrusiame teatre.

Patirti pasaką šokant

Patirti pasaką šokant

2019-12-04, Audronė ŽIŪRAITYTĖ

Eduardas Balsys manė, kad choreografai patys turi būti suinteresuoti gera tema, kuri atitiktų žanro specifiką, jie galėtų nurodyti kompozitoriui tikrąjį kelią. „Vis dėlto patartina kreiptis į kompozitorių simfonistą, nes baleto muzika yra simfoninė su aiškiais dramaturginiais akcentais, spalvingai orkestruota. Kadangi aš jaučiuosi esąs simfonistas iš prigimties, niekieno neskatinamas kadaise pasiryžau rašyti baletą. Įgijęs tam tikros patirties, pritariu nuomonei, kad gerą baletą parašyti sunkiau nei operą“[4].

XX a. rapsodija. Petras Geniušas ir „Trimitas“

XX a. rapsodija. Petras Geniušas ir „Trimitas“

2019-11-27, Daiva Tamošaitytė

Tokiu pavadinimu lapkričio 8 dieną vyko koncertas Vilniuje, Kongresų rūmuose. Trijų iškilių kompozitorių, eksperimentavusių su naujais XIX-XX amžių sandūroje pučiančiais estetikos vėjais, urbanistine stilistika, džiazo improvizacijomis, kūrybą programos sumanytojai apjungė į vientisą teatralizuotą koncertą – „XX a. rapsodiją“. Skambėjo Eriko Satie „Gimnopedijos“ ir „Paradas“ (versiją pučiamųjų orkestrui aranžavo Guusas Dohmenas), Igorio Stravinskio „Juodmedžio koncertas“ („Ebony Concerto“) ir George‘o Gershwino „Mėlynoji rapsodija“. Orkestrui talkino solistai Rimvydas Savickas (klarnetas) ir Petras Geniušas (fortepijonas).

„Piligrimo“ kelionė per Lietuvą

„Piligrimo“ kelionė per Lietuvą

2019-11-13, Mb.info

IX tarptautinis šv. Jokūbo sakralinės muzikos festivalis, jau trečius metus dedikuojamas Šv. Jokūbo keliui (Camino de Santiago), šiemet pristatė išskirtinę premjerą chorui ir elektronikai – oratoriją „Piligrimas“. Kūrinys šiandien taip skubantį, vidinių konfliktų slegiamą žmogų atsakymų į amžinuosius būties, gyvenimo prasmės klausimus skatina ieškoti dvasinėje savęs pažinimo kelionėje.

Šviesos spindulėlis žengiant į tamsiąją metų dalį

Šviesos spindulėlis žengiant į tamsiąją metų dalį

2019-11-12, Mb.info

Visų šventųjų dienos proga choras „Polifonija“ sukvietė klausytojus į tradicinį koncertų ciklą „Būk šviesa“. Koncertai vyko Naujosios Akmenės Šv. Dvasios atsiuntimo bažnyčioje ir Šiaulių Petro ir Pauliaus katedroje. Šiais metais akcentuotas dirigentės Raimondos Skabeikaitės debiutas.

Stanislavui Moniuškai – 200. Tarptautinis simpoziumas Baltarusijoje

Stanislavui Moniuškai – 200. Tarptautinis simpoziumas Baltarusijoje

2019-11-11, Mb.info

2019 m. rugsėjo 18–19 dienomis Baltarusijoje vyko tarptautinis simpoziumas, skirtas Stanislavo Moniuškos 200-osioms gimimo metinėms. Simpoziumas buvo 3 dalių: Tarptautinė mokslinė konferencija „Stanislavas Moniuška – nuo Ubelio iki Varšuvos“, S. Moniuškos vargonų ir vokalinės muzikos koncertas ir Koncertas-diskusija „Moniuškos laikas“, kartu ir simpoziumo rezultatų aptarimas.

Baltijos gitarų festivalio dešimtmetis

Baltijos gitarų festivalio dešimtmetis

2019-09-30, Eglė Gudžinskaitė

Šiemet jau jubiliejinis dešimtasis festivalis klasikinės gitaros pasaulyje drąsiai pristatomas kaip vienas svarbiausių šiam instrumentui skirtų renginių ne tik Lietuvoje, bet ir visame Baltijos regione. Festivalio organizatoriai – Baltijos gitarų kvartetas – nuo pat pirmojo koncerto 2009 m. vasarą turėjo labai aiškią viziją: pristatyti geriausius nūdienos klasikinės gitaros atlikėjus. Ilgainiui festivalį, kuris pastaraisiais metais reziduoja Birštone, papildė ir įvairi edukacinė veikla, apimanti tarptautinį klasikinės gitaros konkursą, seminarus, kviestinių žvaigždžių meistriškumo pamokas, netgi gitaros parodas ir pažintis su instrumentų meistrais.

Kintų muzikos festivalis‘19: platūs užmojai

Kintų muzikos festivalis‘19: platūs užmojai

2019-09-02, Paulina Nalivaikaitė

Šiemet kaip niekada daug koncertų surengęs VIII Kintų muzikos festivalis siūlė renginius tiek tradicijų gerbėjams, tiek modernios ar pačios naujausios muzikos ištroškusiems. Beveik mėnesį Kintuose ir aplinkiniuose miesteliuose skambėjo įvairiausių žanrų ir sudėčių muzika, kurią atliko charizmatiški ir profesionalūs atlikėjai.