Naujienos

Virtualūs aplodismentai klaipėdiečių FAUSTUI

Virtualūs aplodismentai klaipėdiečių FAUSTUI

2020-11-22, Žaneta Skersytė

„Grožis nugali viską“,- sveikindama kolektyvą su šokio spektaklio „Faustas“ premjera sakė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė. Išskirtiniu būdu pasaulį išvydęs šokio spektaklis „Faustas“ buvo nufilmuotas, o publika jo įrašą išvys artimiausiu metu.

Opera „Ana Bolena“ įspūdį paliko ne tik muzikologams

Opera „Ana Bolena“ įspūdį paliko ne tik muzikologams

2020-10-09, Renata Baltrušaitytė

Pirmasis Lietuvoje Gaetano Donizetti operos „Ana Bolena“ pastatymas sulaukė itin daug palankių tiek muzikos žinovų, tiek ir premjeroje apsilankiusių verslo bei mokslo visuomenės atstovų įvertinimų. Laukdami spalio 14, 15, 16 ir 17 d. „Anos Bolenos“ spektaklių, operos atlikėjai ir statytojai gali pasidžiaugti kaip reta puikių savo darbo įvertinimų banga.

Operos scenoje – rūmų intrigų pražudyta Anglijos valdovė

Operos scenoje – rūmų intrigų pražudyta Anglijos valdovė

2020-10-05, Renata Baltrušaitytė

Sekmadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre parodyta Gaetano Donizetti operos „Ana Bolena“ premjera, parengta kartu su žymiuoju Italijos teatru Opera di Roma.

Muzikos svetainėje nuo šiol skambės Sauliaus Sondeckio fortepijonas

Muzikos svetainėje nuo šiol skambės Sauliaus Sondeckio fortepijonas

2020-10-02, Ieva KANANAVIČIŪTĖ

Rugsėjo 10 d. Lietuvos muzikų sąjungos Muzikos svetainėje įvyko šviesaus atminimo Maestro Sauliaus Sondeckio fortepijono inauguracija. Instrumentas svetainę pasiekė LMS prezidentės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės iniciatyva, šiltai bendraujant su dirigento šeima.

Vlado Jakubėno baletas „Vaivos juosta“

Vlado Jakubėno baletas „Vaivos juosta“

2020-09-29, Irena Skomskienė

1942–1943 m., siaučiant Antrojo pasaulinio karo audrai, į Kauno Valstybės teatro programą buvo nutarta įrašyti kompozitoriaus Vlado Jakubėno baletą „Vaivos juosta“. Bet premjeros teko laukti... septynis dešimtmečius. 2014 m. gruodžio 4 d. Vilniaus J. Basanavičiaus gatvės senojoje Operos ir baleto teatro scenoje „Baltijos baleto“ jaunųjų šokėjų trupė (choreografė Marija Simona Šimulynaitė) pirmą kartą parodė vieną pirmųjų prieškario Lietuvoje sukurtų baletų – kompozitoriaus Vlado Jakubėno „Vaivos juostą“. 

Vilniaus festivalis 2020: Žalsvųjų kaukių metas

Vilniaus festivalis 2020: Žalsvųjų kaukių metas

2020-09-28, Laima Jonušienė

Kas galėjo pagalvoti, kad kažkoks nematomas, nejaučiamas, neužuodžiamas darinys prislėgs pasaulį tokiu sunkiu problemų ir netekčių svoriu, staiga paversdamas žmones atsiskyrėliais savo namuose, kelionėse, lyg negyvenamoje saloje patiriančiais išlikimo stresą ir bendravimo stoką, ir kad taip paaštrės gyvos muzikos – to pirmapradžio, amžinai kintančio sielos judesio – poreikis.

Zalcburgo festivalio scenoje Aušrinė Stundytė ir Asmik Grigorian įkūnijo gyvenimo ir mirties jėgas

Zalcburgo festivalio scenoje Aušrinė Stundytė ir Asmik Grigorian įkūnijo gyvenimo ir mirties jėgas

2020-09-28, Ieva KANANAVIČIŪTĖ, Rūta GINIŪNAITĖ

Richardo Strausso vienaveiksmei operai „Elektra“ (1909), sukurtai pagal Hugo von Hofmannsthalio libretą, šie metai ypatingi – viena įspūdingiausių praėjusio amžiaus operų pastatyta jubiliejiniame, šimtajame, Zalcburgo festivalyje (Austrija). O festivalis ypatingas ir Lietuvos muzikinei kultūrai – pagrindinius vaidmenis operoje sukūrė Aušrinė Stundytė ir Asmik Grigorian.

XIX Semeliškių festivalis „Nuo Lauryno iki Roko“

XIX Semeliškių festivalis „Nuo Lauryno iki Roko“

2020-09-28, Silvija BIELSKIENĖ

Rugpjūčio 9–16 dienomis vykęs XIX Semeliškių festivalis „Nuo Lauryno iki Roko“ jo dalyviams padovanojo ne tik įvairiausių kultūrinių ir sporto renginių, bet ir žvaigždžių lietų. Festivalio metu vyko ir III tarptautinis pleneras, jo dalyviai Adelė Kasputienė, Augenis Kasputis, Ojaras Mašidlauskas, Asta Radimonienė, Romas Žmuidzinavičius, Jolita Šlepetienė, Deivis Dapkus, Nijolė Kūjalytė, tapę Semeliškių vaizdus, architektūros paminklus, rugpjūčio 16 d. savo darbais papuošė bendruomenės „Strėva“ namų išorės sienas. Ukrainos dailininkai Vladimiras Kravchukas ir Bogdanas Brinskijus dėl COVID-19 pandemijos plenere dalyvavo nuotoliniu būdu.

30-asis „Banchetto musicale“: pirmasis tarptautinis klavesinininkų konkursas Vilniuje  (dienoraštis. II d.)

30-asis „Banchetto musicale“: pirmasis tarptautinis klavesinininkų konkursas Vilniuje (dienoraštis. II d.)

2020-09-24, Tomas Bakučionis

Į antrąjį konkurso turą, kuris vyko rugsėjo 17-ąją, kaip ir buvo minėta, pateko septyni klavesinininkai iš 15-os, tai – keturi Lenkijos atstovai Weronika Janyst, Maurycy Raczynski, Weronika Klosewicz-Paine ir Daria Kubik, prancūzė Chloé de Guillebon, ukrainietė Paola Prokopenko ir belgas Pieter van Verhoyen. Visi dalyviai II-e ture privalomai skambino vieną J.S. Bacho kūrinį bei keletą kūrinių iš viduriniojo ir vėlyvojo prancūzų baroko.

„Orfėjas pragare“: svarbu neprarasti įvaizdžio!

„Orfėjas pragare“: svarbu neprarasti įvaizdžio!

2020-09-21, Žaneta Skersytė

Rugsėjo 18-19 d. įvyko Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro Jacques‘o Offenbacho operetės „Orfėjas pragare“ premjera, kurią sukūrė ambicinga statytojų komanda: pastatymo muzikos vadovas ir dirigentas Tomas Ambrozaitis, režisierė Rūta Bunikytė, kostiumų dailininkė ir scenografė Renata Valčik, choreografė Inga Briazkalovaitė bei šviesų dailininkas Eugenijus Sabaliauskas.

30-asis „Banchetto musicale“: pirmasis tarptautinis klavesinininkų konkursas Vilniuje (dienoraštis)

30-asis „Banchetto musicale“: pirmasis tarptautinis klavesinininkų konkursas Vilniuje (dienoraštis)

2020-09-17, Tomas Bakučionis

Jau tris dešimtmečius rugsėjis Vilniaus kultūros renginių paletėje yra senosios – renesanso ir baroko epochų muzikos laikas. Trisdešimtasis senosios muzikos festivalis „Banchetto musicale“ startavo rugsėjo 8-ąją nepaisant vėl stiprėjančio pandemijos protrūkio. COVID-19 pandemija neišvengiamai koregavo festivalio formatą ir turinį. Kaip ir ankstesniais metais, festivalio tematika yra aktualizuota nūdienos pasaulio įvykiams. Tad turint omeny pasaulinę pandemiją, nenuostabu, kad šiųmečio festivalio tema organizatoriai pasirinko „Gyvenimas ir mirtis“.

Festivalis „Muzika erdvėje“ tyrė žmogaus ir modernios valstybės santykį

Festivalis „Muzika erdvėje“ tyrė žmogaus ir modernios valstybės santykį

2020-09-14, Meno genas

Bemaž visą praėjusią savaitę, rugsėjo 9–13 dienomis, įvairios Vilniaus viešosios vietos prisipildė muzikos garsų. Sostinėje jau šeštą kartą vyko įvietintos muzikos festivalis „Muzika erdvėje“, šįkart kvietęs permąstyti žmogaus ir valstybės santykį.

Iliuzinis jauno kulinaro pasaulis – naujoje Arturo Bumšteino vinilinėje plokštelėje

Iliuzinis jauno kulinaro pasaulis – naujoje Arturo Bumšteino vinilinėje plokštelėje

2020-08-21, Mb.info

Klausytis ne šiaip, o įdėmiai – apie tai primena ką tik išleista garso menininko Arturo Bumšteino garso vaidinimo „Audiokaukas“ dviguba vinilinė plokštelė. Būtent aktyvaus, privataus ir nevienkartinio klausymosi nostalgija bei noras šiuolaikiškai transformuoti iki 1990-ųjų klestėjusią radijo teatro tradiciją atvedė prie naujo muzikinio leidinio, primenančio fantasmagorišką dešimtojo dešimtmečio laiką. Rugpjūčio 23 d., sekmadienį, 16 val. vinilinė plokštelė bus pristatoma kūrybinių industrijų centre „Pakrantė“ („Rupert“), lydima paties kūrinio autoriaus pokalbio su muzikologu, filosofu Edvardu Šumila.

Audra iš giedro dangaus: po „Skrajojančio olando“ premjeros sausi liko tik internete ją stebėję žiūrovai

Audra iš giedro dangaus: po „Skrajojančio olando“ premjeros sausi liko tik internete ją stebėję žiūrovai

2020-08-01, Žaneta Skersytė

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjera „Skrajojantis olandas“ priminė miesto gimtadienį švenčiantiems klaipėdiečiams, kad jūra neatsiejamai susijusi su šio krašto istorija ir žmonių gyvenimo būdu. Skambant Richardo Wagnerio muzikai, operoje susitiko dviejų nuo audros besislepiančių laivų kapitonai, ir šis susitikimas lemtingai pakeitė jų gyvenimus...

KARANTINO IŠŠŪKIAI: Vilniaus festivalio mozaika – buvimas tarp žmonių

KARANTINO IŠŠŪKIAI: Vilniaus festivalio mozaika – buvimas tarp žmonių

2020-06-24, Rita ALEKNAITĖ-BIELIAUSKIENĖ

Užklupus karantinui bendravimą su muzika buvo galima palikti asmeninei meditacijai, tačiau garsų skambėjimas erdvėje suprantančiam žmogui teikia empatiškų ryšių su atlikėju garantiją, besiskleidžiančių fluidų žadinamą jauseną. Europoje vykstančių festivalių komandos nuleido galvas ir rankas prieš nematomą žmonių bendrystės priešą virusą. Ir netikėjo, kad kur nors festivalis dar gali būti surengtas.