Naujienos

„Korsarų“ pastatymų procesas nuošalėje nepaliko Vilniaus

„Korsarų“ pastatymų procesas nuošalėje nepaliko Vilniaus

2018-05-08, Audronė Žiūraitytė

Lietuvos Nacionaliniame Operos ir Baleto teatre balandžio 27–ąją įvyko legendinio romantinio baleto „Korsaras“ premjera. 

Giedriaus Kuprevičiaus sveikinimas LMS suvažiavimui

Giedriaus Kuprevičiaus sveikinimas LMS suvažiavimui

2018-04-19, Giedrius Kuprevičius

Suvažiavimas yra proga išreikšti kolektyvinę mūsų cecho poziciją. Dabar net ir dešimties sunerimusių inteligentų balsas negirdimas, tad gal negirdintys išgirs kelių šimtų balsų chorą? Gal garbingose kėdėse sėdintys suvoks, kad be aukštosios muzikos, dailės, teatro, literatūros neišsilaiko nei viena valdžia, nei viena valstybė. Žlunga ji ir be normalios kultūrinės, muzikinės edukacijos. Neturėtume tapti tokio likimo įkaitais. 

Tradicijos galia ir pavojus, arba Kaip statomos operos

Tradicijos galia ir pavojus, arba Kaip statomos operos

2018-04-06, Junija Galejeva

Pastaruoju metu tarp teatralų ir teatro gerbėjų sklando nerimastingos diskusijos apie įspūdį turėjusių mizanscenų, scenografijos ar kostiumų detalių atsikartojimą kituose pastatymuose. Ar tai - plagiatas? 2002 metų 5-6 "Muzikos barų" numeryje publikavome puikų Junijos Galejevos straipsnį apie Lecho Majewskio "Karmen" pastatymą LNOBT. Regis, aktualumo jis neprarado ir nūdienos kontekste.  

„Armonas-Uss Duo“: gaidos savaime nėra meno kūrinys

„Armonas-Uss Duo“: gaidos savaime nėra meno kūrinys

2018-04-06, Daiva Tamošaitytė, Evelina Joteikaitė

Violončelininkas Rimantas Armonas ir pianistė Irena Uss-Armonienė žinomi kaip muzikinis duetas Armonas–Uss. Jis šiemet mini kūrybinės veiklos 40-metį. Ta proga Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje Vilniuje surengtas koncertas „Lietuviškas rapsodas“ buvo išskirtinis ne tik bendrais kūrybos metais, bet ir tuo, kad jame skambėjo vien Lietuvos kompozitorių muzika. Duetui paskirta 2017 metų Vyriausybės kultūros ir meno premija.   

XX Birštonas JAZZ dienoraštis (III)

XX Birštonas JAZZ dienoraštis (III)

2018-03-31, Tomas Bakučionis

Paskutinė diena Birštono Jazz‘e visada atsineša tam tikrą nostalgijos ir liūdesio gaidelę – štai jau baigiasi džiazo šventė ir vėl lauksime dvejus metus kitos. Jubiliejiniame Festivalyje buvo prisiminti ir tie, kurie jau nebepasirodys Birštono scenoje – nebestos diriguoti Kauno bigbendui Romualdas Grabštas, nebeišgirsime nepamirštamų Gintauto Abariaus improvizacijų, nei Aleksandro Fedotovo sodraus saksofono, liko jų įrašai ir džiazuomenė saugo jų atminimą, ir tai yra savaip šilta ir miela, kad Jų dvasia lieka čia, Birštone.

XX-ojo „Birštonas JAZZ“ dienoraščiai (II)

XX-ojo „Birštonas JAZZ“ dienoraščiai (II)

2018-03-26, Tomas Bakučionis

Šeštadienis Birštono Jazz visada prasideda penktadienį dėl to paties įžymiojo „džiamo“ kurhauze....

XX-ojo "Birštonas JAZZ" dienoraščiai (I)

XX-ojo "Birštonas JAZZ" dienoraščiai (I)

2018-03-25, Tomas Bakučionis

Tiems, kas primiršo laiko skaičiavimą džiaze arba jauniausiajai kartai, kurie to nežino, reikėtų paaiškinti, kad nuo 1980-ųjų, kiekvienais poriniais metais pavasarį visi keliai veda į jaukų, nedidelį, vos 2.5 tūkst. gyventojų turintį kurortą Birštoną, visų Lietuvos (ir jau ne tik) džiazo mylėtojų Birštono vardas kartojamas tarsi mantra, todėl ir Lietuvos džiazo kalendoriuje yra savitas laiko skaičiavimas.  

Laurie Anderson & Kronos Quartet – landfall albumo apžvalga

Laurie Anderson & Kronos Quartet – landfall albumo apžvalga

2018-03-20, Mindaugas Lukšas

Šių metų Vasario mėnesį buvo išleistas moderniosios klasikos muzikos albumas Laurie Anderson & Kronos Quartet - landfall, kuris jau spėjo sulaukti užsienio šalių kritikų liaupsių.

KLAIPĖDOS KAMERINIS ORKESTRAS: Nuo klasikos iki egzotikos

KLAIPĖDOS KAMERINIS ORKESTRAS: Nuo klasikos iki egzotikos

2018-03-19, Tomas Bakučionis

"Auksinio disko 2015" laureatas Klaipėdos kamerinis orkestras nėra dažnas svečias sostinėje. Orkestras buvo įsteigtas dar 1992 metais altininkės Liudos Kuraitienės, kuri jam ir vadovavo. Nuo 2009 –ųjų orkestrui ėmus vadovauti violončelininkui Mindaugui Bačkui, pastebimai kito orkestro grojimo maniera ir interpretaciniai prioritetai.

Dar kartą apie "Auksinių scenos kryžių" nominacijas

Dar kartą apie "Auksinių scenos kryžių" nominacijas

2018-03-17, Viktorija Miškūnaitė

Pasirodžius straipsniui, kuris Lietuvos muzikos bendruomenėje sukėlė daug debatų ir aistrų bei eilinį sykį nepagrįstai supriešino kultūrai neabejingą visuomenę, aš, kaip operos solistė, gerbianti savo darbo vietą - sceną ir šalį, kurioje gyvenu, negaliu ir neturiu teisės nereaguoti.

Lietuviškai latviška dovana Kovo 11-ajai versus „Post futurum“

Lietuviškai latviška dovana Kovo 11-ajai versus „Post futurum“

2018-03-13, Tomas Bakučionis

Šeštadienį, kovo 11-osios išvakarėse Nacionalinės filharmonijos salėje įvyko ko gero vienas prasmingiausių koncertų, koks galėtų vykti pažymint svarbias Lietuvos valstybės sukaktis. Nors šis koncertas oficialiai nebuvo dedikuotas nei Vasario 16-osios šimtmečiui, nei Kovo 11-ajai, tačiau neabejoju, kad koncerto klausytojai Nacionalinėje filharmonijoje tą vakarą patyrė kur kas didesnį dvasinį ir estetinį pasitenkinimą, nei tą patį vakarą nuėjusieji pamatyti/išgirsti trečiąjį premjerinį G. Sodeikos operos „Post Futurum“ spektaklį.

„Post futurum“ Ožio akimis

„Post futurum“ Ožio akimis

2018-03-10, Renata Baltrušaitytė

Igorio Stravinskio ”Šventasis pavasaris” atvėrė pavasariui vartus Varšuvoje ir Berlyne

Igorio Stravinskio ”Šventasis pavasaris” atvėrė pavasariui vartus Varšuvoje ir Berlyne

2018-03-09, Remigijus Vitkauskas

Paskutiniąją žiemos dieną Lenkijos sostinėje Varšuvoje spaudė trylikos laipsnių šaltukas, tačiau Filharmonijos didžiojoje salėje galinga polifonija aidėjo atbundančio pavasario paukščių bei kitokių Dievo sutvėrimų balsai, genialiai apjungti puošnioje I. Stravinskio (1882-1971) baleto muzikoje „Dviejų dalių pagoniškos Rusios gyvenimo vaizdai. Šventasis pavasaris“. 

Epochų sankirtos: Mozartas ir Prokofjevas Luko ir Annos Geniušų bei LVSO koncerte

Epochų sankirtos: Mozartas ir Prokofjevas Luko ir Annos Geniušų bei LVSO koncerte

2018-03-07, Leonidas Melnikas

Kovo 2 d. Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamas LVSO klausytojams padarė tikrą dovaną – visą vakarą scenoje buvo du puikūs pianistai Lukas ir Anna Geniušai, skambėjo vien tik fortepijoniniai koncertai. Pirmoje dalyje buvo Mozartas: Anna Geniušienė skambino Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 25 C-dur bei kartu su Luku Geniušu atliko Koncertą dviem fortepijonams ir orkestrui F-dur. Po pertraukos soliuojant Lukui Geniušui skambėjo Prokofjevo Koncertas Nr. 3 C-dur.

„Post futurum“: Dr. J. Basanavičius stipresnis už dr. Faustą....

„Post futurum“: Dr. J. Basanavičius stipresnis už dr. Faustą....

2018-03-04, Robertas Žemeckas

Sulaukę valstybės atkūrimo 100-mečio sulaukėme ir šį šimtmetį įprasminančios nacionalinės operos. Prie šio pastatymo darbavosi net keturi Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai – libreto autorius Sigitas Parulskis, režisierius Oskaras Koršunovas, scenografas Gintaras Makarevičius ir dirigentas Robertas Šervenikas. Ypač pirmųjų trijų vardai tarsi signalizavo apie tai, kad sulauksime žanro tradicijoms nepaklūstančių kūrybinių sprendimų.