Naujienos

Lietuviškai latviška dovana Kovo 11-ajai versus „Post futurum“

Lietuviškai latviška dovana Kovo 11-ajai versus „Post futurum“

2018-03-13, Tomas Bakučionis

Šeštadienį, kovo 11-osios išvakarėse Nacionalinės filharmonijos salėje įvyko ko gero vienas prasmingiausių koncertų, koks galėtų vykti pažymint svarbias Lietuvos valstybės sukaktis. Nors šis koncertas oficialiai nebuvo dedikuotas nei Vasario 16-osios šimtmečiui, nei Kovo 11-ajai, tačiau neabejoju, kad koncerto klausytojai Nacionalinėje filharmonijoje tą vakarą patyrė kur kas didesnį dvasinį ir estetinį pasitenkinimą, nei tą patį vakarą nuėjusieji pamatyti/išgirsti trečiąjį premjerinį G. Sodeikos operos „Post Futurum“ spektaklį.

„Post futurum“ Ožio akimis

„Post futurum“ Ožio akimis

2018-03-10, Renata Baltrušaitytė

Igorio Stravinskio ”Šventasis pavasaris” atvėrė pavasariui vartus Varšuvoje ir Berlyne

Igorio Stravinskio ”Šventasis pavasaris” atvėrė pavasariui vartus Varšuvoje ir Berlyne

2018-03-09, Remigijus Vitkauskas

Paskutiniąją žiemos dieną Lenkijos sostinėje Varšuvoje spaudė trylikos laipsnių šaltukas, tačiau Filharmonijos didžiojoje salėje galinga polifonija aidėjo atbundančio pavasario paukščių bei kitokių Dievo sutvėrimų balsai, genialiai apjungti puošnioje I. Stravinskio (1882-1971) baleto muzikoje „Dviejų dalių pagoniškos Rusios gyvenimo vaizdai. Šventasis pavasaris“. 

Epochų sankirtos: Mozartas ir Prokofjevas Luko ir Annos Geniušų bei LVSO koncerte

Epochų sankirtos: Mozartas ir Prokofjevas Luko ir Annos Geniušų bei LVSO koncerte

2018-03-07, Leonidas Melnikas

Kovo 2 d. Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamas LVSO klausytojams padarė tikrą dovaną – visą vakarą scenoje buvo du puikūs pianistai Lukas ir Anna Geniušai, skambėjo vien tik fortepijoniniai koncertai. Pirmoje dalyje buvo Mozartas: Anna Geniušienė skambino Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 25 C-dur bei kartu su Luku Geniušu atliko Koncertą dviem fortepijonams ir orkestrui F-dur. Po pertraukos soliuojant Lukui Geniušui skambėjo Prokofjevo Koncertas Nr. 3 C-dur.

„Post futurum“: Dr. J. Basanavičius stipresnis už dr. Faustą....

„Post futurum“: Dr. J. Basanavičius stipresnis už dr. Faustą....

2018-03-04, Robertas Žemeckas

Sulaukę valstybės atkūrimo 100-mečio sulaukėme ir šį šimtmetį įprasminančios nacionalinės operos. Prie šio pastatymo darbavosi net keturi Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai – libreto autorius Sigitas Parulskis, režisierius Oskaras Koršunovas, scenografas Gintaras Makarevičius ir dirigentas Robertas Šervenikas. Ypač pirmųjų trijų vardai tarsi signalizavo apie tai, kad sulauksime žanro tradicijoms nepaklūstančių kūrybinių sprendimų.

"Post futurum" - pirmieji įspūdžiai: premjera!

"Post futurum" - pirmieji įspūdžiai: premjera!

2018-03-02, MB inf., Renata Baltrušaitytė

Operos veiksmą kažkur Visatos platybėse pradeda Dievas (premjeroje jį dainuoja Liudas Norvaišas) ir Šėtonas (Mindaugas Jankauskas). Jie nusprendžia statyti operą Lietuvos istorijos motyvais.

GLORIA LIETUVAI: Pasilieka tikėjimas, viltis ir meilė

GLORIA LIETUVAI: Pasilieka tikėjimas, viltis ir meilė

2018-02-16, Audronė Žigaitytė

„Gloria Lietuvai!“ – vasario 16-ąją aidėjo visos Lietuvos varpai, iš pagrindinio valstybės teatro sklisdami jau ne tik po visą Lietuvą, ne tik radijo, bet ir televizijos, interneto eteriu skriedami per visą pasaulį, skelbdami: atkurtai valstybei – 100! Ar mums tebėra svarbu tai, dėl ko dirbo, aukojosi ir kuo anomis dienomis tikėjo mūsų proseneliai, seneliai ir tėvai?

„De profundis“ – Lietuvos kamerinis orkestras ir Sergejus Krylovas

„De profundis“ – Lietuvos kamerinis orkestras ir Sergejus Krylovas

2018-02-09, Tomas Bakučionis

2018-ųjų vasario 7-oji Nacionalinėje filharmonijoje. Iki Valstybės 100-mečio minėjimo lieka vos daugiau nei savaitė. Į šiai datai skirtų renginių srautą įsijungė ir Nacionalinės filharmonijos kolektyvai, o Lietuvos kamerinio orkestro (LKO) vasario 7-osios koncertą galima pavadinti ne tik iškilmingu „De profundis“, bet ir savotiška Lietuvos muzikinės kultūros vizitine kortele.

„Turangalila“: meilės dovana keliavo per Lietuvą

„Turangalila“: meilės dovana keliavo per Lietuvą

2018-02-02, Kotryna Lukošiūtė

Sausio 31 d. Klaipėdos koncertų salėje, vasario 1 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje ir vasario 2 d. Vilniaus kongresų rūmuose vyko Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro 29-ojo gimtadienio koncertai. Sausakimšose nei dydžiu, nei akustika tokios apimties kūriniams nepritaikytose salėse skambėjo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje retai atliekama Olivier Messiaeno simfonija „Turangalila“. Didžiulį trigubos sudėties orkestrą kompozitorius papildė daugybe mušamųjų instrumentų, ano laiko naujove Marteno bangomis ir fortepijonu, kuris, pasak autoriaus, skirtas „papuošti orkestrui girliandomis, kadencijomis ir paukščių balsais“. Šiais instrumentais orkestro gimtadienio ture skambino Alexanderis Paleyˊus (fortepijonas) ir Bruno Perrault (Marteno bangos). Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui dirigavo jo įkūrėjas ir meno vadovas Gintaras Rinkevičius.

Europietiškai lietuviškas M. Urbaičio ir M. Rimeikio „Procesas“

Europietiškai lietuviškas M. Urbaičio ir M. Rimeikio „Procesas“

2017-12-20, Audronė Žiūraitytė

Nors kompozitoriaus M. Urbaičio simpatijos amerikietiškajam minimalizmui nuo seno akivaizdžios, jos tapo neatskiriama jo autentiškos raiškos dalimi, būdingos ir abiems jo baletams – „Acid City“, pastatytam 2002-aisiais, ir šių metų opusui – „Procesas“ (premjera 2017 gruodžio 1). 

Profesorė Veronika Vitaitė iškilmingai atsisveikino su LMTA

Profesorė Veronika Vitaitė iškilmingai atsisveikino su LMTA

2017-12-16, MB inf.

Veronikos Vitaitės garbei gruodžio 15 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyko unikalus koncertas, kuriame pasirodė visas Lietuvos pianistų elitas.

Šventė Antanui Budriūnui atminti

Šventė Antanui Budriūnui atminti

2017-12-16, Lina Dumbliauskaitė Jukonienė

Gruodžio 12 d. LMTA Didžiojoje salėje buvo paminėtas profesoriaus Antano Budriūno, ilgamečio akademijos pedagogo jubiliejinis šimtas penkioliktasis gimtadienis (1902 – 1966). 

Skaityti Nietzschę iš … natų

Skaityti Nietzschę iš … natų

2017-12-06, Edita Grudzinskaitė

Kauno valstybinės filharmonijos repertuare akys užkliūna už koncerto pavadinimo ir dar kartelį pasitikrina, ar neapsigavo. Baltu ant juodo parašyta: „Moteris, muzika ir Nietzsche”. Filosofo ar lektoriaus pavardės šalia nėra. Kaip gi tuomet didžiojo filosofo pavardė atsidūrė lapkričio mėnesio repertuare? Paaiškėja, kad tai Giedriaus Prunskaus (baritonas) ir Jonės Punytės (fortepijonas) muzikinė staigmena klasikinės muzikos mylėtojams.

Dar kartą „Kosminis Čiurlionis“

Dar kartą „Kosminis Čiurlionis“

2017-12-05, MB inf.

Gruodžio 3 dieną „Vaidilos klasika“ dar kartą pristatė atnaujintą projektą „Kosminis Čiurlionis“, kurį atliko Petras Vyšniauskas (saksofonas), Olegas Molokojedovas (klavišiniai), Aleksandra Žvirblytė (fortepijonas) ir Kornelijus Jaroševičius (vaizdo projekcijos). Programoje skambėjo M. K. Čiurlionio kūriniai, du C. Debussy preliudai („Pėdos sniege“ ir „Fejerverkas“) bei A. Remėsos „Stigmos“.

Skambina Paulius Anderssonas

Skambina Paulius Anderssonas

2017-12-04, Rita Bieliauskienė

„Vaidilos“ teatro salėje imtasi misijos pristatyti įdomius menininkus, augančią atlikėjų pamainą. Puikios akustikos, labai jaukioje kamerinėje erdvėje spalio 22 d. koncertavo dvylikos tarptautinių konkursų laureatas, jaunuoju talentu pagarsintas, pianistas Paulius Anderssonas.