Naujienos

Dešimties dienų kelionė profesinio meistriškumo link

Dešimties dienų kelionė profesinio meistriškumo link

2018-08-10, Edita Grudzinskaitė, Andrius Kasparaitis, Ramutė Šimukauskaitė

2018-ųjų Birštono vasaros menų akademija (dienoraštis). Anonsuodama Birštono vasaros menų akademiją šio tradicinio renginio iniciatorė ir siela prof. Audronė Žigaitytė-Nekrošienė sakė: „Gali būti tik gerai arba dar geriau“. Į dešimties dienų muzikinę kelionę leistasi jau šeštą kartą, tad profesorės teiginys buvo grįstas akademijos sėkmingos penkerių metų veiklos patirtimi.

Operetės „Kandidas“ premjera: satyra kovojama prieš banalų humorą

Operetės „Kandidas“ premjera: satyra kovojama prieš banalų humorą

2018-08-05, Mb.info

„Kad ir kaip būtų blogai, sakai, kad yra gerai“,- ragina Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjerinės operetės „Kandidas“ herojus. Optimizmu trykštanti XXI operos ir simfoninės muzikos festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ premjera „Kandidas“ pasakojanti apie „naivumą iki skausmo“ rugpjūčio 3-ią pristatyta Nidoje, o rugpjūčio 4-ą Klaipėdos dramos teatre.

Asmik Grigorian „Salomėjos“ triumfas (su vaizdo įrašų galerija)

Asmik Grigorian „Salomėjos“ triumfas (su vaizdo įrašų galerija)

2018-07-31, Mb.info

Pastaruoju metu nemažai kalbėjusi apie darbą vardan kokybės ir garso, atmintyje įstrigusio dar nuo vaikystės kelionių su tėvais po garsiausius operos teatrus, prieš kelias dienas Asmik Grigorian atvertė savo pasakojime nepaprastai svarbų puslapį. Po „Salomėjos“ premjeros prestižiniame Zalcburgo operos festivalyje, jau kitą rytą buvo paskelbta: dabar ji yra pasaulinė žvaigždė. Stebėję generalinę repeticiją pasakoja, jog nuo aplodismentų Asmik buvo galima apkursti, o po pirmosios premjeros, atėjęs nusilenkti žymusis italų režisierius Romeo Castellucci, puolė ant kelių prieš lietuvių sopraną.

Alytaus MM orkestras SVAJONĖ Vilniuje

Alytaus MM orkestras SVAJONĖ Vilniuje

2018-06-22, Tomas Bakučionis

Tradiciniuose antradieniniuose koncertuose Šv. Kazimiero bažnyčioje be vargonininkų neretai išgirsime įvairių muzikos kolektyvų ir ansamblių. Tačiau tokį gausų jaunųjų muzikų orkestrą – tikrai retai. Gegužės 15-ąją pasirodė Alytaus muzikos mokyklos orkestras „Svajonė“.

Teatrališkasis barokas su Rūta Vosiliūte

Teatrališkasis barokas su Rūta Vosiliūte

2018-06-08, Tomas Bakučionis

LDK valdovų rūmų Didžioji renesansinė menė jau tapo nuolatine visų mūzų buveine. Birželio 5-ąją čia turėjome išskirtinę progą pasiklausyti baroko muzikos koncerto „Dramma da Capo“ (Drama nuo pradžių), kuris tarsi tapo ir pagrindinės koncerto solistės Rūtos Vosyliūtės doktorantūros studijų apibendrinimu. Galima tik pasidžiaugti, kad Lietuvoje pamažu gausėja profesionaliai baroko muzikos interpretavimą, juolab baroko vokalo meną studijavusiųjų gretos.

Pirmasis Vilniaus festivalio-2018 koncertas

Pirmasis Vilniaus festivalio-2018 koncertas

2018-06-05, Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Iš trijų imponuojančių, šiame Vilniaus festivalyje pasirodysiančių moterų – Vivica Genaux buvo pirmoji. Festivalis prasidėjo šios Europoje žinomos dainininkės, koloratūrinio soprano, parengta baroko epochos muzikos programa. Vivica Genaux koncertavo su šia stilistika besigilininančiu kameriniu orkestru „Les accents“. Jo meno vadovas ir solistas – smuikininkas Thibault Noally. Koncerto programoje išgirdome dviejų autorių – Georgo Friedricho Händelio ir Alessandro Scarlatti kūrinius.

Vilniaus festivalis 2018. Dienoraštis

Vilniaus festivalis 2018. Dienoraštis

2018-06-01, MB inf.

Vienas reprezentatyviausių Lietuvos muzikos kultūros renginių – ypatingą tarptautinį pripažinimą pelnęs Vilniaus festivalis. 22-asis festivalis vyks birželio 3–19 d., jame išgirsime aštuonias originalias programas.

28-jo „Kaunas Jazz“ štrichai:  prasiplėtusi geografija ir espresso puodelis

28-jo „Kaunas Jazz“ štrichai: prasiplėtusi geografija ir espresso puodelis

2018-05-12, Tomas Bakučionis

Paskutinįjį balandžio savaitgalį jau dvidešimt aštuntąjį pavasarį Kauno gatvės ir svarbiausios renginių salės užsipildė džiazo muzika ir šurmuliuojančiais klausytojais, šiaip žioplinėtojais ir gausiu būriu fotografų, fiksuojančių Festivalio įvykius. Tačiau šiųmetis „Kaunas Jazz“, lyginant su ankstesniaisiais dar prasiplėtė laike ir erdvėje. Festivalio organizatoriai niekada nestokojo fantazijos rasdami naujas erdves Festivalio renginiams.

Pabaigos koncertui – Gustavo Mahlerio Pirmoji

Pabaigos koncertui – Gustavo Mahlerio Pirmoji

2018-05-12, Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Gintaras Rinkevičius ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras gegužės 11 d. baigė ilgąjį koncertų sezoną. Paskelbti LVSO vasaros festivalio koncertai atvirose miesto erdvėse. Pirmasis – VRM kieme, skambės Carlo Orffo „Carmina burana“. Viliuosi, kad įvardijau teisingai ne kokios nors kompozicijos pavadinimą, bet autorinį darbą. Deja, sekant „popsine“ tradicija autoriai pamirštami.

Orkestro muzikos koncertas „Dviem“

Orkestro muzikos koncertas „Dviem“

2018-05-08, Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Gegužės 5 d. Lietuvos koncertų sezoną bebaigdamas Nacionalinis simfoninis orkestras klausytojams pateikė puikią dovaną. 2017 m. pavasarį Vilniuje, filharmonijos salėje girdėjome 2015 m. Kopelhagoje vykusio tarptautinio Nikolajaus Malko dirigentų konkurso laureatą taivanietį Tung-Chieh Chuangą. Džiaugėmės ir šį kartą puikiai parengusiu naują programą. 

„Korsarų“ pastatymų procesas nuošalėje nepaliko Vilniaus

„Korsarų“ pastatymų procesas nuošalėje nepaliko Vilniaus

2018-05-08, Audronė Žiūraitytė

Lietuvos Nacionaliniame Operos ir Baleto teatre balandžio 27–ąją įvyko legendinio romantinio baleto „Korsaras“ premjera. 

Giedriaus Kuprevičiaus sveikinimas LMS suvažiavimui

Giedriaus Kuprevičiaus sveikinimas LMS suvažiavimui

2018-04-19, Giedrius Kuprevičius

Suvažiavimas yra proga išreikšti kolektyvinę mūsų cecho poziciją. Dabar net ir dešimties sunerimusių inteligentų balsas negirdimas, tad gal negirdintys išgirs kelių šimtų balsų chorą? Gal garbingose kėdėse sėdintys suvoks, kad be aukštosios muzikos, dailės, teatro, literatūros neišsilaiko nei viena valdžia, nei viena valstybė. Žlunga ji ir be normalios kultūrinės, muzikinės edukacijos. Neturėtume tapti tokio likimo įkaitais. 

Tradicijos galia ir pavojus, arba Kaip statomos operos

Tradicijos galia ir pavojus, arba Kaip statomos operos

2018-04-06, Junija Galejeva

Pastaruoju metu tarp teatralų ir teatro gerbėjų sklando nerimastingos diskusijos apie įspūdį turėjusių mizanscenų, scenografijos ar kostiumų detalių atsikartojimą kituose pastatymuose. Ar tai - plagiatas? 2002 metų 5-6 "Muzikos barų" numeryje publikavome puikų Junijos Galejevos straipsnį apie Lecho Majewskio "Karmen" pastatymą LNOBT. Regis, aktualumo jis neprarado ir nūdienos kontekste.  

„Armonas-Uss Duo“: gaidos savaime nėra meno kūrinys

„Armonas-Uss Duo“: gaidos savaime nėra meno kūrinys

2018-04-06, Daiva Tamošaitytė, Evelina Joteikaitė

Violončelininkas Rimantas Armonas ir pianistė Irena Uss-Armonienė žinomi kaip muzikinis duetas Armonas–Uss. Jis šiemet mini kūrybinės veiklos 40-metį. Ta proga Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje Vilniuje surengtas koncertas „Lietuviškas rapsodas“ buvo išskirtinis ne tik bendrais kūrybos metais, bet ir tuo, kad jame skambėjo vien Lietuvos kompozitorių muzika. Duetui paskirta 2017 metų Vyriausybės kultūros ir meno premija.   

XX Birštonas JAZZ dienoraštis (III)

XX Birštonas JAZZ dienoraštis (III)

2018-03-31, Tomas Bakučionis

Paskutinė diena Birštono Jazz‘e visada atsineša tam tikrą nostalgijos ir liūdesio gaidelę – štai jau baigiasi džiazo šventė ir vėl lauksime dvejus metus kitos. Jubiliejiniame Festivalyje buvo prisiminti ir tie, kurie jau nebepasirodys Birštono scenoje – nebestos diriguoti Kauno bigbendui Romualdas Grabštas, nebeišgirsime nepamirštamų Gintauto Abariaus improvizacijų, nei Aleksandro Fedotovo sodraus saksofono, liko jų įrašai ir džiazuomenė saugo jų atminimą, ir tai yra savaip šilta ir miela, kad Jų dvasia lieka čia, Birštone.