Naujienos

Darius Užkuraitis: „Muzikiniame sporte objektyvumo nėra“

Darius Užkuraitis: „Muzikiniame sporte objektyvumo nėra“

2019-12-06, Rūta Giniūnaitė, nuotraukos - Ryčio Šeškaičio

Jo balsą galbūt pažįstate iš nacionalinės „Eurovizijos“ konkurso, LRT OPUS ar LRT RADIJO stočių, „Vilnius Mama Jazz“ festivalio ar kitų projektų. Nesuklysiu sakydama, jog tai vienas iš nedaugelio muzikos ekspertų Lietuvoje, išmanančių ne tik muzikinę istoriją, bet ir dabartinės industrijos ypatumus. Tai muzikologas D. Užkuraitis, kas savaitę perklausantis šimtus naujų albumų ir atrenkantis įdomiausius radijo klausytojų ausims.

„Vilniaus Halka“. Moniuškos šedevro atgimimas

„Vilniaus Halka“. Moniuškos šedevro atgimimas

2019-12-06, Audronė ŽIGAITYTĖ

Varšuvos kamerinė opera 2019 m. gruodžio 3 d. Lietuvos rusų dramos teatre parodė Stanislavo Moniuškos „Vilniaus Halką“, t. y. tą operos redakciją, kurią 1847 metais Vilniuje užbaigė Stanislavas Moniuška ir kuri 1848 m. sausio 1 d. pirmą kartą buvo parodyta Miulerių name (Vokiečių g.), o 1854 m. kukliai pastatyta dabartinės Vilniaus rotušės pastate įsikūrusiame teatre.

Patirti pasaką šokant

Patirti pasaką šokant

2019-12-04, Audronė ŽIŪRAITYTĖ

Eduardas Balsys manė, kad choreografai patys turi būti suinteresuoti gera tema, kuri atitiktų žanro specifiką, jie galėtų nurodyti kompozitoriui tikrąjį kelią. „Vis dėlto patartina kreiptis į kompozitorių simfonistą, nes baleto muzika yra simfoninė su aiškiais dramaturginiais akcentais, spalvingai orkestruota. Kadangi aš jaučiuosi esąs simfonistas iš prigimties, niekieno neskatinamas kadaise pasiryžau rašyti baletą. Įgijęs tam tikros patirties, pritariu nuomonei, kad gerą baletą parašyti sunkiau nei operą“[4].

XX a. rapsodija. Petras Geniušas ir „Trimitas“

XX a. rapsodija. Petras Geniušas ir „Trimitas“

2019-11-27, Daiva Tamošaitytė

Tokiu pavadinimu lapkričio 8 dieną vyko koncertas Vilniuje, Kongresų rūmuose. Trijų iškilių kompozitorių, eksperimentavusių su naujais XIX-XX amžių sandūroje pučiančiais estetikos vėjais, urbanistine stilistika, džiazo improvizacijomis, kūrybą programos sumanytojai apjungė į vientisą teatralizuotą koncertą – „XX a. rapsodiją“. Skambėjo Eriko Satie „Gimnopedijos“ ir „Paradas“ (versiją pučiamųjų orkestrui aranžavo Guusas Dohmenas), Igorio Stravinskio „Juodmedžio koncertas“ („Ebony Concerto“) ir George‘o Gershwino „Mėlynoji rapsodija“. Orkestrui talkino solistai Rimvydas Savickas (klarnetas) ir Petras Geniušas (fortepijonas).

„Piligrimo“ kelionė per Lietuvą

„Piligrimo“ kelionė per Lietuvą

2019-11-13, Mb.info

IX tarptautinis šv. Jokūbo sakralinės muzikos festivalis, jau trečius metus dedikuojamas Šv. Jokūbo keliui (Camino de Santiago), šiemet pristatė išskirtinę premjerą chorui ir elektronikai – oratoriją „Piligrimas“. Kūrinys šiandien taip skubantį, vidinių konfliktų slegiamą žmogų atsakymų į amžinuosius būties, gyvenimo prasmės klausimus skatina ieškoti dvasinėje savęs pažinimo kelionėje.

Šviesos spindulėlis žengiant į tamsiąją metų dalį

Šviesos spindulėlis žengiant į tamsiąją metų dalį

2019-11-12, Mb.info

Visų šventųjų dienos proga choras „Polifonija“ sukvietė klausytojus į tradicinį koncertų ciklą „Būk šviesa“. Koncertai vyko Naujosios Akmenės Šv. Dvasios atsiuntimo bažnyčioje ir Šiaulių Petro ir Pauliaus katedroje. Šiais metais akcentuotas dirigentės Raimondos Skabeikaitės debiutas.

Stanislavui Moniuškai – 200. Tarptautinis simpoziumas Baltarusijoje

Stanislavui Moniuškai – 200. Tarptautinis simpoziumas Baltarusijoje

2019-11-11, Mb.info

2019 m. rugsėjo 18–19 dienomis Baltarusijoje vyko tarptautinis simpoziumas, skirtas Stanislavo Moniuškos 200-osioms gimimo metinėms. Simpoziumas buvo 3 dalių: Tarptautinė mokslinė konferencija „Stanislavas Moniuška – nuo Ubelio iki Varšuvos“, S. Moniuškos vargonų ir vokalinės muzikos koncertas ir Koncertas-diskusija „Moniuškos laikas“, kartu ir simpoziumo rezultatų aptarimas.

Baltijos gitarų festivalio dešimtmetis

Baltijos gitarų festivalio dešimtmetis

2019-09-30, Eglė Gudžinskaitė

Šiemet jau jubiliejinis dešimtasis festivalis klasikinės gitaros pasaulyje drąsiai pristatomas kaip vienas svarbiausių šiam instrumentui skirtų renginių ne tik Lietuvoje, bet ir visame Baltijos regione. Festivalio organizatoriai – Baltijos gitarų kvartetas – nuo pat pirmojo koncerto 2009 m. vasarą turėjo labai aiškią viziją: pristatyti geriausius nūdienos klasikinės gitaros atlikėjus. Ilgainiui festivalį, kuris pastaraisiais metais reziduoja Birštone, papildė ir įvairi edukacinė veikla, apimanti tarptautinį klasikinės gitaros konkursą, seminarus, kviestinių žvaigždžių meistriškumo pamokas, netgi gitaros parodas ir pažintis su instrumentų meistrais.

Kintų muzikos festivalis‘19: platūs užmojai

Kintų muzikos festivalis‘19: platūs užmojai

2019-09-02, Paulina Nalivaikaitė

Šiemet kaip niekada daug koncertų surengęs VIII Kintų muzikos festivalis siūlė renginius tiek tradicijų gerbėjams, tiek modernios ar pačios naujausios muzikos ištroškusiems. Beveik mėnesį Kintuose ir aplinkiniuose miesteliuose skambėjo įvairiausių žanrų ir sudėčių muzika, kurią atliko charizmatiški ir profesionalūs atlikėjai.

Melancholiškoji Alina Orlova ir ošiantis miškas miesto viduryje

Melancholiškoji Alina Orlova ir ošiantis miškas miesto viduryje

2019-08-22, Rūta Giniūnaitė

Prieš 11 metų pasirodė debiutinis A. Orlovos albumas „Laukinis šuo dingo“. Dainomis ji tuomet žydėjo aguona, mėnulyje glostė drakonus, laumžirgių sparnais klijavo sienas. Dabar Alinos muzikoje – naujas etapas, kuriuo norisi dalintis. Retai rengianti muzikinius pasimatymus Alina drėgną trečiadienio vakarą tokį surengė Užupio viduryje.

Klaipėdoje liejosi lūpinės armonikėlės trelės

Klaipėdoje liejosi lūpinės armonikėlės trelės

2019-08-12, Žaneta Skersytė

Lietingą šeštadienio vakarą koncerte „Vasaros nakties muzika“ skambėjo retai girdimas simfoninio orkestro ir lūpinės armonikėlės tandemas.

Ukrainos baleto žvaigždės sužavėjo Klaipėdos publiką

Ukrainos baleto žvaigždės sužavėjo Klaipėdos publiką

2019-08-10, Žaneta Skersytė

Baleto pasirodymų išsiilgę žiūrovai Žvejų rūmuose kėlė audringus ovacijų bangas: festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ Klaipėdon bendram gala koncertui pakviestų Ukrainos T. Ševčenkos nacionalinio operos ir baleto teatro bei Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro šokėjų pasirodymas abejingų nepaliko.

„Atsarginio kelio muzika“ išvaikė demonus ir atskleidė naujus talentus

„Atsarginio kelio muzika“ išvaikė demonus ir atskleidė naujus talentus

2019-08-09, Žaneta Skersytė

Esame įpratę Vladimiro Konstantinovo vadovaujamą Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chorą girdėti teatruose ir koncertų salėse. Tačiau praėjusio penktadienio vakarą jis pirmą kartą pasirodė uostamiesčio muzikiniame klube „Jazzpilis“: čia vyko festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ koncertas „Atsarginio kelio muzika“.

„Solo Ansamblis“ gyvai: nerimas ir tamsa, kuria reikia mėgautis

„Solo Ansamblis“ gyvai: nerimas ir tamsa, kuria reikia mėgautis

2019-07-19, Rūta Giniūnaitė

Ketvirtadienio vakarą Valdovų kieme vykęs „Solo Ansamblio” pasirodymas atvėrė kitą festivalio „Midsummer“ pusę. Muzikinis potyris „ILIUZIJA“ po atvirumi dangumi nebuvo vien tik koncertas – tai psichodelinių šviesų, liūdnos diskotekos, svaigių dūmų, tirštos tamsos ir užmerktų akių kelionė Vilniaus širdyje.

„Midsummer Vilnius“ pradžia: „Queen“ dainos Vilniuje ir širdyje

„Midsummer Vilnius“ pradžia: „Queen“ dainos Vilniuje ir širdyje

2019-07-16, Rūta Giniūnaitė

Elegantiškas miesto festivalis „Midsummer Vilnius“ šiemet atidarytas Manto Jankavičiaus pasirodymu ir legendinės britų grupės „Queen“ grupės dainomis. Gerai žinomi praėjusio šimtmečio roko himnai prikelti gyvenimui naujai ir buvo akompanuojami į sceną atgabentų vargonų. „Atėjome ne šiaip koncertėlio Palangos estradoje pasiklausyti, o pačių queenų!” – jau vakaro pradžioje teigė Mantas. Bet ar tikrai gavome tai, ko susirinkome?