Naujienos

„Solo Ansamblis“ gyvai: nerimas ir tamsa, kuria reikia mėgautis

„Solo Ansamblis“ gyvai: nerimas ir tamsa, kuria reikia mėgautis

2019-07-19, Rūta Giniūnaitė

Ketvirtadienio vakarą Valdovų kieme vykęs „Solo Ansamblio” pasirodymas atvėrė kitą festivalio „Midsummer“ pusę. Muzikinis potyris „ILIUZIJA“ po atvirumi dangumi nebuvo vien tik koncertas – tai psichodelinių šviesų, liūdnos diskotekos, svaigių dūmų, tirštos tamsos ir užmerktų akių kelionė Vilniaus širdyje.

„Midsummer Vilnius“ pradžia: „Queen“ dainos Vilniuje ir širdyje

„Midsummer Vilnius“ pradžia: „Queen“ dainos Vilniuje ir širdyje

2019-07-16, Rūta Giniūnaitė

Elegantiškas miesto festivalis „Midsummer Vilnius“ šiemet atidarytas Manto Jankavičiaus pasirodymu ir legendinės britų grupės „Queen“ grupės dainomis. Gerai žinomi praėjusio šimtmečio roko himnai prikelti gyvenimui naujai ir buvo akompanuojami į sceną atgabentų vargonų. „Atėjome ne šiaip koncertėlio Palangos estradoje pasiklausyti, o pačių queenų!” – jau vakaro pradžioje teigė Mantas. Bet ar tikrai gavome tai, ko susirinkome?

Nuo Martyno Rimeikio „Proceso“ čekams per nugaras bėgo šaltas prakaitas

Nuo Martyno Rimeikio „Proceso“ čekams per nugaras bėgo šaltas prakaitas

2019-07-04, Renata Baltrušaitytė

LNOBT baleto trupės spektaklis „Procesas“, birželį parodytas tarptautiniame festivalyje „Dance Brno 2019“, palankiai įvertintas šokio žinovų. Garsi Čekijos šokio pedagogė ir kritikė Ivana Kloubkova operos ir baleto naujienų tinklalapyje „Operaplus.cz“ publikavo Martyno Rimeikio spektaklio recenziją.

“Vox Juventutis” – gaivus muzikinis vieno kąsnio sumuštinis

“Vox Juventutis” – gaivus muzikinis vieno kąsnio sumuštinis

2019-06-16, Edita Grudzinskaitė-Gruodis

Pasitinkant vasarą Vilniuje ir Kaune nuskambėjo XIII jaunųjų kompozitorių chorinių kūrinių konkurso „Vox Juventutis“ finaliniai koncertai. Šis projektas žavi puikiai surasta forma: kompaktiška, keliaujančia ne į plotį, bet į gylį ir aukštį. Jis dovanoja nuostabias patirtis ne tik kūrėjams, atlikėjams ir klausytojams, bet turi ir išliekamąją vertę. Konkurse nuskambėję kūriniai gyvena tolimesnį savo gyvenimą tiek Lietuvos, tiek užsienio chorų repertuaruose.

Sergejus Krylovas ir draugai

Sergejus Krylovas ir draugai

2019-06-11, Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Birželio 11 d. „Vilniaus festivalis“ tęsėsi Vilniaus universiteto Šv. Jonų bažnyčioje. Gausiai susirinkusiems ir entuziastingai orkestrą sutikusiems klausytojams buvo pasiūlyta paklausyti Vidmanto Bartulio ir Algirdo Martinaičio, Alfredo Schnittkes ir Giya Kanchelio muzikos. Koncerte dalyvavo išeiviai iš Rusijos: Odesos P. Stoliarskio mokyklos auklėtinis Pavelas Vernikovas, Maskvos konservatorijoje studijavęs pas S. Snitkovskį. Gavo gerą smuikavimo mokyklą. Jo žmona Svetlana Makarova taip pat Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos auklėtinė. Fortepijonu, Dainiaus Sverdiolo pateikiamu puikiu instrumentu skambino italė Gloria Campaner.

„Moniuška. Kompendiumas“ – muzikinis kompozitoriaus palikimas ir jo tyrimo problemos

„Moniuška. Kompendiumas“ – muzikinis kompozitoriaus palikimas ir jo tyrimo problemos

2019-06-10, Ryszard Daniel GOLIANEK, Lenkija

2019-uosius Lenkijos Senatas yra paskelbęs Stanislavo Moniuškos metais, tad kompozitoriaus 200-osioms gimimo metinėms paminėti skirta daug meno ir mokslo renginių. Palaikydama šią idėją Lenkų muzikos leidykla (Polskie Wydawnictwo Muzyczne) nusprendė išleisti knygą „Moniuška. Kompendiumas“ („Moniuszko. Kompendium“), skirtą kompozitoriaus gyvenimui ir darbams apžvelgti. Tai įvairių autorių 16 tekstų rinkinys, apimantis šiuos aspektus: 1) kompozitoriaus biografiją; 2) jo operinę kūrybą; 3) kitų žanrų muziką; 4) šiandieną ir reikšmę. Šiame pranešime pristatomi knygos tikslai, apimtis ir rezultatai.

Stanislaw Moniuszko's Symphonic Heritage in the Space of European Romanticism

Stanislaw Moniuszko's Symphonic Heritage in the Space of European Romanticism

2019-06-10, Olga Savitskaya (Belarus)

The creative personality of Stanislaw Moniuszko, an outstanding composer, conductor, musical and public figure, is perceived today, during the celebration of his 200th birthday, as a symbol uniting the cultural space of Belarus, Lithuania and Poland. Moniuszko's life can be divided into three, approximately equal periods, each being an important milestone not only in the composer's biography, but also in the history of the musical art of these three countries.

Stanislavo Moniuškos simfoninis palikimas romantizmo žanrų ir stiliaus erdvėje

Stanislavo Moniuškos simfoninis palikimas romantizmo žanrų ir stiliaus erdvėje

2019-06-10, Olga SAVICKAJA, Baltarusija

Kūrybinga Stanislavo Moniuškos – talentingo kompozitoriaus, dirigento, muzikinės visuomenės veikėjo – asmenybė jo 200-ųjų gimimo metinių minėjimo dienomis suvokiama kaip simbolis, vienijantis Baltarusijos, Lietuvos ir Lenkijos kultūrinę erdvę.

Moniuszko. Kompendium: the collection of knowledge about the composer and the problems of Moniuszko studies

Moniuszko. Kompendium: the collection of knowledge about the composer and the problems of Moniuszko studies

2019-06-10, Ryszard Daniel Golianek

The year 2019 was established by the Polish parliament as the Moniuszko’s year and many artistic and scientific events are being organized in order to celebrate the 200th anniversary of the composer’s birth. In accordance with this idea, the Polish Musical Edition has decided to publish Moniuszko: Compendium, a book devoted to life and work of the composer. Being a collected volume of 16 texts of various authors, Moniuszko: Compendium, edited by Ryszard Daniel Golianek, covers every aspect of the subject: 1) the composer’s biography; 2) his operatic output; 3) other genres of his music; 4) his significance and position. The article describes aims, scope, and results of this book, still being in print.

Stanislavo Moniuškos kūrybos lietuviškoji dimensija

Stanislavo Moniuškos kūrybos lietuviškoji dimensija

2019-06-10, Vida BAKUTYTĖ

Stanislovas Moniuška (Stanisław Moniuszko) – ryškus tautiškosios srovės Europos romantizmo muzikoje atstovas. Jo kūryba ir kita muzikinė veikla yra svarbus XIX a. Lietuvos muzikinio gyvenimo reiškinys, užimantis ypatingą vietą Lietuvos muzikos istorijoje. Reikšminga Lietuvai ir pačiam kompozitoriui buvo jo veikla Vilniuje 1840–1858 m.

The Lithuanian Dimension of Stanisław Moniuszko's Works

The Lithuanian Dimension of Stanisław Moniuszko's Works

2019-06-10, Vida Bakutytė

Stanisław Moniuszko is a distinguished representative of the national trend of the European Romanticism in music. His works and all further music activities are a phenomenon of paramount importance to the musical environment of Lithuania in the 19th century taking an exceptional part in the history of the Lithuanian music. Especially significant, both for Lithuania and the composer himself, was Moniuszko’s work in Vilnius.

Užmiršta Stanislavo Moniuškos Berlyno ir Vilniaus laikotarpių operinė kūryba: nuo išlikusių šaltinių iki šiuolaikinių spektaklių

Užmiršta Stanislavo Moniuškos Berlyno ir Vilniaus laikotarpių operinė kūryba: nuo išlikusių šaltinių iki šiuolaikinių spektaklių

2019-06-10, Grzegorz ZIEZIULA, Lenkija

Daugumoje prieinamų tyrimų nuodugnesnis pasakojimas apie Moniuškos meninius pasiekimus prasideda nuo operos „Halka“ premjeros Varšuvoje 1858 m. sausio 1 dieną. Tačiau kompozitorius jau ir anksčiau labai intensyviai dirbo muzikinio teatro srityje. Sunku pasakyti, kodėl pats Moniuška, gavęs darbą Varšuvoje, nebuvo suinteresuotas nei viešai pristatyti, nei skelbti, nei bent sukomplektuoti ar archyvuoti savo svarbiausių sceninių kūrinių.

The forgotten operatic works of Stanisław Moniuszko from the Berlin and Vilnus periods: from preserved sources to contemporary performances

The forgotten operatic works of Stanisław Moniuszko from the Berlin and Vilnus periods: from preserved sources to contemporary performances

2019-06-10, Grzegorz Zieziula, Poland

In most of the available studies, the detailed narrative about the artistic achievements of Stanisław Moniuszko practically starts from the Warsaw premier of Halka on 1 January 1858. Meanwhile, as early as in the 1840s, the composer had already worked very intensively in the field of musical theatre. It is difficult to determine why after receiving a position of music director of Warsaw opera, Moniuszko himself was not interested in public presentation, publication or even collection, integration and archiving of his earliest stage works.

Tarp operos ir vodevilio: Moniuškos Vilniaus–Minsko laikotarpio sceninių kūrinių žanriniai ypatumai

Tarp operos ir vodevilio: Moniuškos Vilniaus–Minsko laikotarpio sceninių kūrinių žanriniai ypatumai

2019-06-10, Svetlena NEMOHAJ, Baltarusija

Tyrinėjant vadinamąsias mažąsias Stanislavo Moniuškos operas, tarp daugelio istorinių ir teorinių problemų viena didžiausių – jų žanrinio apibūdinimo problema, kurioje glūdi gausybė terminologinių, analizės ir kultūrologinių aspektų. Dažniausiai pirmųjų kompozitoriaus teatrinių kūrinių žanras nusakomas apibendrintai (opera, operetė) arba traktuojamas labai skirtingai.

Between the Vaudeville and the Opera: Genre Features of Musical and Theater Works of Vilnius-Minsk period by Stanislaw Moniushko

Between the Vaudeville and the Opera: Genre Features of Musical and Theater Works of Vilnius-Minsk period by Stanislaw Moniushko

2019-06-10, Svetlena Nemahai

Among several historical and theoretical problems, one of the most complex and undeveloped in the study of the so-called "small" operas by S. Moniuszko is the problem of their genre definition, which has several terminological, analytical and cultural aspects. As a rule, the genre of the first theatrical works of the composer either outlines only in a general manner (for example, opera, operetta) or has significant discrepancies.