Naujienos

XX-ojo „Birštonas JAZZ“ dienoraščiai (II)

XX-ojo „Birštonas JAZZ“ dienoraščiai (II)

2018-03-26, Tomas Bakučionis

Šeštadienis Birštono Jazz visada prasideda penktadienį dėl to paties įžymiojo „džiamo“ kurhauze....

XX-ojo "Birštonas JAZZ" dienoraščiai (I)

XX-ojo "Birštonas JAZZ" dienoraščiai (I)

2018-03-25, Tomas Bakučionis

Tiems, kas primiršo laiko skaičiavimą džiaze arba jauniausiajai kartai, kurie to nežino, reikėtų paaiškinti, kad nuo 1980-ųjų, kiekvienais poriniais metais pavasarį visi keliai veda į jaukų, nedidelį, vos 2.5 tūkst. gyventojų turintį kurortą Birštoną, visų Lietuvos (ir jau ne tik) džiazo mylėtojų Birštono vardas kartojamas tarsi mantra, todėl ir Lietuvos džiazo kalendoriuje yra savitas laiko skaičiavimas.  

Laurie Anderson & Kronos Quartet – landfall albumo apžvalga

Laurie Anderson & Kronos Quartet – landfall albumo apžvalga

2018-03-20, Mindaugas Lukšas

Šių metų Vasario mėnesį buvo išleistas moderniosios klasikos muzikos albumas Laurie Anderson & Kronos Quartet - landfall, kuris jau spėjo sulaukti užsienio šalių kritikų liaupsių.

KLAIPĖDOS KAMERINIS ORKESTRAS: Nuo klasikos iki egzotikos

KLAIPĖDOS KAMERINIS ORKESTRAS: Nuo klasikos iki egzotikos

2018-03-19, Tomas Bakučionis

"Auksinio disko 2015" laureatas Klaipėdos kamerinis orkestras nėra dažnas svečias sostinėje. Orkestras buvo įsteigtas dar 1992 metais altininkės Liudos Kuraitienės, kuri jam ir vadovavo. Nuo 2009 –ųjų orkestrui ėmus vadovauti violončelininkui Mindaugui Bačkui, pastebimai kito orkestro grojimo maniera ir interpretaciniai prioritetai.

Dar kartą apie "Auksinių scenos kryžių" nominacijas

Dar kartą apie "Auksinių scenos kryžių" nominacijas

2018-03-17, Viktorija Miškūnaitė

Pasirodžius straipsniui, kuris Lietuvos muzikos bendruomenėje sukėlė daug debatų ir aistrų bei eilinį sykį nepagrįstai supriešino kultūrai neabejingą visuomenę, aš, kaip operos solistė, gerbianti savo darbo vietą - sceną ir šalį, kurioje gyvenu, negaliu ir neturiu teisės nereaguoti.

Lietuviškai latviška dovana Kovo 11-ajai versus „Post futurum“

Lietuviškai latviška dovana Kovo 11-ajai versus „Post futurum“

2018-03-13, Tomas Bakučionis

Šeštadienį, kovo 11-osios išvakarėse Nacionalinės filharmonijos salėje įvyko ko gero vienas prasmingiausių koncertų, koks galėtų vykti pažymint svarbias Lietuvos valstybės sukaktis. Nors šis koncertas oficialiai nebuvo dedikuotas nei Vasario 16-osios šimtmečiui, nei Kovo 11-ajai, tačiau neabejoju, kad koncerto klausytojai Nacionalinėje filharmonijoje tą vakarą patyrė kur kas didesnį dvasinį ir estetinį pasitenkinimą, nei tą patį vakarą nuėjusieji pamatyti/išgirsti trečiąjį premjerinį G. Sodeikos operos „Post Futurum“ spektaklį.

„Post futurum“ Ožio akimis

„Post futurum“ Ožio akimis

2018-03-10, Renata Baltrušaitytė

Igorio Stravinskio ”Šventasis pavasaris” atvėrė pavasariui vartus Varšuvoje ir Berlyne

Igorio Stravinskio ”Šventasis pavasaris” atvėrė pavasariui vartus Varšuvoje ir Berlyne

2018-03-09, Remigijus Vitkauskas

Paskutiniąją žiemos dieną Lenkijos sostinėje Varšuvoje spaudė trylikos laipsnių šaltukas, tačiau Filharmonijos didžiojoje salėje galinga polifonija aidėjo atbundančio pavasario paukščių bei kitokių Dievo sutvėrimų balsai, genialiai apjungti puošnioje I. Stravinskio (1882-1971) baleto muzikoje „Dviejų dalių pagoniškos Rusios gyvenimo vaizdai. Šventasis pavasaris“. 

Epochų sankirtos: Mozartas ir Prokofjevas Luko ir Annos Geniušų bei LVSO koncerte

Epochų sankirtos: Mozartas ir Prokofjevas Luko ir Annos Geniušų bei LVSO koncerte

2018-03-07, Leonidas Melnikas

Kovo 2 d. Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamas LVSO klausytojams padarė tikrą dovaną – visą vakarą scenoje buvo du puikūs pianistai Lukas ir Anna Geniušai, skambėjo vien tik fortepijoniniai koncertai. Pirmoje dalyje buvo Mozartas: Anna Geniušienė skambino Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 25 C-dur bei kartu su Luku Geniušu atliko Koncertą dviem fortepijonams ir orkestrui F-dur. Po pertraukos soliuojant Lukui Geniušui skambėjo Prokofjevo Koncertas Nr. 3 C-dur.

„Post futurum“: Dr. J. Basanavičius stipresnis už dr. Faustą....

„Post futurum“: Dr. J. Basanavičius stipresnis už dr. Faustą....

2018-03-04, Robertas Žemeckas

Sulaukę valstybės atkūrimo 100-mečio sulaukėme ir šį šimtmetį įprasminančios nacionalinės operos. Prie šio pastatymo darbavosi net keturi Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai – libreto autorius Sigitas Parulskis, režisierius Oskaras Koršunovas, scenografas Gintaras Makarevičius ir dirigentas Robertas Šervenikas. Ypač pirmųjų trijų vardai tarsi signalizavo apie tai, kad sulauksime žanro tradicijoms nepaklūstančių kūrybinių sprendimų.

"Post futurum" - pirmieji įspūdžiai: premjera!

"Post futurum" - pirmieji įspūdžiai: premjera!

2018-03-02, MB inf., Renata Baltrušaitytė

Operos veiksmą kažkur Visatos platybėse pradeda Dievas (premjeroje jį dainuoja Liudas Norvaišas) ir Šėtonas (Mindaugas Jankauskas). Jie nusprendžia statyti operą Lietuvos istorijos motyvais.

GLORIA LIETUVAI: Pasilieka tikėjimas, viltis ir meilė

GLORIA LIETUVAI: Pasilieka tikėjimas, viltis ir meilė

2018-02-16, Audronė Žigaitytė

„Gloria Lietuvai!“ – vasario 16-ąją aidėjo visos Lietuvos varpai, iš pagrindinio valstybės teatro sklisdami jau ne tik po visą Lietuvą, ne tik radijo, bet ir televizijos, interneto eteriu skriedami per visą pasaulį, skelbdami: atkurtai valstybei – 100! Ar mums tebėra svarbu tai, dėl ko dirbo, aukojosi ir kuo anomis dienomis tikėjo mūsų proseneliai, seneliai ir tėvai?

„De profundis“ – Lietuvos kamerinis orkestras ir Sergejus Krylovas

„De profundis“ – Lietuvos kamerinis orkestras ir Sergejus Krylovas

2018-02-09, Tomas Bakučionis

2018-ųjų vasario 7-oji Nacionalinėje filharmonijoje. Iki Valstybės 100-mečio minėjimo lieka vos daugiau nei savaitė. Į šiai datai skirtų renginių srautą įsijungė ir Nacionalinės filharmonijos kolektyvai, o Lietuvos kamerinio orkestro (LKO) vasario 7-osios koncertą galima pavadinti ne tik iškilmingu „De profundis“, bet ir savotiška Lietuvos muzikinės kultūros vizitine kortele.

„Turangalila“: meilės dovana keliavo per Lietuvą

„Turangalila“: meilės dovana keliavo per Lietuvą

2018-02-02, Kotryna Lukošiūtė

Sausio 31 d. Klaipėdos koncertų salėje, vasario 1 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje ir vasario 2 d. Vilniaus kongresų rūmuose vyko Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro 29-ojo gimtadienio koncertai. Sausakimšose nei dydžiu, nei akustika tokios apimties kūriniams nepritaikytose salėse skambėjo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje retai atliekama Olivier Messiaeno simfonija „Turangalila“. Didžiulį trigubos sudėties orkestrą kompozitorius papildė daugybe mušamųjų instrumentų, ano laiko naujove Marteno bangomis ir fortepijonu, kuris, pasak autoriaus, skirtas „papuošti orkestrui girliandomis, kadencijomis ir paukščių balsais“. Šiais instrumentais orkestro gimtadienio ture skambino Alexanderis Paleyˊus (fortepijonas) ir Bruno Perrault (Marteno bangos). Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui dirigavo jo įkūrėjas ir meno vadovas Gintaras Rinkevičius.

Europietiškai lietuviškas M. Urbaičio ir M. Rimeikio „Procesas“

Europietiškai lietuviškas M. Urbaičio ir M. Rimeikio „Procesas“

2017-12-20, Audronė Žiūraitytė

Nors kompozitoriaus M. Urbaičio simpatijos amerikietiškajam minimalizmui nuo seno akivaizdžios, jos tapo neatskiriama jo autentiškos raiškos dalimi, būdingos ir abiems jo baletams – „Acid City“, pastatytam 2002-aisiais, ir šių metų opusui – „Procesas“ (premjera 2017 gruodžio 1).