Naujienos

Kintuose ieškant menininkų rezidencijos veiklos esmės

Kintuose ieškant menininkų rezidencijos veiklos esmės

2017-09-06, Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Pabuvojusi drauge su pirmą kartą Pamaryje, Kintuose organizuotos rezidencijos dalyviais, bandžiau suvokti tokios veiklos esmę ir reikšmę.

Klaipėdoje – I tarptautinis violončelės festivalis ir konkursas

Klaipėdoje – I tarptautinis violončelės festivalis ir konkursas

2017-09-05, Rimantas Armonas

Pirmoji 2017 metų gegužės savaitė pateks į Lietuvos violončelės istoriją – Klaipėdoje surengtas I tarptautinis violončelės festivalis ir konkursas. Organizatoriai į Klaipėdą sukvietė per 300 muzikos, šokio, teatro, kino ir dailės meno atstovų iš 21 pasaulio šalies, 22 koncertinėse erdvėse surengė per 50 renginių, ir visuose svarbiausias vaidmuo buvo skirtas violončelei. Visi koncertai vyko ne pilnose, bet perpildytose salėse.

Penktoji Birštono akademija. Vis ryškiau šviečiantys pažinimo takai

Penktoji Birštono akademija. Vis ryškiau šviečiantys pažinimo takai

2017-09-04, Tomas Bakučionis, Gabrielė Sližytė

Birštono vasaros menų akademijos dienoraštis. Kai 2013 metais startavo Birštono vasaros menų akademija (BVMA), dar sunku buvo prognozuoti, kokiais keliais pasuks Muzikų sąjungos ir jos prezidentės Audronės Žigaitytės-Nekrošienės inicijuotas renginys. Šiemet liepos 28 – rugpjūčio 7 d. surengta jau penktoji BVMA, taigi – mažasis jubiliejus.

Massnet „Ieva“ suskambėjo Marijampolėje

Massnet „Ieva“ suskambėjo Marijampolėje

2017-07-04, Remigijus Vitkauskas

Šių metų paskutiniąją birželio mėnesio dieną marijampoliečiai šventė Šv. Jurgio menų festivalio uždarymą. Iškilmingo vakaro dirigentas – ilgametis Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro meno vadovas, pastaruoju metu – orkestro garbės dirigentas, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, profesorius Juozas Domarkas, solistai – Kristina Zmailaitė (sopranas), Edmundas Seilius (tenoras) ir Aurimas Raulinavičius (tenoras). Koncerte dalyvavo Lietuvos Nacionalinis simfoninis orkestras bei choras „Vilnius“.

Kaip skambėjo aukštoji nata Harmonijos soduose

Kaip skambėjo aukštoji nata Harmonijos soduose

2017-07-01, Laima Jonušienė

 Vilniaus festivalis 2017. Birželis Lietuvoje buvo drastiškų reformų metas. Dar neseniai valdančioji partija deklaravo kultūros prioritetą, tačiau netrukus paskelbė jai karą... Pranešta apie ketinimus mažinti kultūros finansavimą. Vilniaus festivalio dienomis staiga iš pareigų atleidžiamas Operos teatro vadovas G. Kėvišas.

Harmonijos sodų kvapai. Nuo klasikinio vokalo perlų iki japoniško cirko

Harmonijos sodų kvapai. Nuo klasikinio vokalo perlų iki japoniško cirko

2017-07-01, Tomas Bakučionis

XXI Vilniaus festivalio štrichai Vilniaus festivalio rengėjai, pristatydami 21-ąjį renginį, pasirinko lordo Yehudi Menuhino žodžius „suartinti tautas ir vienyti jas muzikos dvasia“ ir moto „Harmonijos sodai“. Tai žadėjo turinio ir formos darną, kurios, festivalio organizatorių teigimu, išsiilgęs visas pasaulis. Festivalio moto konsonavo ir su vieno iš dalyvių – italų baroko ansamblio „Il Giardino Armonico“ – pavadinimu.

Il Giardino Armonico

Il Giardino Armonico

2017-06-22, Paulina Nalivaikaitė

Vilniaus festivalyje - vargonų solo

Vilniaus festivalyje - vargonų solo

2017-06-22, Agnė Petruškevičiūtė

Nevienareikšmis šedevrų vakaras

Nevienareikšmis šedevrų vakaras

2017-06-15, Paulina Nalivaikaitė

Vizualus minimalizmas ir bel canto grožis

Vizualus minimalizmas ir bel canto grožis

2017-06-12, Paulina Nalivaikaitė

Tylos žavesys ir atspalviai

Tylos žavesys ir atspalviai

2017-06-08, Paulina Nalivaikaitė

Paldies, Elīna

Paldies, Elīna

2017-06-06, Paulina Nalivaikaitė

Ar Lietuva gali laimėti „Euroviziją“?

Ar Lietuva gali laimėti „Euroviziją“?

2017-05-02, Eimantas Gricius

Kiekvienais metais bene visas gegužės mėnuo įprastai būna dedikuotas tarptautiniam dainų konkursui – „Eurovizijai“. 2017 metai taip pat ne išimtis – jau 18–tąjį kartą į dainų konkursą deleguojame savo atstovą ginti, reprezentuoti ir parodyti Lietuvos muziką Europai. Kaskart, jį išlydėdami į dainų kovą dėl pirmos vietos, viltingai tikimės, kad gal šie metai mums bus sėkmingi ir atneš „aukso medalį“. Bet ar Lietuva iš tiesų gali paneigti visas įsišaknijusias nuostatas ir kada nors užimti pirmąją vietą didžiausiame Europos konkurse?

Baletas „Piaf“ – proceso ir rezultato akistata

Baletas „Piaf“ – proceso ir rezultato akistata

2017-05-01, Audronė Žiūraitytė

Teatras netampa muziejumi, yra gyvas, kai žiūrovui suteikia galimybę pamatyti įvairius, skirtingus veikalus, o teatro artistai įsisavindami įvairios stilistikos kūrinius plečia savo profesinį akiratį bei meisriškumą, kūrybiškai turtėja. Šiuo požiūriu LNOBT repertuaro patrauklumas laipsniškai didėja, įtraukus šiuolaikinius pasaulinio garso operos ir baleto pastatymus, užsienio bei lietuvių kompozitorių, režisierių, baletmeisterių darbus. Žymaus italų choreografo Mauro Bigonzetti baleto „Piaf“ premjera LNOBT balandžio 21 d. neabejotina šio proceso puošmena. Hanoveryje 2010 m. pastatytą baletą į mūsų sceną „perkelė“ choreografo asistentė, buvusi jo trupės solistė Macha Daudel (Prancūzija), šviesų ir dekoracijų dailininkas Carlo Cerri, šviesų dizaino bendraautorius Massimo Consoli (Italija), kostiumų dailininkai – pats choreografas Bigonzetti ir Ugnė Tamuliūnaitė.