Europa prisimenant Meistrą

Publikuota: 2021-07-20 Autorius: Ieva KANANAVIČIŪTĖ, Lukrecija STONKUTĖ
Europa prisimenant Meistrą

Lenkų kompozitorius Krzysztofas Pendereckis (1933–2020) – vienas originaliausių ir didžiausių XX a. II pusės – XXI a. pradžios kūrėjų, savo muzikoje įamžinęs dramatiškus praėjusio šimtmečio istorijos puslapius. Tarp žymiausių jo kompozicijų – „Rauda Hirošimos aukoms“ ir „Lenkiškasis requiem“.

Liepos 15 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Modestas Barkauskas) surengė koncertą, skirtą K. Pendereckio mirties metinėms paminėti. Koncertas „Krzysztofas Pendereckis: Europa prisimenant Meistrą“ (taip vakaro vedėja Rasa Murauskaitė išvertė kažkodėl anglišką renginio pavadinimą „Krzysztof Penderecki: Europe in Tribute to the Master“) buvo suorganizuotas bendradarbiaujant su Lenkijos kompozitorių sąjunga ir Lenkijos muzikos informacijos centru, kitais partneriais.

Prieš prasidedant koncertui sveikinimo žodį tarė Lenkijos kompozitorių sąjungos ir Lenkijos muzikos informacijos centro vadovas Mieczysławas Kominekas, jis padėkojo Lietuvai už gražią ir simbolišką partnerystę. K. Pendereckis buvo geras Lietuvos bičiulis, tad jo netektis skaudžiai palietė ir mūsų kūrėjų bendruomenę. Verta priminti, kad kompozitoriaus užmiesčio rezidencijoje Lusvavicuose 9-ojo dešimtmečio pradžioje rengtuose muzikos festivaliuose skambėjo ir jo užsakymu parašyti Broniaus Kutavičiaus, Osvaldo Balakausko, Felikso Bajoro opusai.

Šv. Kotrynos bažnyčioje girdėjome K. Pendereckio neoklasikinės stilistikos Simfonijetę styginių orkestrui, kompozitoriaus mokinių, taip pat jo vardo konkurso laureatų kompozicijas, lietuvės Ramintos Šerkšnytės opusą „De profundis“.

Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, diriguojamas Modesto Barkausko, meistriškai pagrojo K. Pendereckio Simfonijetę.

K. Pendereckio muzikinė kalba naujai atgimė jaunosios kartos lenkų kompozitorių muzikoje. Tuo galėjome įsitikinti klausydamiesi Wojciecho Kostrzewos Noveletės 16-ai styginių (1 vietą 3-iajame Krzysztofo Pendereckio tarptautiniame kompozitorių konkurse „Arboretum“ 2018 m.), K. Pendereckio studento Maciejaus Bałenkowskio Simfonijetės „Time is Ticking“ („Laikas tiksi“) styginių orkestrui (1 vieta kompozitorių konkurse „Sinfonietta per Sinfonietta“ 2018 m.), Andrzejaus Ojczenaszo kūrinio „Tech-uniques“ (1 vieta 5-ajame K. Pendereckio kompozitorių konkurse 2019 m.). Ypač įtraukianti buvo W Kostrzewos Noveletės 16-ai styginių energetika, klausytojui atsikvėpti neleido intensyvi M. Bałenkowskio Simfonijetė ,,Time is ticking“.

Matyt, neatsitiktinai K. Pendereckio atminimui skirtam koncertui buvo pasirinktas R. Šerkšnytės kūrinys ,,De profundis“: abu kompozitorius sieja tam tikri stilistiniai panašumai, stiprus dramatizmas, sonoristinės komponavimo technikos elementai.

Apibendrinant galima pasakyti, kad Meistrui skirtame koncerte skambėjo kokybiška kokybiškai atliekama muzika.

Susiję nuotraukų galerijos

Komentarai