Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia į pasaulinę „Fausto“ premjerą

Publikuota: 2020-12-22 Autorius: Žaneta Skersytė
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia į pasaulinę „Fausto“ premjerą

„Faustas“: pasaulinė premjera jau gruodžio 25-ąją

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia į Pasaulinę šokio spektaklio „Faustas“ premjerą. Pirmąją šv. Kalėdų dieną (gruodžio 25-ąją), 18.30 val., ji įvyks LRT Plius kanale. Tai choreografo Roberto Bondaros, muzikos vadovo ir dirigento Modesto Barkausko, scenografės Martynos Kander ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kolektyvo kūrybinis darbas.

Karantino įkarštyje išskirtiniu būdu pasaulį išvydęs šokio spektaklis „Faustas“ buvo nufilmuotas bei laukė tinkamo momento prisistatyti publikai. „Premjeros filmavimai Žvejų rūmuose laikantis aukščiausių saugumo reikalavimų vyko dvi dienas, nes meniniai kolektyvai buvo filmuojami atskirai, vengiant kontakto. Džiaugiamės tapę pirmi: televizinio formato premjeros Lietuvoje dar nėra buvę. Tegu tai bus dovana publikai Kalėdų proga ir nekantriai lauksime visų jūsų salėse, kai tik baigsis karantinas“,- sako Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.

Galimybė perskaityti Fausto mintis

„Faustas“ - dažnai pasaulio scenose statomas bei įvairiai interpretuojamas kūrinys. Choreografas R.Bondara šią J. W. Goethes istoriją mato savaip, daugiau dėmesio teikdamas dalykams, kurie svarbūs dabar gyvenantiems žmonėms bei publikai pažerdamas galimybių viską suprasti naujai. Istorija tarsi išnyra iš gyvenimą apmąstančio Fausto minčių, atsiskleidžia permatomų sienų apsuptoje scenoje bei nuskamba garsių kompozitorių muzikos fone. Spektaklį kūrė tarptautinė statytojų komanda: choreografas R.Bondara, muzikos vadovas ir dirigentas M.Barkauskas, scenografė M.Kander, vaizdo projekcijų dailininkė Jagoda Chalcińska, šviesų dailininkė Karolina Gębska. Tarptautinė ir šiandienos Klaipėdos muzikinio teatro baleto trupė: joje šoka iš Bulgarijos, Lenkijos, Italijos, Vokietijos teatrų atvykę šokėjai, Ukrainos Kijevo baleto mokyklos ir Serge’o Lifario choreografijos koledžo bei Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus absolventai. Bet turbūt ypatingiausias trupės bruožas – jaunystė ir kūrybinis alkis. Didelė dalis artistų, o taip pat ir pagrindinių partijų šokėjai – jauni, tik karjerą scenoje pradėję menininkai. Tad „Faustas“ savo turiniu ir forma tapo jiems tikrai svarbiu profesiniu išbandymu.

Jaunasis Faustas: aš pajutau jį!

Legendinį alchemiką ir mokslininką Faustą jaunystėje įkūnija baleto artistas Roman Semenenko. Pasak jo – jaunasis Faustas – žmogus, ieškantis gyvenimo prasmės. „Man kartu su savo herojumi teko išgyventi ir pajausti visus jaunystės džiaugsmus bei nusivylimus. Pradžioje atrodė, kad man, devyniolikmečiui, bus neįmanoma tai suprasti, įkūnyti. Kuriant šį vaidmenį man labai padėjo choreografo R.Bondaros ir visų Muzikinio teatro baleto trupės narių sukurta spektaklio atmosfera. Aš pajutau Faustą! Ar man pavyko tai, kas atrodė neįmanoma? Manau, kad taip. Nors publika dėl karantino apribojimų spektaklio premjerą išvys per Lietuvos televiziją, ir aš vis dar truputį jaudinuosi. Tikiuosi, kad tą užsimezgusį ryšį tarp manęs ir Fausto žiūrovai pajaus. Tikiu, kad man pavyko perteikti tai, ką į Faustą sudėjo R.Bondara ir J.W.Goethe“,- tikina R.Semenenko.

Margarita: scenoje pamiršau, kad tai spektaklis

Margaritos partijos atlikėja Oleksandra Borodina sako, kad tai pirmas pagrindinis vaidmuo jos karjeroje, tad ėmėsi jo su didele atsakomybe. „Esu labai dėkinga Muzikiniam teatrui už pasitikėjimą“,- sako ji.

Anot O.Borodinos, Margarita – kukli, jauna mergaitė, tikinti tyra, nuoširdžia meile. „Margaritai teko sudėtingi išbandymai: įsimylėjusi Faustą, ji peržengia visas ribas, visus draudimus ir visiškai atsiduoda jausmams, nesuprasdama kokių siaubingų pasekmių gali sulaukti. Margarita nesąmoningai nužudo savo mamą ir kaip pasimetęs vaikas ieško artimųjų bei Fausto palaikymo. Tačiau visi nuo jos nusisuka, tad merginai atrodo, kad gyvenimas neteko prasmės. Likusi viena su Fausto kūdikiu ant rankų, iš sielvarto ir proto užtemimo, iš nežinojimo ką daryti, Margarita vaiką nužudo ir išprotėja. Ir net Faustui nepavyksta jai padėti“,- taip savo herojės jausmus nusako jaunoji baleto šokėja.

„Atlikdama šią partiją kone pati scenoje mirštu: tai buvo sudėtinga, bet to verta patirtis. Atmosfera scenoje buvo tokia stipri ir emocionali, kad kartais pamiršdavau, kad tai tik spektaklis. Tuo metu buvau tiesiog Margarita...“,- sako O.Borodina.

Mefistofelis: vis labiau atpažindavau save

„Scenoje jaučiu kiekvieną kolegą bei kartu su visais ištirpstu šokyje. Atsidavimas žiūrovams – pats įdomiausias artisto veiksmas. Mefistofelis – mano pirmas pagrindinis vaidmuo šokio spektaklyje. Tai kaip vyšnia ant torto: šoku nedaug, tačiau kone visą laiką esu scenoje. Savo emocine iškrova stengiausi perduoti tai, kas vyksta mano viduje. Mefistofelis – man didžiulė patirtis, nes skirtingai nuo kolegų, man buvo suteikta visiška veiksmų laisvė, tad kiekvieną kartą scenoje buvau kitoks ir kas kartą šioje partijoje save atpažindavau vis labiau. Kaip Mefistofelis Fausto istoriją matau iš įvairių atskaitos taškų: viena istorija siužete, kita – ta, kurią išgyvenau scenoje. Stengiausi baleto siužetą sujungti su choreografo pasiūlymais, o kaip man pasisekė – nuspręs žiūrovas“,- sako Mefistofelio partijos atlikėjas Danylo Butenko.

Senasis Faustas pyksta ant pasaulio ir savęs

„Mano herojus - senas nepatenkintas žmogus, kuris nebegali net judinti savo kūno. Jis pyksta ant pasaulio ir savęs, nes nesusitaikė su savo praeitimi. Spektaklio metu Faustas gauna galimybę pamatyti savo gyvenimą naujai, tarsi iš šono. Ir suprasti viską, kas nutiko. Visi turime „paslėptų skeletų spintose“ ir visi stengiamės su jais susitaikyti... Šis supratimas man padėjo persikūnyti į herojų. Man šis baletas ypatingas",- sako senojo Fausto partijos atlikėjas Arshak Gyozalyan.

Elena: tai labai svarbi mano gyvenimo partija

„Tai labai svarbi šokio partija mano gyvenime“,- sako ir Elenos partijos atlikėja Alvina Krout. „Gyvenime aš visada stengiuosi likti pozityvi ir ambicinga, visada kovojanti už savo siekius, nesvarbu kas nutinka, ir kokios sudėtingos situacijos užkluptų. Žmonės, kurie niekada nepasiduoda ir stengiasi įžvelgti kažką gero - man atrodo labai stiprūs. Fausto istorija, mano nuomone, pasakoja apie žmogaus, kuris nėra patenkintas savo gyvenimu, norus. Mokslininkas Faustas net atiduoda sielą velniui, kad patenkintų savo žinių troškimą ir geismą. Deja, savo veiksmais jis sunaikina nekaltos merginos gyvenimą“.

Visų teatro kolektyvų darbas

Šokio spektaklio „Faustas“ pastatyme dalyvavo visas Muzikinio teatro meno kolektyvas. Vaidmenis premjeriniame TV spektaklyje atliks Roman Semenenko (Faustas jaunystėje), Arshak Gyozalyan (senasis Faustas), Oleksandra Borodina (Margarita) Danylo Butenko (Mefistofelis), Alvina Krout (Elena), Ričardas Jankevičius (Vagneris), Mykhailo Mordasov (Margaritos brolis), Kristina Gudelytė (Margaritos motina), Povilas Kažukauskas (Elenos sūnus), Šarūnas Juškevičius (Kunigas), Živilė Subačiūtė (Barmenė). Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoniniam orkestrui, bei teatro mišriam chorui diriguoja Modestas Barkauskas. Spektaklyje dalyvauja teatro solistai Rosana Štemanetian, Ernesta Stankutė, Evgenii Milovanov, Valdas Kazlauskas. Šokio spektaklio muzikinis audinys supintas iš skirtingų kraštų bei epochų kompozitorių - Wolfgango Amadeus Mozarto, Fryderyko Chopino ir Arvo Pärto kūrinių.
Televizinė premjeros versija leidžia šį kūrinį pamatyti žymiai didesniam žiūrovų ir šokio meno gerbėjų ratui Lietuvoje ir už jos ribų, tačiau nekantriai laukiamas ir gyvas susitikimas scenoje, kai tik bus atšauktas karantinas.

 

Martyno Aleksos nuotr.

Susiję nuotraukų galerijos

Komentarai