Koncerte “Klasikos pulsas” - kamerinio orkestro “Cantus” ir solistų dialogai

Publikuota: 2018-12-31 Autorius: Ingrida Milašiūtė
Koncerte “Klasikos pulsas” - kamerinio orkestro “Cantus” ir solistų dialogai

Aktyviame, chaotiškame, kupiname lėkimo bei miestietiško šurmulio šiuolaikiniame pasaulyje vis rečiau pavyksta stabtelti ir patirti akimirkos žavesį, atrasti dvasios ramybę mene, muzikoje. Tačiau lapkričio 26 d. Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje vykusiame profesionaliosios klasikinės muzikos koncerte “Klasikos pulsas”, inspiruotame ir surengtame Vilniaus Naujosios Vilnios muzikos mokyklos, laikas tarsi sustojo, leisdamas pasinerti į puikios muzikos garsus. Žengiant į Advento - susikaupimo, susimąstymo - laikotarpį, koncerto programa suskambėjo itin taikliai: pasirinkti G.F.Händelio, W.A.Mozarto, F.Chopino, A.Vivaldi, G.Faure, F.P.Tosti ir M.Musorgskio kūriniai kameriniam orkestrui ir įvairiems solistams Šv.Kotrynos bažnyčios erdvėje suskambo ir pakiliai, ir nepaprastai jaukiai, kameriškai. Meistriški, profesionalūs ir muzikiniai jautrūs atlikėjų pasirodymai privertė suklusti ir mėgautis jų kuriama vakaro atmosfera.

Koncerto ašyje - kamerinis orkestras “Cantus”, prieš daugiau nei 13 metų suburtas ir vadovaujamas dirigento, akordeonininko LMTA profesoriaus Ričardo Sviackevičiaus, ir jaunas bei perspektyvus Kanados pianistas Jarred Dunn. Taip pat koncerte skambėjo ir kylančios Lietuvos operos žvaigždės soprano Agnės Stančikaitės, violončelininko Mykolo Rutkausko bei dueto Ugniaus Dičiūno (obojus) ir Sigitos Grodzenskienės (smuikas) atliekami kūriniai.

Kartu su vakaro solistais pasirodęs kamerinis orkestras „CANTUS“ (meno vadovas ir dirigentas prof. Ričardas Sviackevičius) ne veltui yra vienas iš Vilniaus Naujosios Vilnios muzikos mokyklos kertinių kolektyvų, išeinantis už mokyklinės veiklos ribų. Orkestras, suburtas iš mokyklos pedagogų bei absolventų, propaguoja klasikinę ir kamerinio lengvojo žanro muziką, nuolat aktyviai dalyvauja koncertinėje veikloje bei įvairiuose tarptautiniuose projektuose. Kolektyvas savo koncertines programas yra pristatęs ne tik prestižinėse Lietuvos koncertų salėse, bet ir Lenkijoje, Latvijoje, Baltarusijoje; dažnai koncertuoja su įvairiais Lietuvos solistais (Julija Stupnianek – Kalėdiene, Ilona Pliavgo, Gabriele Vasiliauskaite, Natalija Katiliene, Jonu Filmanavičiumi, Agne Stančikaite ir kt.). Koncertą orkestras pradėjo G.F.Händelio “La Rejouissance” (“Prisikėlimas”), aranžuotu N.M.Lacanskio - puikia įžanga į rimtą, solidų vakaro repertuarą. Akompanuodamas solistams, orkestras pasižymėjo subtiliu kamerišku skambesiu, o vadovas bei dirigentas prof. R. Sviackevičius - neblėstančia vidine energija.

Neabejotinai viena svarbiausių ir įtaigiausių koncerto akimirkų - tai vis didesnio pasaulinio pripažinimo sulaukiančio pianisto iš Kanados Jarred Dunn pasirodymas scenoje. Šis koncertas bei galimybė atlikti W.A.Mozarto Koncerto fortepijonui ir orkestrui A-dur Nr. 23 (KV488) I dalį kartu su kameriniu orkestru “Cantus” - tai Vilniaus Naujosios Vilnios muzikos mokyklos įsteigtas specialusis prizas VII tarptautinio lenkų fortepijoninės muzikos konkurso, skirto F.Chopinui, suaugusiųjų kategorijos I vietos nugalėtojui.

Jarred Dunn muzikinį pianistinį išsilavinimą įgijo Toronto Universitete Kanadoje, garsiausioje pasaulyje Juilliardo mokykloje Niujorke JAV, Katovicų muzikos akademijoje ir Bydgoščo muzikos akademijoje Lenkijoje. Nuolat Šiaurės Amerikoje, Europoje, Azijoje ir Australijoje koncertuojančio pianisto skambinimas muzikos kritikų vertinamas kaip „evokatyvus ir mistiškas“ (Donald Isler), „techniškai tobulas“ (Baltarusijos radijas), atlikėjas vadinamas „išskirtinį pianistinį prisilietimą turinčiu virtuozu“ (Annie-Laurie Gaylor, Freethought Today, Madison). Visa tai atsiskleidė ir Šv.Kotrynos bažnyčios scenoje. Ypatingai publikos lauktų F.Chopino fortepijoninės muzikos perlų - keturių Scherzo op. 20 (h-moll), op. 31 (b-moll), op. 39 (cis-moll) ir op. 54 (E-dur) - interpretacija žavėjo subtiliu, išieškotu garsu, nepriekaištinga pianistine technika, dvasingu ir pakylėjančiu kūrinių pateikimu. Šiltai publikos sutiktas atlikėjas pelnytai gali būti vadinamas fortepijono garso spalvų magu.

Koncerto antroji dalis pasižymėjo instrumentinėmis spalvomis - Ugniaus Dičiūno ir Sigitos Grodzenskienės duetas kartu su orkestru atliko A.Vivaldi Koncertą B-dur obojui, smuikui ir orkestrui (RV548), Mykolas Rutkauskas violončele kerinčiai, svajingai ir ypač muzikaliai griežė G.Faure pjesę “Apres une Reve”, vakaro pabaigos akcentu tapo sopranas Agnė Stančikaitė, kartu su orkestru atlikusi A.Vivaldi Gloria - Domine Deus ir žaismingąją F.P.Tosti “’A Vucchella”. Vakaro kulminacija ir džiaugsminga nata - orkestro sugrotas M.Musorgskio “Gopakas”, nuotaikingai pabaigęs koncertą.

Klasikinės muzikos koncertų ir kultūros renginių pasirinkimas Lietuvos žiūrovui - platus ir pateisinantis įvairius lūkesčius, nestokojantis tiek repertuaro įvairovės, tiek skambių vardų. Tačiau koncertas “Klasikos pulsas” sukvietė tuos, kurie, išsiilgę ramybės ir darnos, galėjo atrasti ją šio vakaro muzikoje.

 

Susiję nuotraukų galerijos

Klasikos pulsas

Klasikos pulsas

2018-11-26

Susiję nariai

Ričardas Sviackevičius

Ričardas Sviackevičius

Akordeonininkas, tarptautinių konkursų laureatas, Lietuvos akordeonininkų asociacijos prezidentas, LMTA profesorius, Vilniaus Naujosios Vilnios muzikos mokyklos direktorius

Komentarai