Koncertų ciklas „Pučiamųjų vasaros spalvos“

Publikuota: 2022-09-08 Autorius: Lukrecija STONKUTĖ
Koncertų ciklas „Pučiamųjų vasaros spalvos“

Koncertų ciklas „Pučiamųjų vasaros spalvos“: Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos Reprezentacinis pučiamųjų orkestras

„Muzika yra sielų žvejyba“ – taip liepos 13, 20 ir 27 dienų, Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos (toliau LR VRM) Reprezentacinio pučiamųjų orkestro organizuojamą koncertų ciklą „Pučiamųjų vasaros spalvos“ apibendrino kunigas Algirdas Toliatas. Pasak orkestro direktoriaus Artūro Maniušo bei meno vadovo ir vyr. dirigento Eimanto Anskaičio, kunigas ypač palaiko ir padeda organizuoti, jau tradicija tapusį ir kasmet, Švč. Mergelės Marijos Ramintojos bažnyčios kiemelyje vykstantį renginį.

Buvęs orkestro būgnininkas J. Bartkus savo atsiminimuose (Draugas, 1971, rugpjūčio 19) rašė: „Lietuvos policijos orkestro pradžia reikia laikyti 1924 metus“. Tad istoriškai, LR VRM Reprezentacinis pučiamųjų orkestras (anksčiau vadinamas Lietuvos policijos orkestru) jau beveik šimtmetį skaičiuoja savo veiklos istoriją. Kaip policijos ir vidaus reikalų sistemos dalis, kolektyvas pergyveno daugelį politinės kaitos valstybės peripetijų. Išgyvenęs dvi okupacijas, jis gyvavo iki 1944 m. birželio mėnesio, kai į Lietuvą grįžo sovietų kariuomenė ir valdžia. Dėka šviesios atminties Gedimino ordino Riterio kryžiaus kavalieriaus, pulkininko Algirdo Kazimiero Radzevičiaus, 1989 m. tautinio pakilimo epochoje, muzikos kolektyvas buvo atkurtas. O 1991 m. Lietuvai atgavus nepriklausomybę, jis vėl tęsė savo veiklą kaip LR VRM Reprezentacinis pučiamųjų orkestras.

Nors orkestro veikla apima kone amžių, tačiau pastarojo dabartinių vadovų organizuojamame vasaros koncertų cikle teko lankytis pirmą kartą. Liepos 13-os vakarą, likus vos 15-ai minučių iki koncerto, šiek tiek sunerimau, mat Švč. Mergelės Marijos Ramintojos bažnyčios kieme šmėžavo vos vienas kitas žiūrovas. Netrukus pasiekė žinia, kad LR VRM Reprezentacinis pučiamųjų orkestras išsirikiavęs ir pasirodymą pasiruošęs pradėti Rotušės aikštėje. Nuskubėjus ten, išvydau žaliomis policijos uniformomis pasipuošusius ir gražiai išsirikiavusius orkestro muzikantus su dirigentu E. Anskaičiu priešaky, o aplink juos būriavosi didžiulis kiekis susidomėjusiųjų. Orkestras demonstravo puikiai įvaldytus žygiuotės elementus ir džiugino ūpą keliančia muzika. Vėliau koja kojon su orkestru, skambant maršui, žygiavome siaura Savičiaus gatvele ir džiuginome praeivius bei kavinių lankytojus. Vaizdas buvo masiškai fotografuojamas ir filmuojamas mobiliaisiais telefonais. Panašų vaizdą buvo galima išvysti prieš visus tris ciklo koncertus.

Grįžus į bažnyčios kiemelį, kolektyvas mums dovanojo kiek daugiau nei valandos trukmės muzikinę programą „Asimetrija Pietų kryptimi“ Čia buvo pristatytos daugeliui puikiai pažįstamos, įvairių šalių kompozitorių sukurtų šokių melodijų kompozicijos ir jų aranžuotės pučiamųjų orkestrui. Tokios kaip: Mikio Theodorakio „Zorbos šokis“, Ettiene‘o Crausazo „Balkanų šokis“, Airto Moreiros „Rio de Žaneiro samba“ ir kt.

Koncerte džiugino puikus orkestrantų nusiteikimas, pakili nuotaika – tai žinoma prisidėjo ir prie labai geros kūrinių atlikimo kokybės. Taip pat pagirtina, kad kiekvieną opusą pristatė ir intriguojančias muzikines istorijas pasakojo orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas E. Anksaitis. Renginyje sykiu atlikti dirigento ir vedėjo amplua – nelengva ir kompetencijos reikalaujanti užduotis. Taip pat norėtųsi išskirti orkestro fleitininkę Gretą Pocevičiūtę, kuri minimame renginyje atliko nemažai solo partijų. Pastaroji sužavėjo puikia atlikimo technika ir muzikalumu.

Liepos 20-osios koncerte LR VRM Reprezentacinis pučiamųjų orkestras pristatė jau kitokio muzikinio stiliaus programą „Grūvo mašina“ Tikriausiai daugelis, afišoje išvydęs tokį pavadinimą gali tik įsivaizduoti ar vidinėje klausoje girdėti skambantį muzikinį stilių, tačiau žodžiais paaiškinti – vargu. Tad koncerto pradžioje A. Maniušis ir E. Anskaitis tapo tikrais muzikologais, kurie publikai suprantamai paaiškino Groove, funk muzikinio stiliaus konceptą. Nors pastarojo kilmė nėra iki galo aiški, bet dažniausiai siejama su afro-amerikiečių tautomis. Tačiau įdomu, kad koncerte skambėjo daugiausiai Europos šalių Groove, funk stilių išbandžiusių kūrėjų kompozicijos. Tai neabejotinai praplėtė klausytojų profesionalų ir melomanų muzikinį akiratį.

Stebėdama jau antrąjį koncertų ciklo „Pučiamųjų vasaros spalvos“ koncertą įsitikinau, kad LR VRM Reprezentacinis pučiamųjų orkestras veikia ne tik kaip profesionalus muzikinis vienetas, bet savyje talpina ir daug puikių solistų. Gilų įspūdį paliko saksofonininko Tomo Želvio soliniai išstojimai. Atlikėjas yra puikiai įvaldęs ne tik žemesnio diapazono „saksofonų šeimos“ instrumentus, bet ir sopraninį – sakoma, kad pastaruoju groti sudėtingiausia.

Koncertų ciklo užbaigai, liepos 27 d., orkestras dovanojo lietuviškos tematikos muzikinę programą „Tebūnie šviesa“. Pastarojoje „bendravome“ Baltijos kelio laikų epochos muzikine kalba, kai iš esmės keitėsi Lietuvos visuomenės gyvenimas. Skambėjo lietuvių kompozitorių Eduardo Balsio, Laimio Vilkončiaus, Tomo Leiburo, Algimanto Raudonikio ir kitų opusai.

Kaip matyti, LR VRM Reprezentacinio pučiamųjų orkestro muzikinės programos amplitudė neįtikėtinai plati. Jie pajėgūs atlikti ne tik maršus ar estradinę muziką, bet ir klasiką, bigbendinę muziką, džiazą. Taip pat orkestras geba ne groti, bet sykiu žygiuoti, šokti. Čia peršasi prielaida, kad pučiamųjų orkestras yra bene plačiausia muzikos atlikimo sfera, tad kolektyvo reikšmė ir reikalingumas visuomenei yra neabejotini.

Orkestrantams bei orkestro vadovams norisi palinkėti sėkmingų darbų, lakių kūrybinių idėjų ir dar ilgų, nepertraukiamų gyvavimo metų!

Komentarai