Lietuvos kamerinis orkestras suskambės net dvidešimt trimis balsais

Publikuota: 2013-11-17 Autorius: Žigaitytė-Nekrošienė Audronė
Lietuvos kamerinis orkestras suskambės net dvidešimt trimis balsais
Metamorfozės“ su Vilhelmu Čepinskiu, Aleksandru Skulskiu ir Lietuvos kameriniu orkestru – taip pavadintame lapkričio 13 d. koncerte Nacionalinėje filharmonijoje klausytojų laukia kontrastingi garsų harmonijos potyriai.

Scenoje su orkestru susitiks vienas ryškiausių Lietuvos smuikininkų, klausytojų numylėtas virtuozas Vilhelmas Čepinskis ir Filharmonijoje Vilniuje pirmą kartą diriguosiantis svečias iš Rusijos Aleksandras Skulskis. Maestro yra Žemutinio Naugardo (Nižnij Novgorodas) filharmonijos simfoninio orkestro meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas, Andrejaus Sacharovo festivalio organizatorius. Žemutinio Naugardo (Nižnij Novgorodo) ir Sankt Peterburgo konservatorijų auklėtinis, diriguoti pradėjo 1967 m. Visa jo kūrybinė biografija susieta su Žemutinio Naugardo simfoniniu orkestru: per daugiau nei 4 dešimtmečius A. Skulskis parengė apie 2000 programų. Su įvairiais kolektyvais ir žymiausiais Rusijos bei užsienio solistais A. Skulskis yra gastroliavęs Europoje ir JAV. Be to profesorius vadovauja Žemutinio Naugardo konservatorijos Operos ir simfoninio dirigavimo katedrai, yra daugelio mokslinių darbų, straipsnių autorius. Triskart apdovanotas Žemojo Naugardo miesto premija. 2004 m. jam suteiktas Rusijos liaudies artisto vardas. Vakaro programoje nuskambės Josepho Haydno Simfonija Nr. 48 C-dur, sukurta 1769 m. ir skirta imperatorienei Marijai Terezai. Šis kūrinys priklauso „Audros ir veržimosi“ (Sturm und Drang) laikotarpiui, kuriam būdingas emocinis intensyvumas, audringos nuotaikos, neramios ritminės figūros, nenuspėjama dinamikos kaita, staigūs kontrastai,netaisyklingos formos ir dažni efektai, kuriais siekiama šokiruoti publiką... Haydną keis Mozartas. Solistas Vilhelmas Čepinskis grieš nuostabių melodijų kupiną Wolfgango Amadeaus Mozarto Koncertą smuikui ir orkestrui Nr. 3 G-dur, kuris kartais vadinamas „Strasburgo“ pagal III dalies Rondo temą, nors kūrinys sukurtas 1775 m. Zalcburge. Pakilus ir grakštus, o svarbiausia gausus nuostabių melodijų kūrinys dažnai skamba koncertų scenose ir žavi klausytojus savo lengvumu. Kitokia ekspresija į klausytoją prabils antroje koncerto dalyje skambėsiąs Richardas Straussas. Čia išgirsime dvidešimt tris Lietuvos kamerinio orkestro balsus, mat bus atliekamos R. Strausso „Metamorfozės“ 23 styginiams. Tai vienas paskutinių šio kompozitoriaus kūrinių, lyg gedulinga giesmė, apraudanti sugriautą Vokietiją, jos kultūrą, didžiąsias meno vertybes. Kūrinyje panaudota Ludwigo van Beethoveno „Heroinės“ simfonijos gedulingo maršo tema: muzikos audinyje girdimi jos motyvai, nuotrupos, o kūrinio pabaigoje suskamba tiksli temos citata.
Komentarai