Operetės „Balius Savojoje“ premjera - su šmaikštumo prieskoniu

Publikuota: 2014-10-03 Autorius: Ieva Skliutaitė
Operetės „Balius Savojoje“ premjera - su šmaikštumo prieskoniu

Iš pastaruoju metu rodomų televizijos serialų puikiai pažįstamas spalvingų humoristinių vaidmenų kūrėjas bei įvairių renginių scenarijų autorius ir vedėjas 38 metų A.Žiurauskas į darbą Muzikinio teatro scenoje paniro pirmąkart.

Prieš statydamas trijų veiksmų operetę šmaikštuolis kaunietis neslėpė, kad lyg mokiniui jam teko mokytis muzikinio veikalo pastatymo niuansų, repeticijų subtilybių, artistų pasiruošimo paslapčių.

A.Žiurauskas nekantriai laukia, kaip jo darbą įvertins tris dienas - penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį į premjerą susirinkę žiūrovai.

Sukurti šventę - sudėtinga

„Kaip režisieriui man tai buvo didžiulis, trigubas iššūkis: didelė scena, daug žmonių, pirmasis muzikinis darbas. Susidūriau su paslaptingu ir nežinomu pasauliu. Ar tai avantiūra? Greičiau smalsumas, įdomybė, lygiai kaip ir scenoje esantiems kūrėjams“, - pasakojo A.Žiurauskas, kuris šiame spektaklyje dar ir vaidins. Jis įsikūnys į šmaikštuolį puotos šeimininką Pomerolį.

A.Žiurausko teigimu, operetė - išskirtinis žanras, nes publika čia tikisi lengvų emocijų, grakštumo, spalvingumo, ekspresijos, kitaip tariant, šventės, kurią sukurti nėra paprasta.

„Ypač tai aktualu, kai kalbama apie operetę „Balius Savojoje“, kuri yra ryškus vėlyvosios Berlyno operetės-reviu pavyzdys, pelnęs kompozitoriui europinę šlovę.

Ji išsiskiria itin spalvinga muzikine partitūra, pramogos ir šou elementais, šokių gausa. Todėl žiūrovai laukia įspūdingo ir nuotaikingo reginio“, - tvirtino A.Žiurauskas.

Surado sąsajų su šiandiena

Operetės „Balius Savojoje“ siužetas grindžiamas esminiu įvykiu - puota Savojoje.

Ištroškę sensacingų ir skandalingų naujienų kartą per metus į Nicą suvažiuoja aukštuomenės ir bohemos atstovai. Vietos laikraščio redakcija už didžiausią Savojaus baliaus sensaciją skiria premiją - brangų paveikslą. Kam ji teks?

Madlenai, kuri praneš, kad ji, markizė de Fobla, kardinolo dukterėčia, markizo Aristido žmona, ką tik apgavo savo vyrą? O gal Deizei, kuri iš Amerikos atvyko tam, kad prisipažintų esanti garsus šlagerių kompozitoriaus Žozė Pasadoblis ir išmokytų svečius šokti naują madingą šokį - „kengūrą“?

„Statydami spektaklį stengėmės per daug nenutolti nuo kūrinio originalo, tačiau kiekvienas jame išvys nemažai sąsajų su šiandiena, juolab ir operetės siužetas tam palankus. Čia kalbama apie amžinas moters ir vyro santykių peripetijas: praeities šešėlius, meilės intrigas, ištikimybės išbandymus“, - kalbėjo A.Žiurauskas.

Siekia pasijuokti su publika

Režisierius siekė pastatyti spektaklį, kur paprasta dviejų žmonių meilė neturėtų kreipti dėmesio į šalia egzistuojančias nesąmones. Ir nesvarbu, kokios jos - elitinės ar buitinės.

Jis norėjo sukurti flirto, sąmojo, šmaikščių nuotykių atmosferą, kur lengvai liejasi šampanas, muzika, juokas ir ašaros, kur vyrams viskas leidžiama, moterims - niekas nedraudžiama.

„Tikiuosi, pavyks kartu su žiūrovais draugiškai pasijuokti ir iš „žvaigždžių“ ligų, kurių niekaip neįstengia atsikratyti ir ne vienas šiandien scenoje besipuikuojantis žinomas žmogus, norintis pasirodyti geresnis už kitus, pakliūti į bulvarinius skaitalus.

Smagu, kad operetės žanras leidžia tokiais dalykais pašmaikštauti ir mes to laiko pramogomis galime atskleisti šių laikų aktualijas“, - kalbėjo režisierius.

Orkestrui teko paplušėti

Spektaklio dirigentas Jonas Janulevičius tvirtino, jog P.Abrahamo kūrinys dažnai vadinamas paskutine operete arba pirmuoju miuziklu. Ir tuo daug kas pasakyta - didžiąją dalį muzikos čia sudaro madingiausi to meto šokiai: fokstrotas, tango, valsas.

„Nepaisydamas to, galiu žiūrovams išduoti paslaptį, kad originali operetės orkestruotė itin neišraiškinga, orkestro sudėtis senoviška ir neįdomi, todėl mums teko gerokai paplušėti, kad orkestro skambesys taptų šiuolaikiškas, spalvingas ir įdomus.

O „Baliaus Savojoje“ melodika neįtikėtinai giliai gali įsėsti į galvą ir nepajunti, kad jos pasiklausius vis norisi niūniuoti „Tangolitą“, „Kengūrą“ ar kitus fragmentus“, - kalbėjo dirigentas.

Išvys garsius ir naujus veidus

Spektalyje vaidins daugybė Kauno muzikinio teatro scenos garsenybių ir naujų veidų.

Šalia žinomų teatro solisčių ir pagrindinio moters personažo kūrėjų Kristinos Siurbytės ir Ramintos Vaicekauskaitės žiūrovai galės įvertinti tik karjerą pradedančių dainininkių Ievos Goleckytės, Ingridos Kažemėkaitės, Nelės Kovalenkaitės darbą.

Kitus vaidmenis atliks Ieva Vaznelytė, Rūta Zaikauskaitė, Raimonda Tallat-Kelpšaitė, Nomeda Vilkanauskaitė. Vyriškajai artistų pusei atstovaus Raimondas Baranauskas, Ramūnas Urbietis, Kęstutis Alčauskis, Egidijus Bavikinas, Žanas Voronovas, Dainius Bervingis, Gediminas Maciulevičius, Jonas Lamauskas.

A.Žiurauskas savu vaidmeniu dalysis su taip pat žinomu aktoriumi Ramūnu Šimukausku.

Martyno Aleksos nuotraukoje scena iš operetės „Balius Savojoje“. N.Kovalenkaitė (Deizė) ir K. Alčauskis (Mustafa Bėjus)

Komentarai