Patirti OPEROS ŽAVESĮ

Publikuota: 2019-04-04 Autorius: Mb.info
Patirti OPEROS ŽAVESĮ

Kaip ir kodėl atsirado opera, kas sieja veiksmo trilerį ir operos žanrą, ar gali opera baigtis laimingai ir kodėl operos istorijai svarbios primadonos? Atsakymų į šiuos ir daugelį kitų klausimų galima tikėtis interaktyviame edukaciniame užsiėmime OPEROS ŽAVESYS.

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/1799

Kompozitorė Audronė Žigaitytė operos žanru susižavėjo dar vaikystėje – nuo 10 metų lankėsi operos teatre ir žiūrėjo „suaugusių“ spektaklius. Vaikystės susižavėjimas žanru tapo viso gyvenimo aistra ir pagrindine profesijos dalimi: sukurtos (ir pastatytos) 4 operos („Mažvydas“, „Žilvinas ir Eglė“, „Praregėjimas“, „Frank‘Einstainas – XXI amžius“), sukurtas naujas medijų operos žanras, išleista straipsnių rinktinė „Ieškokite operos“, vesti susitikimai, koncertai, radijo ir televizijos laidos operos temomis, išleistos kompaktinės plokštelės (operų fragmentai ir operos), inicijuotas filmo-operos „Rigoletas“ pastatymas (lietuvių kalba) ir pan.

Mksleiviams vienam užsiėmimui siūloma rinktis temą iš keturių operų, kurių kiekvieną kompozitorė tikisi pristatyti taip, kad operos žanras taptų kur kas aiškesnis ir rastųsi noras gilintis ir į kitas operas:
1. G. Verdi opera „Rigoletas“ (J. P. Ponelli pastatymas italų kalba ir R. Banionio pastatymas lietuvių kalba)
2. G. Verdi opera „Traviata“ (F. Zeffirelli ir Willi Decker pastatymai italų kalba ir LNOBT pastatymų fragmentai lietuvių kalba)
3. A. Žigaitytės Muzikinė drama „Mažvydas“, pagal Justino Marcinkevičiaus dramą „Mažvydas“
4. A. Žigaitytės Muzikinė drama „Žilvinas ir Eglė“, pagal Vinco Mykolaičio-Putino poemą „Žilvinas ir Eglė“

 

Susiję nariai

Audronė Žigaitytė-Nekrošienė

Audronė Žigaitytė-Nekrošienė

Kompozitorė, profesorė, muzikos kritikė ir apžvalgininkė (muzikos žurnalistė), muzikos meno ir mokslo žurnalo "Muzikos barai" leidėja ir redaktorė, leidėja (kompaktinės plokštelės, knygos), organizatorė (vadybininkė, prodiuserė)

Komentarai