Saulius Prūsaitis – Atlikėjas iš didelės raidės...

Publikuota: 2016-11-26 Autorius: Virginija Kligytė
Saulius Prūsaitis – Atlikėjas iš didelės raidės...

"Nuo pat koncerto  pradžios atidžiai klausiausi daininko ir  gėrėjausi jo tiksliu intonavimu...Neišgirdau nė karto, kad „nepataikytų į tonaciją“... Kaip gera, kai popso žvaigždė „pataiko“ į tonaciją...", - sakė dvidešimtmetė  koncerto klausytoja.

Rašau „7“ – man trūko emocijos ir vizualizacijos, sakė  ketvirtą dešimtį įpusėjęs klausytojas.

Bet visi pamiršo kėdes, kai  koncerte „Vaikas iš didelės raidės“ pasigirdo  radijo  stočių šią vasarą   pamėgta „Vasara 3016“.

Taigi, kodėl  pora tūkstančių žmonių, tarp kurių daugiausia buvo trisdešimtmečių, nors buvo ir dukart vyresnių bei  ikimokyklinių vaikų su jaunais tėvais, pasirinko Sauliaus Prūsaičio koncertą puošnioje „Compensa“ salėje?

Saulius Prūsaitis pirmiausia sužavėjo taiklia  postmoderniojo stiliaus,   kuris vyrauja „rimtuosiuose“ menuose – taikomoje dailėje, muzikoje, architektūroje, drabužių dizaine nuojauta....   Postmodernaus laikotarpio stilistikai,  ypač akademinėje  muzikoje neretai  yra būdingas minimalizmas. O pastarojo detalių buvo apstu ir Prūsaičio dainose. Kaip menininkas,  pareiškęs teisę į milžinišką auditoriją, Prūsaitis pateisino daugelį reikalavimų koncertui, kad šis nepaliktų nusivylusių. Pirmiausia, jis pademonstravo puikiai išlavinto balso geras galimybes: aiškų tembrą, nepriekaištingą intonaciją,  gebėjimą valdyti, auginti iki įspūdingų kulminacijų ir subtiliai slopinti.  Prūsaitis perteikė įvairių stilių – nuo disko iki psichodelinio roko suvokimą ir juos demonstravo, rasdamas  publikoje kiekvieno  iš jų gerbėjų. Jis  be pertrūkio  teikė  savo sukurtų dainų  kompozicinius privalumus, kaskart  atskleisdamas  nedidelę dramą ar  grakštų spektaklį,  pats suteikdamas sau vieno aktoriaus teatro vaidmenį.  Pats būdamas ir koncerto vedėjas,  mezgęs  nuoširdų pokalbį su klausytojais, kalbamose dalyse žavėjo puikia melodinga suvalkietiška tartimi ir  subtiliu jumoro jausmu, neperžengiančiu banalumo ar neskoningumo slenksčio. Koncertas žavėjo  muzikos  atlikimo, kalbamojo teksto, šokio   ir vaizdo elegancija.

O kaip gi su emocija, kurios pritrūko kritiškam klausytojui? Na, Prūsaitis  „įsileidžia“ ne kiekvieną į savo „kambarį“, ne kiekvienam atsiveria tos „durys“ už kurių pastarasis jaustųsi čia ir vietoje...Jis nėra atlikėjas, kuris „draskytų“ širdis tiesmukiškais tekstais,  jo tekstai kartais gali atrodyti „popsiškai“ banalūs. Tačiau dainelės  „Vasara 3016“ tekste, kur  kiaurą parą šviečia saulė... Ar vasara po tūkstantmečio bus tokia pati,  o gal švies dirbtinė saulė? Arba paaugliškų balsų pritarimo grupės,  regis, globalių intonacijų  disko  stiliaus „Norim šokt“ tekste – „šokti“ ir„šokti į žvaigždes“– prasmė keičia prasmę...Jis filosofuoja savo dainose („Kambarys“, “Church on  the Road“).  Jis „stato savo bažnyčią“ ne šalia kelio, o vidury kelio,... jis palieka lietuviškosios tapatybės ženklų, kurių randame ir dabartinėje akademinėje lietuvių kompozitorių kūryboje,– ko ne kiekvienoje dainoje:  tai paukščiai („Naktiniai paukščiai“), saulė („Vasara 3016“),  patarlių ir priežodžių parafrazių ( „greičiau lazda sužaliuos“ ). Jo dainos atitinka dabartinių menininkų kuriamą meno kryptį. Todėl yra džiugu, kad populiarios muzikos apsiaustą  ant pečių „užsimetęs“ Saulius Prūsaitis salėje esančius žiūrovus kviečia ne kvykti, o tyliai niūniuoti,  primena  buities  smulkmenas, jungiančias ir meno žmones, ir žiūrovus.  

O dėl vizualizacijos, tai pritarčiau nepažįstamam klausytojui  drabužinės eilėje:   manyčiau, jei dainas „California Sun“, „Nakties paukščiai“  būtų lydėjęs bent abstraktus  šviesų fonas ekrane  scenos gilumoje ar bent jos  krašte, būtų įspūdingiau. O jei dar būtų galimybė 3D videoprojekcijai...

Su lietuvių elektroninio roko grupe „Happyendless“, dalyvaujant Sauliui Prūsaičiui,  2008 m. buvo laimėtas MTV  EMA – Europos muzikos apdovanojimas „Best Baltic Act“ (geriausios Baltijos šalių grupės) statulėlė.

Saulius Prūsaitis,  lyg burtininkas, sugebėjęs  klausytojus ne kartą pakelti nuo kėdžių koncerte Vilniuje, ir šįkart  sulaukė nuoširdaus apdovanojimo – du tūkstančius porų rankų, siūbuojančių į bisuoto  hito „Norim šokt“ muziką.

 

 

Komentarai