Tarp šokio ir masažo

Publikuota: 2021-05-31 Autorius: Justina Ignatavičienė
Tarp šokio ir masažo

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro, baleto trupės narys Ignas Armalis džiaugiasi baigęs masažo studijas. Jam tai galimybė profesionaliai ir su meile padėti žmonėms. Ši veikla netrukdo siekti naujų šokio vaidmenų, tačiau suteikia veiklos perspektyvų baigus baleto artisto karjerą.

„Apie galimybę mokytis masažo galvojau keletą metų, domėjausi kokias studijas rinktis, o vėliau radau tai kas man tiko. Ne visi šokio profesionalai baigę karjerą renkasi choreografo ar prodiuserio kelią... Nors neatmetu galimybės kada nors tapti baleto repetitoriumi, tačiau šiuo metu daugiausia dėmesio skiriu masažui, kuris mane traukė nuo vaikystės. Ilgus metus tam neturėjau laiko, o dabar esu brandesnis, turiu supratimo, pajautimo ir noriu padėti kitam žmogui savo rankomis bei žiniomis“,- sako I. Armalis.

Viskas prasidėjo, kai dar būdamas pradinių klasių mokinys būsimasis baleto artistas I. Armalis tarsi juokais darydavo nugaros masažą savo mamai. „Mama džiaugdavosi bei sakydavo, kad mano rankos ir energetika labai gera, kad jai palengvina skausmą. Ji ragino suaugus būti masažistu ir siūlė gilintis į šią sritį“,- pasakoja baleto profesionalas.

Energijos pakako viskam

Tačiau nuo šešerių metų šokti pradėjęs energingas berniukas pasirinko šokio kryptį. „Buvau hiperaktyvus vaikas bei viską suspėdavau. Nebuvau baleto net matęs, kai tėvai mane vos sulaukusį 9-erių atvežė į stojamuosius egzaminus M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje, Vilniuje. Deja, mes atvykome per anksti (egzaminai turėjo vykti tik po dviejų dienų). Laimei, komisija operatyviai susirinko ir atranka įvyko. Tikrino mano muzikalumą, šuolius.

Juokinga ir įsimintina istorija nutiko su šuoliais: pastatė mane su kitu berniuku ir liepė šokinėti į viršų, o koncertmeisterė grojo taip greitai, kad aš sustojau. Pedagogai klausė kodėl nebešoku, o aš pareiškiau, kad grojama per greitai ir jei komisija nori išvysti mano šuolius, turi skambėti lėtesnė muzika. Koncertmeisterei beliko derintis prie mano šokio ir groti lėčiau. Šokinėjau iš visų jėgų, o komisija mane gyrė. Buvau priimtas! Visada buvau labai savarankiškas: nemėgstu man nurodančių ką ir kaip daryti“,- pasakojo suaugusiems „vadovauti“ nuo mažens sugebėjęs I. Armalis.

Besimokydamas baleto M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje vaikinas išgyveno įvairius etapus. Tarkim, šeštoje klasėje skambino tėvams bei prašė jį pasiimti iš mokyklos. „Nesutariau su klasės auklėtoja, nes buvau aktyvus, šnekus, negalintis patylėti net pamokų metu. Pedagogams tai nelabai patiko. Tuo metu dar labai žavėjausi krepšiniu, sportavau iki gilios nakties“,- juokiasi visada keletą veiklų derinęs I. Armalis.

Dėkingas už palaikymą

Iškalba turėtų derėti prie masažo bei gebėjimo klientus užliūliuoti pasakojimais, tačiau I. Armalis sako savo klientų masažo salone įkyriai nešnekinantis. „Jei žmogus kalba – puiku. Jei ne – tai jo laikas pailsėti, atsipalaiduotiׅ“,- tikina save tarp šokio ir masažo pasaulių dalinantis profesionalas.

Masažo studijas I. Armaliui teko derinti su darbu, tad jis labai dėkingas už palaikymą LNOBT Baleto meno vadovui Martynui Rimeikiui. „Tas palaikymas mane labai nudžiugino ir skatino nenuleisti rankų. Nesitikėjau“,- pasakojo baleto artistas.

Studijuoti masažą baleto artistą skatino ir žmona. „Aš dar abejojau, o žmona manimi tikėjo ir ragino siekti. Visi vėjai studijuojant man buvo palankūs. Kai turi kolegų, šeimos palaikymą ir dar sutinki puikius dėstytojus – viskas gaunasi tarsi savaime“,- džiaugiasi I. Armalis.

Pravertė baleto žinios

I.Armalis pasakojo, kad mokantis masažo technikos ir teorijos jam padėjo balete įgytos žinios. „Baleto mokykloje mus gerai paruošia: baleto artistai daug išmano apie žmogaus anatomiją, kaip dirba raumenys. Raumenų pavadinimų nežinojau, bet jei nori – tai viską gali išmokti. Nemėgstu aklai mokytis: geriau darau judesį, stebiu koks raumuo juda, analizuoju stebėdamas savo kūną ir taip išmokstu. Išmokti masažo technikos man lengviau, nes užtenka pamatyti dėstytojo judesius ir man vizualiai aišku kaip tai atlikti, pakartoti. Juk būtent kartodami baleto artistai mokosi šokio judesių ar kombinacijų“,- tikina pašnekovas.

Pirmaisiais I. Armalio masažo „klientais“ tapo jo studijų draugai, vėliau – žmona, o po pusmečio – baleto kolegos. „Žiūriu į tai labai atsakingai, tad masažuoti nepažįstamų žmonių per anksti nesiveržiau. Norėjau viską mokėti labai gerai ir tik tada pradėti kokybiškai dirbti. Mano kolegos – baleto artistai – pagalbos pas mane kreipiasi tik tada, kai prispiria rimtos problemos. Patarimų sunku duoti, nes mano srities žmonių sveikatos problemos rimtos: traumų pasekmės, išvaržos ar jų pradžia. Negaliu aklai patarinėti, nes masažo specialistas nėra gydytojas“,- akcentuoja I. Armalis.

Susižavėjimas masažu I. Armaliui netrukdo siekti didelių svajonių įgyvendinimo balete, tad ir šiuo metu jis ruošia kelis svarbius vaidmenis. „Dirbu, repetuoju ir tikiuosi, kad mano planų įgyvendinimui nesutrukdys netikėtumai kaip traumos ar pan. Visus man skiriamus vaidmenis vertinu ir noriai jų imuosi bei stengiuosi atlikti kuo profesionaliau. Ruošiuosi Ludwigo Minkaus baletui „Pachita“, M.Rimeikio statomam Igorio Stravinskio baletui „Šventasis pavasaris“, Kszysztof Pastor statomam Arnoldo Schoenbergo baletui „Pragiedrėjusi naktis““,- atsargiai, tačiau su didžiulėmis viltimis planuoja profesionalas.

Ignas Armalis
2011 m. Ignas Armalis baigė Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos baleto skyrių (mok. Danielius Kiršys), taip pačiais metais tapo LNOBT baleto trupės nariu.

2010 m. šokėjas užėmė 3-4 vietą jaunųjų baleto artistų konkurse „Stora Daldansen“ (Švedija), taip pat pelnė pirmą premiją šokio konkurse Grace (Prancūzija). Nuo 2010 m. I. Armalis šoka „Baltijos Baleto Grupės“ veikloje, taip pat šoko „Gala“ festivalyje Tartu mieste (Estija).

2019 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įgijo klasikinio šokio bakalauro laipsnį ir šokio pedagogikos diplomą, 2020 m. - masažo specialybę ir tarptautinį CIDESCO diplomą "Art of beauty" mokykloje.

Sukurti vaidmenys LNOBT: Princas, Rytiečių lėlė, gėlių valso solistas „Spragtukas", Konradas „Korsaras", Mandarinas „Stebuklingas mandarinas“, Čipolinas „Čipolinas“, Princas „Snieguolė ir septyni nykštukai“, Rotbaras, Pas de trois „Gulbių ežeras“, Hilarionas, Pas de deux „Žizel“, Natanaelio draugas „Kopelija“, Draugas „Don Kichotas“, Indusų šokio solistas „Bajaderė“ ir daugelis kitų.

Baltijos baleto teatre: Straublys „Vaivos juosta“, šokio spektakliai „Kitas pasaulis", „Saulės smūgis".

Su LNOBT trupe gastroliavo Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, Čekijoje, Italijoje, Ispanijoje, Kinijoje, Vokietijoje.

 

 

Komentarai