Tol, kol galiu kalbėti - dainuosiu

Publikuota: 2014-04-01 Autorius: LVSO
Tol, kol galiu kalbėti - dainuosiu

Balandžio 12 d. 19 val. Vilniaus Kongresų rūmuose - išskirtinė proga išgirsti aistringąjį karališką balsą, kuriuo žavisi visas pasaulis. Skambės arijos iš Wagnerio, Puccini, Verdi ir kt. kompozitorių operų. Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui diriguos maestro Gintaras Rinkevičius. 

Aleksandrs Antonenko – aukštas, plačiapetis pasaulinio garso tenoras, nominuotas pirmiesiems operos “oskarams” bei liaupsinamas kritikų. Jo atliekamo “Otello” įrašas, diriguojant garsiajam Ricardo Muti, puikuojasi  „Times Critics Favourites 2013“ geriausių klasikinės muzikos įrašų sąraše, o dainininkas tituluojamas vienu geriausių šių laikų Otelo.

Antonenko gimė Rygoje 1975 metais. 2003 m. buvo apdovanotas Latvijos muzikos Didžiuoju prizu už sceninius pasirodymus. Nuo 2004 m. rudens atlikėjas kviečiamas dainuoti Diuseldorfo „Deutsche Opera am Rhein“, Berlyno ir Graco operos teatruose, Drezdeno „Semperoper“, Oslo,  Stokholmo Karališkajame operos teatre.  Antonenko pasirodymų skaičius įvairiausiose pasaulio salėse bei teatruose įspūdingas – apie 80 per metus.

Nuo 2006 m. jo stiprus balsas skamba žymiajame Londono „Covent Garden“ teatre, Oslo Karališkoje operoje, Monte Karlo ir Vienos operos teatruose. 2009 m. solistas debiutavo Niujorko „Metropolitan“ operos teatre, kur pasirodė su garsiąja amerikiečių dainininke Renée Fleming.

Daugiau kaip tris valandas trukęs įspūdingas ir prabangus renginys 2009 m. kovo 15 dieną scenoje subūrė dvidešimt tris garsiausius pasaulio operos solistus Šis koncertas tapo garsiausių „Metropolitan Opera“ spektaklių retrospektyva, pažadinusi spalvingą prestižiškiausio JAV teatro istoriją. Gala koncertą rėmė prancūzų mados kūrėjas, dizaineris Yvesas Sant Laurent‘as. Projekto biudžetas siekė du milijonus JAV dolerių.

Šį charizmatišką latvių tenorą Lietuvos publika pirmąkart išgirdo 2006 m., kai A. Antonenko dainavo Kongresų rūmų scenoje skambant D. Šostakovičiaus operos premjerai. 2007 m. jis parengė aistringojo Rodolfo vaidmenį legendiniuose „Bohemos“ pastatymuose. Maestro G. Rinkevičius, prisimindamas pirmųjų „Bohemų“ laikus šypteli: „buvo net tokių kuriozų, kai Aleksandro mašina iš Rygos privažiuodavo prie Kongresų rūmų truputį po 19 valandos, kai orkestras ir publika jau būdavo salėje!”. Tačiau tai jaunajam tenorui netrukdė įsijausti ir tobulai atlikti vaidmens. Dabar Antonenko  garsėja kaip atlikėjas, sugebantis itin greitai „įlįsti“ į vaidmenį, perteikti jį iš pusės žodžio, scenoje atiduoti save visu šimtu procentu. Jo stipriu balsu, „tamsiu viduriniame registre, bet čia pat skaisčiu ir ryškiu tarsi trimitas viršutinėse natose“ žavisi tiek kolegos, tiek muzikos kritikai: „Nuo pat pirmųjų sekundžių scenoje susižavėjau Aleksandru. Jis yra turbūt vienas iš nuostabiausių  scenos partnerių, tikrai labai gera buvo su juo dainuoti, buvo retai pasitaikanti balsų ir sielų vienybė”, kolegą gyrė solistė Sandra Janušauskaitė.

Anai Netrebko įėjus į sceną ir pažvelgus į A. Antonenko, oras tarp jų tiesiog įkaito, - apie aistringąjį sceninį  Verdžio  „Otello“ atlikimą kalbėjo klausytojai. Visa tai – talento ir didžiulio darbo rezultatas.

Paklaustas apie šeimą, dainininkas šypteli: „ir kaip jūs tai įsivaizduojate?“ – įtemptas, po visą pasaulį išbarstytų koncertų grafikas, ilgi mėnesiai ruošiantis naujiems vaidmenims ir varginančios repeticijos... Tačiau gaminti mėgstantis dainininkas, mielai savo draugus supažindina su nacionaline Latvijos virtuve. „Bet kartais, dėl įtempto darbų grafiko, jie lieka be barščių“ – juokiasi Aleksandrs.

 

Komentarai