Trečioji Lietuvos mokinių muzikos olimpiada

Publikuota: 2014-03-25 Autorius: Rūta Vildžiūnienė
Trečioji Lietuvos mokinių muzikos olimpiada

2014 m. kovo 15 d. Klaipėdos universiteto Menų fakultete įvyko trečioji Lietuvos mokinių muzikos olimpiada. Muzikos olimpiada – naujas muzikinio ugdymo reiškinys Lietuvoje. Pirmoji įvyko 2012 metais. Ją, remdamasi estų patirtimi ir ilgamečiu bendradarbiavimu su Europos muzikinio ugdymo mokyklose asociacija (EAS), inicijavo ir suorganizavo Lietuvos muzikos mokytojų asociacija (LMMA). Dabar jau kasmet šį renginį organizuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos muzikos mokytojų asociacija, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras,  talkina Ugdymo plėtotės centras, Klaipėdos universitetas ir kitos institucijos. Muzikos olimpiada, aišku, negali rungtis su matematikų ar kitomis tiksliųjų mokslų olimpiadomis, skaičiuojančiomis ilgametes tradicijas. Tačiau noras sujudinti muzikos mokytojų ir mokinių gretas duoda gražių rezultatų.

Nuotraukas matysite čia

Jau trečius metus iš eilės Lietuvoje organizuojamas renginys jaučia ryškų susidomėjimą, pagyvėjimą ir augantį dalyvių skaičių. I Lietuvos mokinių muzikos olimpiadoje dalyvavo 28 moksleiviai. Šių metų varžytuvėse prisistatė 48 dalyviai iš 7 Lietuvos miestų ir 23 rajonų. Jie visi nuėjo keletą etapų: mokyklose, vėliau savivaldybėse vykdomas muzikos olimpiadas. Į Klaipėdoje vykusią šalies olimpiadą susirinko savivaldybių etapuose geriausiai pasirodę moksleiviai. Lyginant su pirmąja, trečiojoje dalyvių skaičius išaugo beveik dvigubai. Reikėtų paminėti, kad visoje Lietuvoje į muzikos olimpinį judėjimą įsitraukė pustrečio šimto mokinių. Tiek jų dalyvavo 2014 metų rajonų ir miestų turuose. Organizatoriai tikisi, kad ateinančiose olimpiadose talentingų dalyvių regėsime dar daugiau.

Olimpiados tikslas – skatinti mokinių muzikinę kūrybinę raišką. Dalyviai skirstomi pagal amžių į dvi kategorijas: I kategorijai priklauso 12–14 m., II kategorijai 15–18 m. mokiniai. Olimpiados metu dalyviai atlieka keturias užduotis. Pirma ir antra užduotis – muzikinių žinių patikrinimas (testas) bei muzikos rašto skaitymas iš lapo; trečia užduotis – dainos atlikimas; ketvirta užduotis – originalios kompozicijos pristatymas ir demonstravimas. Trečia ir ketvirta olimpiados užduotys organizuojamos kaip koncertai, kuriuos stebėti gali ne tik vertinimo komisijos nariai, bet ir patys mokiniai, jų mokytojai. Dalyviai savo nuožiūra pasirenka lietuvių kompozitoriaus arba lietuvių liaudies dainą, kurią jie turi išraiškingai atlikti.       

Ketvirtai užduočiai dalyviai pateikia namų darbus – originalią kompoziciją, užrašytą partitūroje, kurią atlieka viešo koncerto metu. Šioje olimpinėje rungtyje moksleiviai gali prisistatyti ne tik kaip atlikėjai – solistai, bet ir kaip įvairios sudėties instrumentinių ansamblių dalyviai. Ši kūrybinė užduotis susilaukia daugiausia dėmesio, komentarų, aptarimų ir dažniausiai gražių vertinimų. Visus žavi kompozicijų bei sumanymų originalumas, žanrų, interpretacijų įvairovė ir pan. Kompozicijų koncerte yra puiki proga ne tik pačiam prisistatyti, bet ir geriau pažinti savo konkurentus, suvokti jų muzikinį lygį, profesinį pasirengimą, išgirsti kūrybines bei menines fantazijas. Šios varžybų dalies klausytis gali visi į olimpiadą iš visos šalies sugužėję svečiai, palaikyti atvažiavę draugai, artimieji, publika iš šalies. Šiuo koncertu baigiasi jaudinanti visos dienos kova. Įvairiuose rungčių pogrupiuose šiemet dalyvius vertino iš visos Lietuvos sukviesta gausi ir kompetentinga komisija. Jai vadovavo Klaipėdos universiteto Menų fakulteto dekanas prof. Vytautas Tetenskas.

Susumavus šių metų rezultatus laureatais atskirose kategorijose pripažinti šie moksleiviai:

I amžiaus kategorijos grupėje (12–14 m.) Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos I laipsnio diplomu, aukso medaliu ir rėmėjų prizais apdovanojama mokinė Gintarė Valionytė, Klaipėdos Vydūno gimnazija, mokytoja Ingrida Bertulienė. II laipsnio diplomu, sidabro medaliu ir rėmėjų prizais – Jonas Šopa, Mažeikių Sodų vidurinė mokykla, mokytoja Jūratė Terasienė. III laipsnio diplomais, bronzos medaliais ir rėmėjų prizais apdovanojami Adomas Zubė, Klaipėdos Vydūno gimnazija, mokytoja Ingrida Bertulienė ir Aistė Drakšaitė, Kretingos Marijono Daujoto pagrindinė mokykla, mokytoja Milda Trušauskaitė.

II amžiaus kategorijos grupėje (15–18 m.) I laipsnio diplomu, aukso medaliu ir rėmėjų prizais apdovanojamas Paulius Prasauskas, Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazija, mokytoja Daiva Merkienė. II laipsnio diplomu – Greta Šepliakovaitė, Zarasų „Ąžuolo“ gimnazija, mokytojas Gražvydas Gasparavičius. III laipsnio diplomais – Aurelija Baliukynaitė, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija, mokytoja Irena Muzikevičienė ir Justina Šimonytė, Juozo Balčikonio gimnazija, mokytoja Rima Mingailienė.

Visiems jiems palinkėta sėkmės. Jos ypač prireiks abiejų kategorijų I ir II vietų laimėtojams, kurie vyks į Rygoje vyksiančias tarptautines tokio pobūdžio gabiausių moksleivių varžytuves. 2012 metų Lietuvos mokinių muzikos olimpiados laureatai dalyvavo I tarptautinėje mokinių muzikos olimpiadoje Taline. Iš ten mūsų atstovai parsivežė 1 aukso ir 3 bronzos medalius.

Įvairių rungčių nugalėtojai apdovanoti specialiaisiais prizais bei gausiomis rėmėjų dovanomis. Prie olimpiados laimėtojų prizų fondo formavimo svariai prisidėjo Klaipėdos universitetas, UAB „Tamsta“, Ugdymo plėtotės centras, Lietuvos muzikų sąjunga, UAB „Milgreta“, Švietimo aprūpinimo centras, Klaipėdos koncertų salė, UAB „Kelionių laikas“, leidyklos „Tyto alba“, „Gimtasis žodis“, „Šviesa“.

Trečius metus Klaipėdoje rengiant olimpiadą didžiausias organizacinis krūvis tenka Lietuvos muzikos mokytojų asociacijai ir KU Menų fakulteto Muzikos teorijos ir istorijos katedrai bei jos vedėjai doc. dr. Rūtai Girdzijauskienei. Ji yra tas centras, apie kurį sukasi visas olimpiados veiksmas. Jos suburta komanda atlieka parengiamuosius ir konkrečius tos vienos intensyvios dienos darbus. Puikiai sustyguotas mokytojų, komisijos bei į pagalbą pasikviestas studentų būrys rūpinasi visais klausimais. Visų tikslas, kad į Klaipėdą suvažiavę svečiai jaustųsi patogiai ir parodytų, ką gali. Menų fakultetas tą dieną šurmuliuoja jauduliu ir moksleiviška jaunyste.

Moksleiviams besivaržant ir demonstruojant savo teorines muzikines žinias, šiemet mokytojams tuo pačiu metu buvo suorganizuotas kvalifikacijos tobulinimo seminaras tema „Muzikinio ugdymo aktualijos Lietuvos ir Europos kontekste“. Pasibaigus muzikinėms kovoms, kol komisija skaičiavo galutinius rezultatus, olimpiečiams ir svečiams koncertavo Klaipėdos choras „Aukuras“. Taip „šalia“ olimpiados vykę renginiai pačią olimpiadą pavertė ne tik varžytuvėmis, bet ir vieta, kur plečiamos kompetencijos bei meninės patirtys. Dėl tokių renginių olimpiada tampa išskirtine muzikos švente, kurios dalyviai ne tik kovoja, bet ir turi galimybės plėsti, praturtinti savo meninį akiratį.

Intensyvi ir kūrybinga diena baigiasi iškilmingu vakaru, kurio metu apdovanojami visi olimpiečiai. Olimpiada turi savo himną, kuriuo šios dienos varžytuvės pradedamos ir baigiamos.

Atrodo, kad šių metų baigiamasis olimpiados akordas suskambėjo darniai ir šventiškai. Atrodo, kad patenkinti liko ne tik nugalėtojai, bet ir visi dalyviai. O namiškiai lieka laukti kitų metų susitikimo ir tikisi, kad moksleiviai skleis olimpinę muzikos dvasią, norės dar kartą čia sugrįžti ir parodyti naujus savo gebėjimus bei kūrybinius sumanymus. 

Komentarai