Vilniaus universiteto Kamerinis orkestras švenčia 35 metų jubiliejų

Publikuota: 2014-11-12 Autorius: Jūratė Vaičiuvienė
Vilniaus universiteto Kamerinis orkestras švenčia 35 metų jubiliejų

Š. m. lapkričio 15 d. 18 val. Šv. Jonų bažnyčioje įvyks jubiliejinis Vilniaus universiteto Kamerinio orkestro koncertas. Jaunatviškas atlikėjų kolektyvas parengė įspūdingą elitinės muzikos programą, kurioje klausytojų laukia ir keletas staigmenų. Organizatoriai į susitikimą kviečia visus savo buvusius narius, esamus bičiulius bei prisiekusius gerbėjus.

Populiarus tarp studentų, pamėgtas žiūrovų Vilniaus universiteto kamerinis orkestras išsiskiria plataus diapazono repertuaru – nuo nedidelės apimties kamerinių kūrinių iki stambios formos baroko bei klasikinės muzikos šedevrų, groja ir nuotaikingą pramoginę muziką. Kolektyvas skaičiuoja daugiau kaip 700 surengtų koncertų, kiekvienam iš jų buvo parengtos skirtingos programos. Pažymėtina, kad orkestras vienija aukšto meistriškumo atlikėjus, daugiausia jų – pažangūs muzikos mokyklų absolventai, pasirinkę kitokią profesiją. Kaskart savo repertuarui kolektyvas atrenka aukščiausios prabos, Lietuvoje dar neskambėjusius kūrinius. Nedidelė jų dalis įamžinta dviejuose įrašų albumuose.

„Savo muzikantams nuolat kartoju, kad muzikai nesvarbu kas ją groja – kompozitorius kūrė ją visiems ir prastam atlikimui mes tiesiog neturime teisės“ – lakoniškai griežtas orkestro įkūrėjas, fleitininkas ir pedagogas Pauliaus Bernardas Koncė.

Orkestro muzikantai didžiuojasi galėję groti diriguojant prof. S. Sondeckiui, o taip pat talentingiems jaunosios kartos dirigentams Modestui Pitrėnui ir Modestui Barkauskui. Kolektyvas mielai bendradarbiauja su VU chorais. Vienas iš įsimintiniausių tokių projektų – Šv. Jonų bažnyčios skliautus sudrebinęs W. A. Mozart Requiem, atliktas kartu su 400 choristų. O didžiausios klausytojų simpatijos skiriamos tradiciniais tapusiems kalėdinės muzikos vakarams, kuriuose kaskart skamba nauji, šiai sakralinei šventei skirti kūriniai.

Kamerinis orkestras nuolat kviečiamas groti įvairiuose šalies miestuose ir miesteliuose, taip pat tarptautiniuose muzikiniuose forumuose. Lietuvos vardą orkestras garsino Armėnijoje, Rusijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Meksikoje, Ukrainoje, Švedijoje, Ispanijoje, Šveicarijoje, Italijoje. Dideliu tarptautiniu pripažinimu ir sėkme muzikantai įvardina 2011 m. koncertą Venecijoje, žymiojoje Santa Maria della Pieta bažnyčioje, kurioje daug metų dirbo pats maestro A.Vivaldi, taip pat garsiojoje S. Madeleine bažnyčioje Paryžiuje, pilnose Sta. Maria della Popolo ir Basilica de St.Agostino bažnyčiose Romoje.

„Simboliška, kad orkestro „gimimas“ sutapo su seniausio Europoje – Vilniaus universiteto 400-ųjų metų paminėjimu – sako P. Koncė – „Kai prieš 35 metus mūsų Alma Mater iškilmingai minėjo solidų jubiliejų, kuklus talentingų studentų kvartetas pirmą kartą universiteto Mažojoje auloje klausytojų teismui pateikė barokinės muzikos programą. Tąkart smalsumas į koncertą atviliojo keletą Lietuvos mokslo bei muzikos pasaulio korifėjų, tarp jų ir šviesaus atminimo prof. Joną Kubilių bei prof. S. Sondeckį. Jų nuostata buvo aiški ir neginčijama – Vilniaus universitetui būtinas tokio žanro kolektyvas.“

Pasak P. Koncės, tai buvo šiandieninio orkestro krikštas. Pažymėtina, kad tarybiniais metais liaudies menas buvo labiau skatinamas ir propaguojamas – įvairios kapelos, liaudies dainų ir šokių ansambliai ar panašūs kolektyvai. Net ir šiame kontekste nekilo abejonių, kad įspūdingos architektūros Vilniaus universitete, menančiame turtingą istoriją ir iškilias asmenybes, privalo skambėti senovinės, autentiškos muzikos garsai.

Netrukus prie startinio atlikėjų kvarteto prisijungė daugiau talentingų muzikantų, atsiliepimai apie ansamblio veiklą greitai sklido studentų auditorijose ir ilgainiui kvartetas išaugo iki kamerinio orkestro. Kaip teigia P. Koncė, norintiems įsilieti į orkestrą, keliami nemaži reikalavimai: neužtenka labai gerai groti – aukštas studijų pažangumas yra privalomas. Ir geriau be svarbios priežasties nepraleisti repeticijos, nes kitą kartą ta vieta jau gali būti užimta naujai atėjusio nario. Vadovo teigimu, tokia disciplina susiformavo lyg ir savaime, tačiau rezultatai džiuginantys – koncertuose išskirtiniai kūriniai skamba kokybiškai.

Nepaisant, atrodytų, griežtos tvarkos, atlikėjai, kurie įstoja į orkestro gretas, užsibūna ilgam. Pavyzdžiui pirmojo kvarteto nariai džiugino klausytojus daugiau nei dešimt metų. O pirmoji ansamblio fleitistė Birutė Grikinytė, ekonomistė, su nostalgija prisimena laikus, praleistus studentiškame muzikos šurmulyje. „Ansamblis tapo atgaiva, palyginus su nuobodžiais mokslais, o ir labai svarbi buvo bendrystė, kai ne tik kartu repetavom, koncertavom, bet ir eidavom į turistinius žygius, šventėm gimtadienius. Man ansamblio bičiuliai – tai tiesiog didžiulis šiltas gerų ir linksmų prisiminimų pripildytas gyvenimo etapas, kuris vis dar, ačiū Dievui, tęsiasi jaukiais mūsų susitikimais. Visada norisi kartu pabūti.“ O tuo tarpu vadovas P. Koncė vardija ne vieną orkestrantų sukurtą šeimą, kurių vaikai vėliau taip pat prisijungė prie kolektyvo veiklos – akyse gimsta ištisos dinastinės istorijos.

Bilietus į Vilniaus universiteto Kamerinio orkestro koncertą galima įsigyti Šv. Jonų bažnyčioje prieš koncertą

Komentarai