BBC recenzijoje Merūnas Vitulskis prilyginamas garsiam italų tenorui, operos atlikėjui Lučianui Pavaročiui

Publikuota: 2023-10-25 Autorius: Svajūnė Marcinkevičienė, Christopheris Cookas
BBC recenzijoje Merūnas Vitulskis prilyginamas garsiam italų tenorui, operos atlikėjui Lučianui Pavaročiui

Nepriklausomo Didžiosios Britanijos žiniasklaidos lyderio BBC kultūros skiltis „BBC Music Magazine“, kuriame aptariami pasaulinio lygio muzikiniai įvykiai nuo garsiausių operų iki pramoginių-legendinių grupių koncertų, skelbiamos garsiausių pasaulio atlikėjų bei spektaklių recenzijos, įvertino ir lietuvį operos solistą, tenorą Merūną Vitulskį.

Vienas įtakingiausių operos žurnalistų Christopheris Cookas „BBC Music Magazine“ parašė recenziją apie dar pandemijos metu tenoro Merūno Vitulskio kartu su Airijos nacionaliniu operos teatru ir orkestru įrašytą Dž. Pučinio (G. Puccini) operos „Bohema“ („La boheme“) kompaktinį diską. Jame lietuvis atlieka poeto Rudolfo vaidmenį.

Recenzijoje rašoma, kad M. Vitulskis „pradeda skambėti kaip jaunas L. Pavarotis“. Visą straipsnio „BBC Music Magazin“ recenziją rasite toliau.

„Atrodė, įrašėme, viskas puikiai pavyko, bet tokio įvertinimo tikrai nesitikėjau. Jaučiuosi puikiai, džiaugiuosi, kad savo mokytojų ilgamečio darbo su manim vaisius galiu nešti svetur su Lietuvos vėliava. Kai manęs užsienyje klausia, iš kur aš? Visada su pasididžiavimu galiu pasakyti, kad iš Lietuvos, nes šiuo metu mūsų šalis yra produktyviausia operos srityje – parengta tiek puikių operos solistų“, – susijaudinimo ir džiaugsmo neslepia šiuo metu Airijoje koncertuojantis operos solistas.

Recenzijoje žinomas žurnalistas rašo: „Vitulskis pradeda skambėti kaip jaunas Pavarotis, o kol jie dainuoja atsisveikinimo duetą III veiksme, Byrne'as nukreipia mintis apie Mimìs… “

Pučinio operos „La Boheme“ CD galima rasti čia:
https://www.prestomusic.com/classical/products/9313458--la-boheme

Vaizdo nuoroda į operos įrašą, kuris Live Stream būdu buvo transliuotas internetu per pandemiją.
https://fb.watch/nLVfFOiRql/

Straipsnis „BBC Music Magazin“: 

Puccini La bohème
Christopheris Cookas

Visada yra vietos naujam dažniausiai pasaulyje atliekamos operos įrašui. Ir visa garbė Airijos nacionalinei operai, kuri ketvirtąjį gimtadienį švenčia įrašydama šį širdį virpinantį Puccini šedevrą. Celine Byrne - jaudinanti Mimì, kuri vis labiau silpsta prieš mūsų ausis; o jos Rodolfo vaidmenį atliekantis Merūnas Vitulskis - kaprizingas, pavydus ir iki ausų įsimylėjęs merginą iš viršaus. I veiksmo įžangines arijas jie atlieka taip, tarsi niekada anksčiau nebūtų dalijęsi savo istorijomis, o "Soave fanciulla" išmuša emocinį kilimėlį iš po kojų. Vitulskis pradeda skambėti kaip jaunas Pavarotti, o kai jiedu dainuoja atsisveikinimo duetą III veiksme, Byrne'as jau išvijo mintis apie kitas Mimì.

Davidas Bižičius ir Anna Devin maloniai atlieka Marcello ir Musettos vaidmenis, puikiai susiginčydami, net jei Devin ir neatrado tinkamo judesio Musettos valsui. Tačiau finalinėje scenoje, kai ji ištiesia Mimi nosinaitę, niekas nesiima jos paimti. Net Kolino arija apie jo paltą neskamba taip, kaip kartais būna, o Johnas Molloy kiekvienoje gedulingoje frazėje priverčia pajusti šaltį ir nušiurusį studento gyvenimą.

Sergio Alapontas duobėje iš tiesų daro skirtumą, subtiliai ištempdamas Puccini tempus, kad pasiektų maksimalų dramaturginį efektą, atrasdamas orkestro detales gerai žinomoje partitūroje, kurias pamiršote arba niekada tinkamai negirdėjote, ir, svarbiausia, leisdamas savo dainininkams vadovauti.

Puccini La bohème
Celine Byrne, Anna Devin, Merūnas Vitulskis; Irish National Opera Chorus & Orchestra/Sergio Alapont

Signum SIGCD702 107:03 mins (2 discs)

There is always room for a new recording of the world’s most performed opera. And all credit to Irish National Opera for celebrating its fourth birthday with this recording of Puccini’s heart-tugging masterpiece. Celine Byrne is a touching Mimì who grows ever weaker before our ears; and as her Rodolfo, Merūnas Vitulskis is capricious, jealous and head over heels with the girl from upstairs. They handle their Act I ‘introduction’ arias as if they had never shared their histories before, then ‘Soave fanciulla’ pulls the emotional rug from under your feet. Vitulskis begins to sound like a young Pavarotti and by the time they sing their farewell duet in Act III Byrne has banished thoughts of other Mimìs.

David Bižić and Anna Devin are a pleasing double-act as Marcello and Musetta, bickering their way in great style even if Devin hasn’t quite found the right swing for Musetta’s waltz. But in the final scene I defy anyone not to reach for a handkerchief when she produces the muff for Mimì. Even Colline’s aria about his overcoat doesn’t sound the add-on it sometimes is with John Molloy making you feel the cold and the threadbare life of a student in every mournful phrase.

It’s Sergio Alapont in the pit who really makes the difference, subtly stretching Puccini’s tempos for maximum dramatic effect, finding orchestral details in a familiar score that you had forgotten, or never properly heard, and above all letting his singers lead.

Christopher Cook

Susiję nariai

Merūnas Vitulskis

Merūnas Vitulskis

Dainininkas

Komentarai