"Post futurum" - pirmieji įspūdžiai: premjera!
Operos veiksmą kažkur Visatos platybėse pradeda Dievas (premjeroje jį dainuoja Liudas Norvaišas) ir Šėtonas (Mindaugas Jankauskas). Jie nusprendžia statyti operą Lietuvos istorijos motyvais.
Operos veiksmą kažkur Visatos platybėse pradeda Dievas (premjeroje jį dainuoja Liudas Norvaišas) ir Šėtonas (Mindaugas Jankauskas). Jie nusprendžia statyti operą Lietuvos istorijos motyvais.
„Gloria Lietuvai!“ – vasario 16-ąją aidėjo visos Lietuvos varpai, iš pagrindinio valstybės teatro sklisdami jau ne tik po visą Lietuvą, ne tik radijo, bet ir televizijos, interneto eteriu skriedami per visą pasaulį, skelbdami: atkurtai valstybei – 100! Ar mums tebėra svarbu tai, dėl ko dirbo, aukojosi ir kuo anomis dienomis tikėjo mūsų proseneliai, seneliai ir tėvai?
2018-ųjų vasario 7-oji Nacionalinėje filharmonijoje. Iki Valstybės 100-mečio minėjimo lieka vos daugiau nei savaitė. Į šiai datai skirtų renginių srautą įsijungė ir Nacionalinės filharmonijos kolektyvai, o Lietuvos kamerinio orkestro (LKO) vasario 7-osios koncertą galima pavadinti ne tik iškilmingu „De profundis“, bet ir savotiška Lietuvos muzikinės kultūros vizitine kortele.
Sausio 31 d. Klaipėdos koncertų salėje, vasario 1 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje ir vasario 2 d. Vilniaus kongresų rūmuose vyko Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro 29-ojo gimtadienio koncertai. Sausakimšose nei dydžiu, nei akustika tokios apimties kūriniams nepritaikytose salėse skambėjo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje retai atliekama Olivier Messiaeno simfonija „Turangalila“. Didžiulį trigubos sudėties orkestrą kompozitorius papildė daugybe mušamųjų instrumentų, ano laiko naujove Marteno bangomis ir fortepijonu, kuris, pasak autoriaus, skirtas „papuošti orkestrui girliandomis, kadencijomis ir paukščių balsais“. Šiais instrumentais orkestro gimtadienio ture skambino Alexanderis Paleyˊus (fortepijonas) ir Bruno Perrault (Marteno bangos). Lietuvos valstybiniam simfoniniam orkestrui dirigavo jo įkūrėjas ir meno vadovas Gintaras Rinkevičius.
Nors kompozitoriaus M. Urbaičio simpatijos amerikietiškajam minimalizmui nuo seno akivaizdžios, jos tapo neatskiriama jo autentiškos raiškos dalimi, būdingos ir abiems jo baletams – „Acid City“, pastatytam 2002-aisiais, ir šių metų opusui – „Procesas“ (premjera 2017 gruodžio 1).
Veronikos Vitaitės garbei gruodžio 15 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Didžiojoje salėje įvyko unikalus koncertas, kuriame pasirodė visas Lietuvos pianistų elitas.
Gruodžio 12 d. LMTA Didžiojoje salėje buvo paminėtas profesoriaus Antano Budriūno, ilgamečio akademijos pedagogo jubiliejinis šimtas penkioliktasis gimtadienis (1902 – 1966).
Kauno valstybinės filharmonijos repertuare akys užkliūna už koncerto pavadinimo ir dar kartelį pasitikrina, ar neapsigavo. Baltu ant juodo parašyta: „Moteris, muzika ir Nietzsche”. Filosofo ar lektoriaus pavardės šalia nėra. Kaip gi tuomet didžiojo filosofo pavardė atsidūrė lapkričio mėnesio repertuare? Paaiškėja, kad tai Giedriaus Prunskaus (baritonas) ir Jonės Punytės (fortepijonas) muzikinė staigmena klasikinės muzikos mylėtojams.
Gruodžio 3 dieną „Vaidilos klasika“ dar kartą pristatė atnaujintą projektą „Kosminis Čiurlionis“, kurį atliko Petras Vyšniauskas (saksofonas), Olegas Molokojedovas (klavišiniai), Aleksandra Žvirblytė (fortepijonas) ir Kornelijus Jaroševičius (vaizdo projekcijos). Programoje skambėjo M. K. Čiurlionio kūriniai, du C. Debussy preliudai („Pėdos sniege“ ir „Fejerverkas“) bei A. Remėsos „Stigmos“.
„Vaidilos“ teatro salėje imtasi misijos pristatyti įdomius menininkus, augančią atlikėjų pamainą. Puikios akustikos, labai jaukioje kamerinėje erdvėje spalio 22 d. koncertavo dvylikos tarptautinių konkursų laureatas, jaunuoju talentu pagarsintas, pianistas Paulius Anderssonas.
Esame įpratę, jog kalėdinės nuotaikos į Lietuvą atkeliauja dar gerokai prieš didžiąsias metų šventes. Iškart po Vėlinių parduotuvių vitrinas užplūsta įvairiausi papuošimai, muzika, nuolaidos. Tačiau kartais, tos šventės būna visai kitokios, sugebančios taip nustebinti, jog apie tai tenka galvoti labai labai ilgai.
Lapkričio 22-ąją „Kaskados“ surengė dar vieną savo jubiliejui skirtą koncertą vilniečių pamėgtoje jaukioje „piano.lt“ salėje, nūnai perkrikštytoje į „White piano hall“.
Lapkričio 11 – 25 dienomis nacionalinėje filharmonijoje vieši V fortepijono festivalis „Pakeleiviai“, kurio meno vadovė Mūza Rubackytė tęsia naujų talentų pristatymą Lietuvos publikai.
"Muzika kameriniam orkestrui" - taip buvo pavadintas išskirtinis koncertas nacionalinėje filharmonijoje lapkričio 8 d. Vilniuje, kurio metu skambėjo Lietuvos kamerinio orkestro įrašytos lietuvių kompozitorių plokštelės programa. Tai buvo ir CD pristatymas, ir kartu džiaugsmingas įvykis, kad garbus kolektyvas parodė dėmesį vien nacionalinei muzikai.